X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למעלה מ-90 מומחים מובילים מאירופה, בשיתוף מומחים מארה"ב וגם מישראל, פרסמו בקונצנזוס קווים מנחים חדשים לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס המומחים - מטעם רשות מחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי ההמלצות אומצו על-ידי הפרלמנט האירופי (EU) מומחים מדגישים את חשיבות בקרת האיכות, כדי למקסם את התועלת מהבדיקה ולצמצם את הסיכונים
▪  ▪  ▪
לפנות לרופא [צילום: AP]
ניתן למנוע כרבע ממקרי סרטן המעי הגס
יפעת גדות
חמש המלצות בלבד יכולות לשנות את הסיכוי שלכם לפתח את סרטן המעי הגס - המאמץ לא גדול והתוצאות הם הצלת חיים
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
קולונוסקופיה - יעילה יותר בבוקר

סרטן המעי הגס הוא הסרטן השני בשכיחותו באירופה, כמו גם בישראל. כ-330,000 איש באירופה מאובחנים מדי שנה בסרטן המעי הגס וכ-150,000 מתים מהמחלה. בישראל מדובר בסרטן השני בשכיחותו בישראל, לאחר סרטן השד: כ-3,420 חולים מאובחנים מדי שנה עם סרטן המעי הגס, וכ-1,240 נשים וגברים מתים בשנה מסרטן המעי הגס. זהו גורם המוות השני מסרטן בישראל, לאחר סרטן הריאה.
לאור המצב, התכנסה לאחרונה מועצת הפרלמנט האירופי, לאישור הנחיות חדשות לבדיקת סקר בסרטן המעי הגס והחלחולת, לעידכון ההנחיות שניתנו ב-2003. ההמלצות גובשו ב-IARC, רשות מחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי (WHO). ההמלצות שגובשו על-ידי 90 המומחים המובילים בתחום, נועדו להבטיח בטיחות ובדיקות אמינות לתושבי כל מדינות האיחוד האירופי - על-מנת למקסם את התועלת לאוכלוסיה ולהביא למינימום את הנזקים העלולים להיגרם מבדיקות סקר. הודגשה גם חשיבות בדיקות הסריקה בתוכנית ארצית, הכוללת בקרת איכות.
מדוע לערוך בדיקת סקר לסרטן המעי הגס והחלחולת?
בסוג סרטן זה - בדיקות סריקה יכולות לאפשר גם מניעה של המחלה, במקרה של הוצאת פוליפ, לפני שהפך לסרטני. בנוסף, הגילוי המוקדם מאפשר טיפול בשלב מוקדם, המשפר את שיעורי הריפוי מהמחלה באופן משמעותי לכ-80% ויותר, ומאפשר לחולים איכות חיים טובה יותר.
מדוע פרסם עכשיו האיחוד האירופי הנחיות לבדיקות סקר?
ב-2 בדצמבר 2003 המליצה המועצה האירופית לראשונה על הטמעת תוכניות סריקה לאוכלוסיה הכללית על-פי מחקרים ומבחנים מוכחים. חלק ממדינות אירופה החלו ליישם את התוכנית בצורה מלאה או חלקית, אך עדיין קיימות מדינות אירופיות שטרם החלו בביצוע תוכנית הסריקה. מאז, נאספו נתונים ופורסמו מחקרים נוספים מהמדינות השונות.
הקווים המנחים החדשים פותחו בשיתוף פעולה בינלאומי, במסגרת IARC - רשות מחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי (WHO), שמומן על-ידי התוכנית לבריאות הציבור של האיחוד האירופי. בפרויקט היו מעורבים מעל 90 חוקרים מרחבי העולם. בנוסף לחוקרים בתחום מ-23 מדינות האיחוד האירופי, השתתפו גם 10 נציגים ממדינות מחוץ לאירופה, כגון ארגנטינה, אוסטרליה, קנדה, סין, הודו, ישראל, יפן, קוריאה, נורבגיה וארה"ב.
