X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: תמר מצפי/באדיבות גלובס]
גד זאבי זוכה בפרשת שכרו בחברת מל"ם
בית המשפט קבע שזאבי ובכירי מל"ם האמינו בתום לב שהמניות ששיעבדו לבנק הבינלאומי לא היו נגועות בעניין אישי בעת ההצבעה על השכר
השופטת דניאלה שריזלי [צילום: בוצ´צ´ו]

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דניאלה שריזלי, זיכתה היום (ב', 7.3.11) את גד זאבי מכל אשמה בפרשת אישור שכרו כיו"ר מל"ם בשנת 2002. כמו-כן זוכו גלעד רבינוביץ, שהיה מנכ"ל מל"ם; יובל אקר, שהיה סמנכ"ל הכספים של זאבי אחזקות ודירקטור במל"ם; ועו"ד אסף טייבר, יועצה של מל"ם לענייני שוק ההון.
רשות ניירות ערך טענה, כי האסיפה הכללית של מל"ם אישרה בפברואר 2002 את שכרו של זאבי, שהיה אז יו"ר החברה, תוך הכללת מניות בעלות נגיעה אישית במניין המניות הבלתי נגועות. זאת, בניגוד להוראות החלות על עסקות עם בעלי עניין.
טענת המדינה התייחסה ל-17% ממניות מל"ם, שהוחזקו בידי זאבי אחזקות ושועבדו לטובת הבנק הבינלאומי. החברה לנאמנויות של הבנק הצביעה בעד שכרו של זאבי (10,000 דולר לחודש) ובכך הבטיחה את הרוב הדרוש - שליש מבעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי בעסקה.
לדברי המדינה, למעשה מניות אלו היו בעלות נגיעה אישית, והכללתן במניין המניות שאינן נגועות הייתה בגדר מירמה. בשל כך ובשל הדיווחים שנשלחו לרשות ני"ע ולבורסה על אישור השכר, הואשמו הארבעה בקבלת דבר במירמה ובעבירות ניירות ערך.
המדינה בנתה מבנה מורכב של רמייה שייחסה לארבעת הנאשמים, אך שריזלי לא קיבלה אותו. היא גם ציינה לטובה את הרושם שהותירו עליה זאבי וחבריו בעת עדותם, רושם שעמד בניגוד גמור לתדמית של "קושרים באפילה" שייחסה להם המדינה.
לדברי שריזלי, השאלה המכרעת הייתה היסוד הנפשי של ארבעת הנאשמים: האם פעלו בזדון ומתוך כוונת רמייה, או שמא האמינו בתום לב שהמניות המשועבדות לבנק הבינלאומי אינן נגועות בעניין אישי. היא קובעת, כי האפשרות השנייה היא הנכונה, בפרט לנוכח קביעתה לפיה המניות אכן היו בבעלותו המלאה של הבנק.
שריזלי קובעת כממצא עובדתי, כי הבנק ראה את המניות ששועבדו כנמצאות בבעלותו, והוא אף הפעיל שיקול דעת עצמאי בטרם החליט לתמוך בתנאי שכרו של זאבי. "הגוף המוסמך לתת הוראות לחברה לנאמנות בכל הנוגע להצבעה באסיפות הכלליות הוא הבנק. בכך, ניטלה מהממשכנים החרות להצביע", היא קובעת.
שריזלי אף מעירה: "למרות החשיבות שייחסה הרשות לסוגייה, ולמרות שהיא שבה ועלתה לדיון במועד מאוחר יותר, בנסיבות דומות מאוד, נמנעה הרשות עד כה, למיטב ידיעתי, מלפרסם נייר עמדה רשמי לגבי מעמדן של המניות המשועבדות בסיטואציה הספציפית, הימנעות שבעיני איננה רק תמוהה, אלא מעידה על העדר גמירות דעת ברשות באשר לסיווגן של המניות המשועבדות". מחדל זה של הרשות, מוסיפה שריזלי, מהווה חיזוק לעמדת ההגנה.
יצויין, כי בבית המשפט המחוזי בתל אביב ממשיך להתנהל משפטו של זאבי בפרשת בזק, בה הוא מואשם שקיבל במירמה את אישור המדינה לרכוש את השליטה בחברה, לאחר שהסתיר שמקור המימון לרכישה הוא בהלוואה ממיכאל צ'רנוי.

תאריך:  07/03/2011   |   עודכן:  07/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גד זאבי זוכה בפרשת שכרו בחברת מל"ם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אוי למדינה אשר אלו הם "שופטיה"
ועדה למינוי שוטים  |  7/03/11 11:56
2
מערכת המשפט מזכה שמאלנים
ומרשיעה אנשי ימין  |  7/03/11 12:27
3
ניצלה שארית אמונתי במערכת המשפ
אורן אדרת  |  7/03/11 13:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אברהם מיטרני ובנימין לוי רכשו לפני תשעה חודשים מהמינהל 42 דונם בראשל"צ בכ-52 מיליון שקל - 38 מיליון שקל מתחת להערכת השמאי    עתה הם מוכרים את הקרקע במחירה המלא, וגורפים רווח של 40 עד 50 מיליון שקל    מי קנה ביוקר? אלי אלעזרא וחברת האופנה רנואר
יפעת גדות
חוקרים: יש לשקול האם להמליץ לכל אישה המבצעת מי שפיר לעבור גם את בדיקת הצ'יפ הגנטי, חשוב לבצע דרך מסגרת יעוץ גנטי    המחקר שבוצע בבילינסון הוא המקיף ביותר בעולם בבדיקת הצ'יפ הגנטי במהלך ההריון
מירב ארד
ליריד צפויים להגיע כ-180 אלף מבקרים ואלפי עיתונאים מרחבי העולם    הביתן הישראלי ישתרע על שטח של 770 מ"ר ויציגו בו 36 נציגי חברות מתעשיית התיירות של ישראל    שר התיירות צפוי להיפגש עם שר הבריאות הגרמני, מזכיר המדינה הפרלמנטרי לענייני תיירות ויו"ר ועדת התיירות של הפרלמנט הגרמני
מירב ארד
גורמי תיירות בירדן מדווחים על ביטולים המגיעים ל-50%    מפעיל תיירות ציין כי על כל 3,000 הזמנות יש 1,200 ביטולים    סוריה נערכת גם היא ומורידה את תחזית השנתית לענף התיירות
עידן יוסף
חשוד כי דרש ממימון עשרות אלפי שקלים, תוך הבטחה שתמורת השוחד לא ינהל נגד מימון חקירה בעבירות מס    נגד מימון, השוהה בחו"ל, מתנהלת בישראל חקירה בגין הלבנת הון בהיקף של מאות מיליוני שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il