X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ירידות שערים באחד העם על-רקע האירועים במזרח התיכון מניות דלק נדל"ן ירדו בכ-8.7% ודירוג האשראי שלה ירד מ-BB ל-CCC אפסילון: זה הזמן להפחית רמת סיכון בהשקעות
▪  ▪  ▪
[צילום: לע"מ]

המסחר בבורסה באחד העם מתנהל בירידות שערים על-רקע סנטימנט שלילי בשווקים כתוצאה מעליית מחירי הנפט על-רקע האירועים במזרח התיכון. מדד ת"א 25 יורד ב-1% ונסחר ברמה של 1,261 נקודות - רחוק ב-6% מרמת השיא שנרשמה בסוף חודש ינואר - 1,340 נקודות. מדד ת"א 100 מאבד 1.2% ונסחר ברמה של 1,160 נקודות. מדד מניות הבנקים משיל ב-1% ומדד מניות הנדל"ן יורד ב-1.5%.
עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות של אפסילון, סבור כי הגיעה הזמן להפחית סיכון על-רקע הזעזועים הגיאו-פוליטיים באזור, המתפשטים גם למקומות נוספים. "אין מניע בנטילת סיכון כה גבוה בהתחשב הן ברמות המחירים הנוכחית והן ברמת האי ודאות שהולכת ומתגברת", מציין אזולאי. בשוק סברו עד כה כי מדובר באירועים נקודתיים כגון אפקט מצרים, להם לא תהיה השפעה לטווח ארוך, אך מדובר באירוע שמתגלגל למדינות נוספות באופן בלתי צפוי.
"זה הזמן להתייחס פחות למדדים פונדמנטלים של השווקים אלא לרמת הסיכון הסיסטמתית של השוק הגלובלי אשר עלתה משמעותית. עקב קירבתנו הגיאוגרפית לאירועים אלו, השוק המקומי מושפע יותר מהשווקים באירופה וארה"ב לכן נדרשת תגובה מהירה יותר במטרת להפחית סיכון הן באפיק המנייתי והן האפיק הקונצרני", אומר אזולאי.
בסיום חודש פברואר ועל-רקע המהומות אשר פקדו מספר מדינות במזרח התיכון, התאימו שחקני השורט את עצמם וגיבשו קונסנזוס לגבי הכיוון בשוק. הם הגדילו את יתרות השורט וציפו להמשך הירידות גם השבוע - כך עולה מנתוני הסטטיסטיקה שפירסמה הבורסה לניירות ערך בתל אביב. כמו-כן, מניות האנרגיה בכלל ומניות הגז בפרט המשיכו לרכז עניין רב לפני אישורו שלשום בקריאה ראשונה של החוק המעגן את המלצות דוח ועדת ששינסקי. היקפי השורטים בסיכום השבועי האחרון ובקרב המניות הנכללות במדד תל אביב 25 עלו בכ-73%.
המסחר בוול סטריט נחתם אמש בירידות שערים חדות לאחר שמחיר הנפט שב והתקרב לרמה של 100 דולר לחבית: מדד דאו ג'ונס נסוג ב-1.4% לרמה של 12,057 נקודות, מדד S&P 500 ירד ב-1.6% לרמה של 1,306 נקודות ומדד נאסד"ק איבד 1.6% לרמה של 2,737 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקניות נסגר בעליות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.01% לרמה של 3.41%.
בארה"ב צפוי להתפרסם היום ספר הבז' - דוח המרכז את תמונות מצב הכלכלי ב-12 המחוזות של הבנק הפדרלי. הדוח יתפרסם על-רקע דבריו אתמול של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, שצפה האצה בצמיחה השנה. בעדותו החצי שנתית בפני הסנאט, אמר ברננקי כי הוא עדיין ממתין להתאוששות בשוק העבודה שתתבטא בתקופה מתמשכת של תוספת מקומות עבודה איתנה. עוד אמר ברננקי כי הריבית בארה"ב צפויה להישאר ברמות נמוכות.
בזירת המקרו המקומית, מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר ירד בחודש פברואר בכ-2% (2.6 נקודות) לרמה של 129.2 נקודות - רמת המדד הנמוכה מאז יולי 2009. מדד הציפיות המשקף את צפי הצרכנים להתפתחויות במצב הכלכלי של המשק בעתיד, רשם ירידה של 2 נקודות. המדד למצב השוטף המשקף את תפיסת המציאות הכלכלית בקרב הצרכנים, רשם ירידה של 3.2 נקודות. כלכלני בנק הפועלים סבורים כי בחודשיים האחרונים חלה הרעה ניכרת בתפיסת המצב הכלכלי כיום, ונוטים ליחס זאת, לעליית מחירי הדלק והמזון, ולרגישות הגדולה שאלו עוררו בקרב הציבור.
