X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חתמה על חוזה, שלפיו תרכוש מקבוצת אביחי סטולרו 90% מחברת מיינרום הבורסאית
▪  ▪  ▪
ענבל אור [יח"צ]

יזמת קבוצות הרכישה ענבל אור הולכת לבורסה. אור חתמה הלילה (9.3.11) על חוזה לרכישת 90% ממניות חברת מיינרום הציבורית, הנמצאת בשליטת קבוצה בראשות אביחי סטולרו. 3% נוספים ממניות מיינרום יוקצו לקבוצת מתווכים שענבל אור עובדת אתם. עסקה זו תעשה על-ידי הקצאת מניות הדדית, ללא תשלום במזומן. מיינרום עסקה עד עתה בהובלה ימית ברומניה, וצברה הפסדים.
עסקה זו הופכת את ענבל אור ליזמת קבוצות הרכישה השנייה בענף שתהיה לחברה ציבורית, אחרי קבוצת חג'ג'. הדבר יחייב אותה לפרסם דוחות כספיים ולחשוף את פעילותה והיקף עסקיה – דבר לא מקובל בקבוצות הרכישה הפרטיות. מצד שני, הרכישה תאפשר לאור לגייס הון בבורסה ולהרחיב את פעילותה.
News1 מעריך, שבכוונת אור להעמיק את פעילותה ברכישת נדל"ן על-ידי החברה עצמה, בנוסף ליזום קבוצות רכישה הקונות מגרשים בעבור עצמן. כיום אור נמצאת בארבע השקעות פרטיות, כמפורט בהמשך.
קבוצת סטולרו , הכוללת גם את יהודה סייג ולוגי בר-לב, תמכור לצד שלישי את יתרת מניותיה בחברה (7%) במחיר מינימום של 6 מיליון שקל. אם לא יצליחו להשיג מחיר זה, תשלם אור לסטולרו את ההפרש – וזה יהיה למעשה התשלום שלב במזומן בעד רכישת השליטה במיינרום.
סטולרו ושותפיו יקימו חברה חדשה, ויעבירו אליה את כל הפעילות וההתחייבויות של מיינרום. פירוש הדבר הוא שאור רוכשת שלד בורסאי ותקבל חברה "נקייה". שמה של מיינרום ישונה לאור סיטי אחזקות. אור מעריכה שהעסקה תושלם בתוך שלושה חודשים, עד סוף מאי.
אור חשפה היום לראשונה את היקף פעילותה. החברה, שהוקמה לפני שש שנים, ארגנה עד היום 16 קבוצות רכישה, הבונות או יבנו 959 דירות. כמחצית הדירות – 486 – הן ב"מגדלי הצעירים", רבי-קומות שייבנו בדרך בגין 158 בתל אביב, בעסקה משותפת עם קבוצת חג'ג'.
ענבל אור חשפה היום גם את הנתונים הבאים:
• החברה מעסיקה 20 עובדים. עד היום פעלה רק בתל אביב, ברמת-גן ובגבעתיים;
• מתוך 16 הפרויקטים ביזום, 3 כבר אוכלסו, ו-4 נוספים יאוכלסו בחודשים הקרובים, היתר – בבנייה;
• מתוך 16 הפרויקטים עשרה אורגנו על-ידי ענבל אור לבדה. בששת האחרים יש לה שותפים ב-30% עד 50%, ו"מגדלי הצעירים" הוא העיקרי בהם;
• אור קנתה פנטהאוזים בכמה מהפרויקטים שארגנה;
• ענבל אור נכנסה כיזמת בארבעה פרויקטים, בשיעור אחזקה של 16% עד 30% בכל פרויקט. בין היתר, יש לה 25% בפרויקט לבניית 7,000 מ"ר מסחר ומשרדים בצמוד למגדלי הצעירים בתל אביב. בנוסף, היא שותפה בבניין ברחוב אחד העם 108 בתל אביב, שבעבר שכנו בו משרדים של המפד"ל; הבניין מיועד להריסה ולבנייה מחדש. אור שותפה כיזמת גם במגרשים בוגרשוב 50 בת"א וברחוב אבן סינא 1 ביפו.
פירוט מלא של פעילות והשקעות ענבל אור מופיע בטבלות שבתחתית הידיעה.

מיינרום – חברה מפסידה

מיינרום הפסידה בינואר-ספטמבר 20.8 מיליון שקל. שווי מניותיה בבורסה עמד השבוע על כ-27 מיליון שקל. החברה עסקה עד עתה בהובלה ימית של מכולות בתוך רומניה, ולשם כך גם שכרה או קנתה משאיות. פעילות זו תועבר עתה לחברה אחרת שתהיה בבעלות סטולרו-סייג.
העסקה של אמש היא גלגול נוסף בתולדותיה של מיינרום, שהחליפה כמה פעמים בעלי מניות, דירקטורים ותחומי פעילות. בעבר, למשל, הייתה ידועה כחברת מולט מפעלי נייר.

כל הנדל"ן בכף-ידך
תאריך:  09/03/2011   |   עודכן:  09/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר התשתיות הלאומיות מגלה כי מאז שהוקמו תאגידי המים העירוניים התגלה שהרשויות המקומיות הקטינו במשך שנים את הדיווח על דליפות המים שבתחומיהן    ממוצע הפחת המדווח עלה בכ-50% והגיע לכדי 100 מיליון מ"ק    "מאז הקמתם הורידו התאגידים את פחת המים, והמצטיינים בהם הגיעו לתוצאות מרשימות של פחת שאיננו עולה על 5% עד 7% מצריכת המים"
איציק וולף
שר התשתיות הלאומיות הודיע כי משרדו בוחן את האפשרות להפעיל את תחנות הכוח הפחמיות בתמהיל של פחם וביו-מאסה    ביו-מאסה - חומר אורגני בדרך כלל מן הצומח - נחשב לאנרגיה מתחדשת ושימוש בו עשוי להקטין את פליטת גזי החממה
איציק וולף
מסלול חדש המיועד לחרדים נפתח בצה"ל    אוגדת עזה תקלוט 20 נהגים מן הזרם הליטאי אשר יחליפו את עשרות אנשי הקבע בנהיגה על האמרים ממוגנים, על סופה ועל דוד    הנהגים ישרתו שבוע-שבוע ויקבלו היתרי עבודה    אוגדת עזה נערכה לתנאי השירות המיוחדים הכוללים מזון בכשרות מהודרת ומוצבים על טהרת המין הגברי
יפעת גדות
מערכת הטעם היא מערכת "חכמה" ומשלבת את תחושת הטעם עם תהליך העיכול    מספר חיישנים של סוכרים מהמעי ומהלבלב גם הם נוכחים בדיוק באותם תאי טעם המזהים סוכר ומכילים את הרצפטור ה"מתוק"
איציק וולף
ועדת טירקל למינויים בכירים תיפגש היום עם נציב בתי הסוהר, רב גונדר בני קניאק, ועם מחליפו המיועד, גונדר אלי גביזון    אמש נפגשה עם השר לביטחון פנים    זאת, לשם בחינת מועמדותו של גביזון ובחינה האם ניתן לאשר את המינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il