X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת בריינסווי מדווחת היום על תוצאות חיוביות משמעותיות בפרקינסון שמבטאות שיפור משמעותי בכל המדדים המוטוריים
▪  ▪  ▪
גרייה מגנטית למוח [צילום: AP]

חברת בריינסווי מדווחת היום (ג', 1.3.11) כי בעקבות ניתוח וסיכום תוצאות מחקר השפעת טיפול ב-deep TMS (גרייה מגנטית למוח) על מחלת פרקינסון, נמצא כי הטיפול הוא בטוח ויעיל ומביא לשיפור משמעותי בתפקוד המוטורי של חולי פרקינסון.
הניסוי נערך על-ידי חוקרים מהמרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר, בראשות ד"ר אורן כהן. עוזי סופר, מנכ"ל חברת בריינסווי, ציין היום בהתרגשות רבה כי "זה היה מחקר ארוך ואנו התעקשנו לחפש את הפרמטרים המתאימים והאופטימליים לטיפול באוכלוסיה זו. זה ללא ספק יום בשורה לחולי הפרקינסון, אשר יוכלו לקבל טיפול לא פולשני למחלתם, טיפול שאנו מקווים שיאושר בעתיד".
התוצאות יספיקו לקבלת אישור CE באירופה והחברה מתכננת להמשיך במהירות לעריכת מולטי סנטר ולאישור ה-FDA.
מטרת המחקרים היא לבחון מה הם הפרמטרים הטובים ביותר לטיפול בחולי פרקינסון באמצעות deep rTMS. לצורך כך, בוצעו שלושה מחקרים בקבוצות שונות של חולי פרקינסון במהלך השנתיים האחרונות.
במחקרים אלה השתתפו בסה"כ 47 מטופלים הסובלים ממחלת הפרקינסון. החולים בקבוצות השונות קיבלו 12 טיפולים במהלך תקופה של 30 יום. השפעת הטיפולים על הנבדקים נבחנה בימים 1, 10, 30 ו-60 וכללה שימוש בבדיקות מקובלות להערכת התפקוד המוטורי של חולי פרקינסון.
שיפור משמעותי
במחקר הראשון נבדקה השפעה של גירוי פרה-פרונטלי בתדר מהיר בשילוב עם גירוי של הקורטקס המוטורי בתדר מהיר, לעומת השפעה של טיפול דמה בקבוצה ביקורת. מחקר זה הראה שיפור קל בעקבות הטיפול ב-deep rTMS, אשר לא היה משמעותי מבחינה קלינית לעומת הקבוצה שקיבלה את טיפול הדמה.
במחקר השני נבדקה השפעת טיפול דומה בקורטקס הפרה-פרונטלי בשילוב עם טיפול בתדר איטי על הקורטקס המוטורי. במחקר זה היה שיפור מסוים בהשוואה לזה שהתקבל במחקר הראשון ולפיכך בוצע מחקר נוסף (שלישי) שהשווה בקבוצות שונות של חולי פרקינסון את יעילות הטיפול בתדר איטי בקורטקס המוטורי בלבד ליעילות הטיפול בתדר מהיר של הקורטקס פרה-פרונטלי בשילוב עם טיפול בתדר איטי של הקורטקס המוטורי.
בקבוצה שקיבלה שילוב של טיפול בתדר מהיר בקורטקס הפרה-פרונטלי ובתדר איטי בקורטקס המוטורי נצפה השיפור המשמעותי ביותר ביחס למצבם טרם הניסוי וכן ביחס לכל הקבוצות האחרות. השיפור בקבוצה זו התקבל במספר מדדים שונים המקובלים בתחום, ואף נשמר משמעותית מבחינה סטטיסטית לפחות חודש לאחר סיום הטיפול.
החוקרים מציינים, כי הצלחת הטיפול המשלב גירוי בתדר גבוה בקורטקס הפרה-פרונטלי ובתדר נמוך בקורטקס המוטורי משמעותית ומתבטאת במספר מדדים שונים, וכי ישנה חשיבות לביצוע ניסוי קליני רב-מרכזי תוך שימוש בפרמטרים שזוהו כיעילים ביותר בהשוואה לקבוצת ביקורת המקבלת טיפול דמה ובסמיות כפולה.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  01/03/2011   |   עודכן:  01/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוצאות מבטיחות ממחקר לחולי הפרקינסון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השאלה החשובה היא מה אומר המר"ן
משה לחיאני  |  1/03/11 14:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מפכ"ל המשטרה מינה את סגן מפקד מחוז ש"י לערוך תחקיר לאירוע בחוות גלעד שבו ירו שוטרים כדורי פלסטיק לעבר מתנחלים    "בעת הזו נכון לגלות אחריות, איפוק ולמנוע בכל מחיר הסלמה"
יפעת גדות
בי"ח שערי צדק השקיע 30 מיליון שקל בהקמתו של מערך רפואי רב-תחומי חדש לאבחון וטיפול משולב במחלות מערכת העיכול    בישראל סובלים היום עשרות אלפי אנשים ממחלות שונות הקשורות במערכת העיכול ומתוכם כ-20 אלף בסיבוכים דלקתיים כרוניים    המערך החדש מציב את האדם החולה במרכז ההוויה הרפואית מבחינה אבחנתית וטיפולית אנושית, ובתנאים המתקדמים ביותר בישראל - והכל תחת קורת-גג רפואית אחת
מירב ארד
כך עולה ממחקר בכנסת שנעשה בנושא לימודי תלמידי תיכון לתואר ראשון במוסדות להשכלה גבוהה    מנתונים לא רשמיים עולה כי מספרם עומד כיום על 1,150 תלמידים    אחוז שיעורי הנשירה - בין מזעריים ועד לחמישים אחוזים
איציק וולף
יומיים לאחר שני מקרי הרצח של נשים על-ידי בעליהן עצרו שוטרי זכרון יעקב גבר בן 65 הקשור לאחת ממשפחות הפשע בנתניה בחשד שביקש לרצוח את גרושתו ואת בנו    לפני כחודשיים ניסה לרצוח את הבן    הגיע עם אקדח גנוב עם כדור בקנה עד לבית גרושתו
יפעת גדות
למעלה מ-90 מומחים מובילים מאירופה, בשיתוף מומחים מארה"ב וגם מישראל, פרסמו בקונצנזוס קווים מנחים חדשים לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס    המומחים - מטעם רשות מחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי    ההמלצות אומצו על-ידי הפרלמנט האירופי (EU)    מומחים מדגישים את חשיבות בקרת האיכות, כדי למקסם את התועלת מהבדיקה ולצמצם את הסיכונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il