X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה הציבורית לבחינת סוגיית העלאת גיל הפרישה אמורה להגיש את מסקנותיה עד ה-30 ביוני השנה ללא החלטת הוועדה ישתנה אוטומטית גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-64 בראש הוועדה שמינה האוצר יעמוד ד"ר אודי ניסן, הממונה על התקציבים
▪  ▪  ▪

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, חתם אתמול (8.3.11) על כתבי מינוי לוועדה ציבורית לבחינת גיל הפרישה לנשים. מינוי הוועדה נעשה באיחור רב, לאחר שוועדה ציבורית דומה הייתה אמורה לקום לפני שש שנים במטרה לבחון בצורה יסודית את העלאת גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-64. כיום עומד גיל הפרישה לנשים על 62.
החוק להעלאת גיל הפרישה לגברים ונשים התקבל ב-2004. במסגרת החוק נקבע כי העלאת גיל הפרישה לנשים ל-64 תיבחן בוועדה ציבורית שאת מסקנותיה היא הייתה אמורה להעביר לאישור ועדת הכספים בחודש ספסטבר האחרון, ולהגישן לא יאוחר מה-30 ביוני 2011. כאמור, ללא החלטת הוועדה, ישתנה אוטומטית גיל הפרישה ל-64 בחודש יוני הקרוב.
לחץ נוסף שהופעל על האוצר נבע החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה בתחילת השבוע לתמוך בהצעת חוק פרטית, שהגישה קבוצה של חברי כנסת בראשות הח"כים חיים אורון, אילן גילאון וחיים כץ לפיה גיל הפרישה לנשים לא יעלה אוטומטית ל-64. הצעת החוק אמורה להעלות היום (ד', 9.3.11) להצבעה בקריאה הטרומית במליאת הכנסת.
בראש הוועדה שמינה השר שטייניץ יעמוד הממונה על התקציבים באוצר, ד"ר אודי ניסן, והיא כוללת שורה של אנשי אקדמיה, מחקר, ממשלה, ונציגי המעסיקים הגדולים במשק. בין חברי הוועדה נמנים קרנית פלוג, ראש חטיבת המחקר בבנק ישראל; פרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה; פרופ' איתן שישינסקי מהאוניברסיטה העיברית ופרופ' אפרים צדקה מאוניברסיטת תל אביב, אשר משמשים גם כחברים בוועדה לאיתנות פיננסית של המוסד לביטוח לאומי; ורד סוויד, מנכ"ל הרשות לקידום מעמד האישה; אסתר דומיניסיני, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, וכן נציגים של לשכת המסחר והתאחדות התעשיינים.
באוצר מציינים כי נציגי ההסתדרות טרם העבירו את שמות נציגיהם ולכן בשלב זה אינם חברים בוועדה. הוועדה לבחינת גיל פרישה לנשים צפויה לסיים את עבודתה ביוני 2011 ולהגיש את המלצותיה לשר האוצר. דיון ציבורי רחב בנושא צפוי להתקיים בוועדת הכספים של הכנסת לקראת סוף השנה, עם הגשת ההמלצות.

תאריך:  09/03/2011   |   עודכן:  09/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר הורה להקים ועדה לבחינת גיל הפרישה לנשים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נשים חיות יותר!
גבר  |  9/03/11 15:00
2
גיל פרישה לנשים
נהבסזזגרכ  |  11/03/11 22:26
3
נשים נגד העלאת גיל הפרישה!!!!!
אישה שאכפת לה  |  12/03/11 19:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
המשטרה תיאלץ לחקור גם את דיווחיו של השופט יורם דנציגר לוועדה לבחירת שופטים עת הציג מועמדותו לבית המשפט העליון    אחת השאלות המרכזיות: האם דיווח על קשריו המיוחדים עם לחיאני, לרבות העובדה שהם שותפים בעסקת מקרקעין וכן שלחיאני משמש נאמנו בעסקה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי לנשיכה אחת מהעכביש הנודד הברזילאי יש תופעות לוואי, הכוללות זיקפה לאורך ארבע שעות    האם העכביש יחליף את הויאגרה?
אלעזר לוין
חתמה על חוזה, שלפיו תרכוש מקבוצת אביחי סטולרו 90% מחברת מיינרום הבורסאית
איציק וולף
שר התשתיות הלאומיות מגלה כי מאז שהוקמו תאגידי המים העירוניים התגלה שהרשויות המקומיות הקטינו במשך שנים את הדיווח על דליפות המים שבתחומיהן    ממוצע הפחת המדווח עלה בכ-50% והגיע לכדי 100 מיליון מ"ק    "מאז הקמתם הורידו התאגידים את פחת המים, והמצטיינים בהם הגיעו לתוצאות מרשימות של פחת שאיננו עולה על 5% עד 7% מצריכת המים"
איציק וולף
שר התשתיות הלאומיות הודיע כי משרדו בוחן את האפשרות להפעיל את תחנות הכוח הפחמיות בתמהיל של פחם וביו-מאסה    ביו-מאסה - חומר אורגני בדרך כלל מן הצומח - נחשב לאנרגיה מתחדשת ושימוש בו עשוי להקטין את פליטת גזי החממה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il