כלכלני חברת דירוג אשראי, מעלות S&P, מטילים ספק על יכולת החזר התחייבויותיה של דלק נדל"ן (-8.59% , 78.7) לבעלי איגרות החוב שלה ומורידים את דירוג האשראי מ-BB ל-CCC. להערכת חברת הדירוג, ביטול התוכנית למימוש נכס מהותי באנגליה היווה מקור עיקרי לתשלום החוב במהלך 2011.
הפועלים (-1.12% , 1596.0), הבנק המממן העיקרי של מעריב הוצאת מודיעין, דורש מהחברה האם, מעריב אחזקות (0.0% , 2901.0) (43%) של משפחת נמרוד וזקי אנטרפרייס (30%) של זכי רכיב, להחזיר הלוואה בסך כ-106.4 מיליון שקל תוך שבוע ימים. בבנק טוענים כי מעריב אינה עומדת בהתחייבויותיה כלפיו ולא פרעה את ההלוואה במועד שנקבע ל-26 בינואר 2011.
אפריקה מגורים (-2.15% , 5930.0) הנשלטת על-ידי דניה סיבוס (-0.64% , 3580.0) והחברה למפעלי כלכלה והתרבות (שבבעלות המדינה והסתדרות עובדי המדינה), סיים את הרבעון האחרון ברווח נקי של 8.7 מיליון שקל - עלייה של כ-149% לעומת הרבעון המקביל ב-2009. את שנת 2010 סיים הבנק ברווח נקי של 37.7 מיליון שקל - עלייה של 29% לעומת 2009. עם זאת, התשואה על ההון של הבנק עדיין יחסית נמוכה ועמדה נכון לסוף 2010 בשיעור של 5.3%. ההון העצמי של הבנק גדל ב-2010 בכ-6% לעומת 2009, ל-745 מיליון שקל.
דירקטוריון ועדת הביקורת של בתי זיקוק לישראל (בז"ן (-1.84% , 240.5)) הנשלטת על-ידי החברה לישראל (-2.7% , 410600.0), של משפחת עופר (37%) ופטרוכימיים (-6.18% , 1700.0) (30.7%), מאמץ תוכנית תגמול חדשה לנושאי משרה, ביניהם יו"ר הדירקטוריון יוסי רוזן, סגן יו"ר הדירקטוריון דיוויד פדרמן הנמנה עם בעלי השליטה, המנכ"ל ישר בן מרדכי ומנהלים הכפופים למנכ"ל ונושאי משרה בחברות הבנות של בז"ן. תוכנית התגמול כוללת מענקים כספיים בלבד ללא מרכיב הוני כגון הענקת אופציות או מניות בגין כל שנה החל מ-2011. היקף המירבי של התוכנית עומד על כ-108 מיליון שקל, מתוכם 10 מיליון שקל למנכ"ל ו-7.4 מיליון שקל ליו"ר דירקטוריון.
בנק לאומי (-1.34% , 1620.0) אישר עקרונית את הצעתה המשופרת של חברת הנדל"ן דיגל (0.0% , 53.2) להסדר חובה לבנק. הבנק הסיר בכך את האיום להגיש לבית המשפט בקשה לכינוס נכסים של החברה שמשועבדים לבנק. על-פי הערכות, הצעתה המשופרת של דיגל היא לתשלום של 85 מיליון שקל לבנק לאומי בגין חוב של 85 מיליון שקל שחברת הנדל"ן חייבת לבנק.

תאריך:  02/03/2011   |   עודכן:  02/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
הצבא החליט בשנת 1984 לוותר על שירותם של סיקים בשורותיו - בגלל מצוות דתם: חבישת טורבן, איסור גילוח ואיסור תספורת    לפניו גויסו שני קציני רפואה סיקיים
הלל קורן, לי-אור אברבוך
קבוצת התקשורת הודיעה מוקדם יותר הבוקר כי זכי רכיב לא רוכש את חובות מעריב מהפועלים    מעריב לא מסכים עם הפועלים - בכוונתו לבקש דחייה על החזרת החוב
רועי גלדסטון, שליח ערוץ הספורט לרומא
רקנאטי ופדרמן הגיעו לרומא לקראת מחר.הערב: אימון ראשון. בלאט יגיע הלילה
זיו אברג'יל
הבעלים: " אתם צריכים להתבייש מהקהל" גורם בב"ש: "נוצרו מחנות. זה נורא"
איציק וולף
כוחות הנאמנים לשליט לוב, מועמר קדאפי, הצליחו להשתלט בחזרה על שתי ערים סמוכות לבירה טריפולי    באופוזיציה מבקשים ממדינות העולם עזרה    קדאפי נאם בטלוויזיה של לוב וטען כי העביר את השלטון לידי העם הלובי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il