X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סוכנות מאיר לרכב [צילום: איתמר לוין]
מאיר הסתירה תקלה בבלמי הונדה סיוויק
באוקטובר 2007 הודיעה הונדה למאיר על תקלה בבלם היד ועל הכוונה להחליפם - אך מאיר הודיעה על כך לבעלי המכוניות רק כעבור חודשיים מי שרכש את המכונית בזמן שבין ההודעה להחלפת הבלמים, לא קיבל כל אזהרה
הונדה סיוויק [צילום: יחסי ציבור]

יבואנית הרכב מאיר, שבבעלות יעקב שחר וישראל קז, הסתירה מן הציבור במשך חודשים את קיומה של תקלה בבלם היד של מכוניות הונדה סיוויק. כך קובעת שופטת בית משפט השלום בירושלים, תמר בר-אשר-צבן.
הסיפור התגלה בתביעתו של מאיר ברפי, שהוגשה באמצעות עו"ד בעז ארד ושרון אביטל, אשר רכש בפברואר 2008 מכונית הונדה סיוויק מחברת מאיר, היבואנית הרשמית של הונדה בישראל. שלושה שבועות לאחר מכן התדרדרה המכונית לאחר שהוחנתה ברחוב משופע ונפגעה. ברפי הגיש תביעה לפיצוי על נזקיו, בסך 51,000 שקל.
במהלך הדיון התברר, כי כבר באוקטובר 2007 הודיעה הונדה למאיר על קיומה של תקלה בבלם היד של הסיוויק, ועל כוונה להחליף את מנגנון הבלם בתחילת 2008, לאחר שהחלקים החדשים ייוצרו ביפן. הונדה ביקשה ממאיר להודיע בתחילת נובמבר לרוכשי הסיוויק, כי בלם היד עלול לאבד מיעילותו ולהדריך אותם כיצד למנוע תקלה זו.
בהודעה שנייה של הונדה למאיר נאמר, כי ההנחיה באה בעקבות תלונות של בעלי סיוויק, בעיקר באנגליה ובספרד, על התדרדרות מכוניות שהוחנו ועל מכוניות בהן יצא בלם היד ממקומו. גם בדוא"ל זה התבקשה מאיר למסור את המידע הנחוץ ללקוחותיה.
מנהל המכירות חיכה חודשיים
אולם מנהל המכירות של מאיר, אהוד אברהמי, המתין עד דצמבר 2007 בטרם נקט פעולה כלשהי. גם באיחור זה של חודשיים, הוא לא שלח מכתב לרוכשי הסיוויק, אלא העביר הנחיות כלפי מטה אל כמה מן המנהלים הכפופים לו.
אברהמי הינחה אותם להסביר לרוכשים כיצד להפעיל בצורה נכונה את בלם היד, אך לא הורה להם להודיע ללקוחות על ההחלפה המתוכננת לאפריל 2008. בפועל נשלחו בדצמבר הודעות ללקוחות הקיימים בדבר ההחלפה המתוכננת, אך מי שרכשו את הסיוויק באותם חודשים לא קיבלו מידע כלשהו על התקלה. הללו קיבלו הודעה רק עם תחילת ההחלפה, באפריל-מאי 2008.
כמה מן הכפופים לאברהמי העידו, כי לא ידעו על הרקע להוצאת הנחייתו ובעיקר לא ידעו על התקלות שאירעו לסיוויק בחו"ל. חלקם גם לא ידעו שהרוכשים ייקראו להחליף את מנגנון בלם היד, וראו במכתבו לא יותר מאשר חידוד של נהלים קיימים.
במקרה של ברפי, המכונית נמסרה לו בפברואר 2008 והתדרדרה בחודש מרץ. את ההודעה על ההחלפה קיבל רק באפריל, לאחר שמנגנון בלם היד כבר הוחלף בעקבות ההתדרדרות. ברפי העיד, כי בספר היצרן שקיבל, לא נכללו ההנחיות המתוקנות שאמורה הייתה מאיר להוציא כבר בדצמבר 2007.
הונדה ביקשה לשמור על פרופיל נמוך
מאיר טענה במהלך המשפט, כי בלם היד לא היה פגום אלא רק היה צורך לשפרו. בין היתר טענה, כי זימון הלקוחות לא היה בגדר recall - מונח המשמש לתקלה המחייבת דיווח למשרד התחבורה - אלא רק pud, דהיינו קריאת שירות לשיפור המכונית.
על כך אומרת בר-אשר-צבן: "ככל שיש השלכה להבחנה זו, היא רלוונטית ליצרן או ליבואן. מבחינת בעל המכונית, סוגה של הקריאה אליו, כדי שיביא את מכוניתו למוסך לשם החלפת חלק זה או אחר במכוניתו, אינה מעלה או מורידה".
עוד מדגישה בר-אשן-צבן, כי מדובר היה בליקוי מהותי באביזר בטיחות חיוני, ושברור לכל שהתדרדרות מכונית חונה עלולה הייתה לגרום לאסון. לדבריה, הונדה ביקשה לשמור על פרופיל נמוך כדי שלא לפגוע במכירות הסיוויק, אך ברור שהיא לא הייתה מחליפה את כל בלמי היד אלמלא היה מדובר בכשל חמור.
לסיכום קבעה בר-אשר-צבן, כי מאיר הסתירה מברפי את התקלה בבלם היד, וכי תקלה זו היא שגרמה להתדרדרות הרכב. היא חייבה את החברה לפצותו ב-31,000 על הנזקים הישירים, ירידת ערך הרכב ועוגמת הנפש, ובעוד 18,000 שקל כשכר טירחת עורך דין. מאיר גם תכסה את הוצאותיו של ברפי בגין מומחים ועדים.

כל עולם הרכב במקום אחד
תאריך:  01/03/2011   |   עודכן:  01/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאיר הסתירה תקלה בבלמי הונדה סיוויק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
היתה לי בעית בלמים בסיוויק
יוסי יענונו  |  1/03/11 14:29
 
- אני השמאי שטיפל בתיק הנדון
דורון עד  |  2/03/11 20:55
2
האם זה נכון שהונדה סיביק מיוצר ל"ת
בטורקיה?  |  1/03/11 17:11
3
כשיש שמאי טוב זוכים בתביעה!! ל"ת
נאוה אלון  |  2/03/11 13:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
רכשה את הקרקע בכ-41 מיליון שקל, שהם 320 אלף שקל לדירה    התחייבה למכור את הדירות במחיר זול יחסית, בשיטת "מחיר למשתכן"
אלעזר לוין
4,600 חברי מועדון הלקוחות הוזמנו למשרד המכירות, 2,300 הגיעו, ורובם יתמודדו (אולי) על רכישת הדירות    גינדי עשויה למכור להם את כל הפרויקט בבת אחת, ולא רק 130 דירות כפי שתכננה    חברי המועדון יקבלו הנחה של 10%
מחלקה ראשונה
כך אומר מנכ"ל ארגון מנהלי הרכש, זאב אברמסון    המרכז האקדמי כרמל עתיד לפתוח קורס נוסף בתחום הלוגיסטיקה והרכש
אלעזר לוין
הקניון במערב נתניה, ההולך ונבנה, נמצא בבעלות משותפת של אזורים ושיכון ובינוי    המכירה תזרים עשרות מיליוני שקלים לקופת אזורים
איתמר לוין
נדחתה עתירת הרשות הפלשתינית נגד סירובו של השב"ס לקיים את הבחינות    השופטים: הרשות אינה עותר ציבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il