קניית ירקות ופיקות בשוק מסכנת ילדים בחומרי הדברה - זוהי אזהרתו של רני סלע, מנכ"ל חברת "קטיף" של רשת שופרסל, בכינוס הבינלאומי לשיווק תוצרת חקלאית, שנערך במסגרת תערוכת החקלאות הבינלאומית, "אגרו משוב", בגני התערוכה בתל אביב.
לדברי סלע, משווקת רשת השופרסל 250 טון תוצרת טרייה בשנה והדבר מחייב תוכנית מסודרת, אחרת תמצא עצמה הרשת בבעיה מול הלקוחות והחקלאים. באשר לטיב הירקות, אמר סלע כי הרשת משקיע יותר כסף בבקרת שאריות-הדברה ובבקרת-איכות של התוצרת החקלאית.
בתגובה לדברים אלה, אמרה רות בורושק, כלכלנית התאחדות חקלאי ישראל, כי "מדברים הרבה על איכות, אבל כשבאים לסופר, מוצאים פרי באיכות נמוכה, לעומת הפירות הטריים בשווקים".
בכינוס נשמעו טענות קשות של החקלאים כנגד רשתות השיווק ועל הפגיעה שלהן בחקלאים בארץ. מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל,
מאיר יפרח, קבל על שהן משקיעות בירקות ובפירות, במחירי הפסד, במקום להשקיע במודעות-פרסום יקרות, ואילו מנכ"ל ארגון מגדלי הירקות, אילן אשל, אמר שהגיע הזמן שהרשתות, השוק הסיטונאי והחקלאים, יאמרו דברים בגוף אחד שיש לו אינטרסים משותפים. הוא הזהיר כי אם זה לא יקרה, ייאלץ ארגונו להתאחד נגד רשתות השיווק. לדבריו, חל גידול ברשתות השיווק, לעומת צמצום במספר החקלאים.