100 מיליון שקלים יוקצו לטובת תוכנית תלת שנתית שמשיקים האוצר והתמ"ת לעידוד וחיזוק קשרי המסחר בשווקי הודו וסין, המהווים את שני יעדי היצוא הגדולים של ישראל למזרח.
התוכנית מיועדת לחברות קטנות ובינוניות, שיוכיחו מצוינות וחדשנות בתחומי פעילותן. לחברות אלה ינתן המסגרת התוכנית סיוע במימון הקמת נציגות שיווקית בהודו ובסין וכן השתתפות במימון מציאת פתרונות ישראלים הנדרשים להוכחת היכולת בשוק יעד זה.
במהלך החודש הקרוב יפרסם מנכ"ל התמ"ת הקרוב את הוראת המנכ"ל אשר תסדיר את תהליכי ההשקה וההטמעה של התוכנית במטרה להביא לגידול במספר החברות הפעילות בסין ובהודו.
עם כינון היחסים הדיפלומטיים ב-1992 המסחר הכולל בין סין לישראל עמד על כ-50 מיליון דולר בלבד. בשנת 2001 עבר סכום המסחר הכולל את מחסום המיליארד דולר, והשנה הגיע המסחר הכולל בין סין וישראל לכ-7 מיליארד דולר. היקף הסחר בין ישראל להודו עמד בשנת 2009 על כ-3 מיליארד דולר ללא יהלומים, מתוכן כ-1.8 מיליארד יצוא וכ-1.2 מיליארד יבוא.