הקובץ המקיף של הקווים המנחים מכסה את הליך הסריקה משלב הזימון עד טיפול בנגע מאובחן. הקריאה היא למדינות החברות בקהילייה האירופית לאמץ וליישם קווים מנחים אלה.
מהי הבדיקה המומלצת ולמי היא מיועדת?
המומחים אישררו: בדיקת דם סמוי לנשים ולגברים בגילאים 74-50 היא הבדיקה המומלצת כבדיקת סקר. לגביה יש הסכמה שבכוחה להפחית תמותה מסרטן המעי הגס והחלחולת. המומחים הבהירו כי למרות שהשימוש בבדיקה פולשנית (כגון קולונוסקופיה) נערכת במספר מדינות לאוכלוסיה בריאה, הבדיקה שהוכחה עם מינימום סיכון ומקסימום תועלת היא בדיקת הדם הסמוי, המומלצת על-ידי האיחוד האירופי.
מדוע בקרת איכות חשובה?
חשיבות בקרת האיכות בבדיקת סקר עצומה, בשל כמות האנשים שעוברים את הבדיקות. בדיעבד, רק אלו עם גידולים טרום-סרטניים, או עם גידולים סרטניים בשלב מוקדם, יפיקו תועלת מהבדיקה. כל הנבדקים האחרים, שהם אנשים בריאים, נחשפים לסיכונים שבבדיקות לגילוי מוקדם, כגון: בדיקות המשך פולשניות על בסיס תשובה חיובית שגויה (False positive) וכדומה. אלה האמונים על בריאות הציבור, צריכים לדאוג למזעור סיכונים אלו ולמיקסום היתרונות שבבדיקה.
מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, מסבירה כי "חשוב לזכור שבנוסף לסריקה לאבחון מוקדם, המאפשרת כאמור גם איתור נגעים קדם-ממאירים - כלומר מניעת התפרצות המחלה, כדי להפחית את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס, חשוב גם לאמץ פעילות גופנית סדירה, להימנע מהשמנה, מעישון ומצריכת אלכוהול לא מבוקרת ולהמעיט באכילת בשר אדום ו/או מעובד".

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  01/03/2011   |   עודכן:  01/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבדיקה המוכחת לסרטן המעי הגס: דם סמוי לגברים ולנשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ח"כ לשעבר הרב חיים דרוקמן פנה ללשכת ראש הממשלה ומחה על הירי של כדורי פלסטיק לעבר מתנחלים בחוות גלעד ועל פגיעה ברגשותיהם הדתיים    "הפגיעה הדתית היא הפרת האיזון שהיה מקובל גם בתקופת הגירוש מגוש קטיף וגם בעמונה"    בדיון שהתקיים בלשכת רה"מ הטיל נתניהו את האחריות על אהוד ברק
יפעת גדות
המשמעות לנשאי הגן שיש להם היסטוריה משפחתית של המחלה: עלייה משמעותית בסיכון    לאלו שנמצאו המוטציות ב-2 אללים בגן, יעלה הסיכון ל-100% כמעט לחלות במהלך חייהם    בעקבות התוצאות ממליצים עורכי המחקר לכלול את הבדיקה הגנטית בכלל הבדיקות למטופלים ממוצא צפון-אפריקני, שיש להם היסטוריה משפחתית של המחלה
איתמר לוין
בית המשפט קבע שהעיתון הרוסי לא הוכיח שזכויות היוצרים במאמרים שהועתקו בישראל שייכות לו ולא למחברים
יפעת גדות
כ-3,400 נשים וגברים מאובחנים מדי שנה בסרטן המעי הגס והחלחולת וכ-1,240 נפטרים מהמחלה    מדובר במחלת סרטן הניתנת למניעה ולגילוי מוקדם שעשוי להציל חיים
איתמר לוין
תשלם את חלקה היחסי בצ'קים לפרעון במועד ההתפלגות מהליכוד    נדחתה תביעת הליכוד לקבל גם 800,000 שקל על-חשבון חובו לכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il