X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"נקלענו למצוקת מזומנים" "בעלי האג"ח מאיימים ודורשים פרעון מיידי" קבוצת משקיעים מוכנה לרכוש את החברה, תמורת פרעון החוב של 26 מיליון שקל לבעלי האג"ח הבעלים בורנשטיין יבקש לשכנע את ביהמ"ש: הקפאה והסדר עדיפים מפירוק
▪  ▪  ▪

חברת הנדל"ן אלדן-טק, בשליטת יוסי בורנשטיין, ביקשה (28.2.11) מבית המשפט המחוזי בת"א להוציא צו הקפאת הליכים ל-90 יום כנגד החברה. הצו נועד למנוע הליכי פירוק מצד בעלי האג"ח נגד החברה, שנקלעה לקשיים, כמפורט בהמשך הידיעה. אלדן-טק מציעה למנות את עו"ד גבריאל מויאל (משרד המבורגר-עברון) לנאמן על החברה.
החברה הודיעה עוד היום, כי אתמול (א') קיבלה הצעה מקבוצת משקיעים לרכוש את הבעלות המלאה על החברה. המשקיעים לא ישלמו בעד המניות, ובמקום זאת יפרעו את מלוא החוב לבעלי האג"ח, העומד על 26 מיליון שקל - 3 מיליון שקל במזומן והיתר בפריסה למספר שנים. הקבוצה גם תדאג להפעיל את החברה ולממן את הוצאותיה.
"איימו עלינו"
אלדן-טק ניהלה מו"מ ארוך עם בעלי האג"ח, לאחר שלא פרעה מקצת התשלומים שהיא חייבת להם. אלדן-טק טוענת, כי בעלי האג"ח ניהלו את המו"מ תוך השמעת איומים בנוסח "החברה שלנו, ואם נשאיר לכם משהו, זה יהיה רק כדי לעשות לכם טובה". לדבריהם, מטרתם האמיתית של בעלי האג"ח היא להגיע לשליטה על החברה.
בודנשטיין שקוע בחובות כבדים
אלדן-טק מודה כי נקלעה למצוקת מזומנים, שלמעשה אזלו. יתר על כן, בעל השליטה בורנשטיין שקוע בחובות אישיים כבדים, ורוב מניותיו משועבדות לבנק הבינלאומי.
יו"ר החברה ובעל השליטה, יוסי בורנשטיין, אומר כי לחברה הון עצמי של 14.5 מיליון שקל. הנכס העיקרי והכמעט-יחיד שלה (לאחר שמימשה נדל"ן בפרדס חנה ובניו-יורק) הוא 66% ממניות חברת רילון, בעלת נכסים בבולגריה ובגאורגיה, ולדברי בודנשטיין, שווים 145 מיליון שקל. החברה אומרת כי נפגעה מהמשבר הכלכלי של 2009-2008, וקשה כיום לממש נכסים אלו במחירים טובים.
נסיונות להבראה שכשלו
בשנה האחרונה נעשו לפחות שני ניסיונות להבריא את החברה על-ידי מכירת מניותיה: טאו תשואות עמדה לרכוש 10.7% מהמניות תמורת 10.6 מיליון שקל, ובתמורה תרכוש ממנה רילון 1,660 דונם ברומניה ב-8.1 מיליון דולר. לפני מספר חדשים הציע דן ללוז (לשעבר מראשי קבוצת הביטוח מגדל) להשקיע בחברה 3.9 מיליון שקל. שתי העסקות לא יצאו לפועל.
אלדן טק אומרת כי נציג בעלי האג"ח, אדוארד קלר, הגיש הצעות שונות, אולם לאחר בדיקה החליטה החברה שאין אפשרות לקבלן.
לפני כחודש וחצי, עם כשלון המו"מ עם בעלי האג"ח, הודיעו בעלי האג"ח שיפנו לבית המשפט וידרשו פירעון מיידי של כל החוב, 26 מיליון שקל. מאחר שברור שהחברה לא תוכל לפרוע סכום זה, הם עשויים לדרוש פירוק החברה, שיביא לחיסולה.
ראשי אלדן-טק מבקשים לשכנע את בית המשפט, שעדיף להקפיא את ההליכים ל-90 יום - דבר שיביא להקפאת הדרישה לפירעון מיידי ולפירוק - ובינתים לנהל מו"מ עם קבוצת המשקיעים שהוזכרה למעלה, וכן לנקוט בצעדים אחרים להבראת החברה. לדעת החברה, חשוב וכדאי שבורנשטיין ימשיך לנהל אותה בתקופת הביניים.

תאריך:  28/02/2011   |   עודכן:  01/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את מסקנות ועדת ששינסקי    36 חברי כנסת תמכו במסקנות, 8 התנגדו ואחד נמנע    שר האוצר: ששינסקי אדם אמיץ שעבר את הביקורת הקשה שהייתה מכוונת גם אלי    "לקראת סוף העשור יתחילו רווחים של מיליארדי שקלים ובמשך 50-40 שנה זה יצטבר למאות מיליארדי שקלים"
אלעזר לוין
יקנה 11% מהמניות ב-28.8 מיליון שקל - 10% מעל מחיר השוק    המנכ"ל טרמצ'י וסגניתו משתתפים ברכישה    החברה הרויחה אשתקד 35 מיליון שקל, ואלעזרא אינו רוצה להתחלק עם הציבור ברווחים    למרות המחיקה, תחויב החברה להמשיך ולפרסם דוחות כספיים
אלעזר לוין
קרסו מבנים תשקיע 14.5 מיליון שקל בשיפוץ שני בניינים    בתמורה, תבנה 10 דירות יוקרה, שאותן תמכור ב-20.9 מיליון שקל    "הפניות לחיזוק בתים גדלו ב-50 אחוז לאחר רעידת האדמה בניו זילנד"
אלעזר לוין
הצטרפה לקבוצת רכישה שמארגנת ב.ס.ר.    12,500 שקל למ"ר    מגדל בן 35 קומות בהשקעה של 360 מיליון שקל
אלעזר לוין
הועדה המחוזית חידשה את האישור לבניה גדולה על מגרשי תע"ש ברמת השרון    על פי כל הסימנים, ההליכים ימשכו שנים רבות והבניה תצא לפועל, אם בכלל, בדור הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il