X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מעריב לבורסה: הרעה מהותית בתזרים - נקצץ בהוצאות השכר
▪  ▪  ▪
פינוי חוות גלעד [צילום: פלאש 90]

לאחר שבבוקר הודיע מעריב על קשיי תזרים וקיצוצי שכר, פירסם העיתון בצהריים כי המשא-ומתן עם בנק הפועלים בנוגע לחוב של 106 מיליון שקל יימשך. לפי הודעת מעריב, "החברה מתכבדת להודיע כי היא מנהלת דיון עם בנק הפועלים,ולמיטב הבנת החברה, לעת עתה, אין בכוונת בנק הפועלים להעמיד את חוב החברה לפירעון מיידי באמצעות פנייה לבית משפט".
מעריב על סף קריסה
לפי דיווח שהוציאה החברה הבוקר לבורסה ניירות ערך, חלה "הרעה מהותית" בתזרים המזומנים ובתוצאות החברה ברבעון הרביעי של השנה, הן ביחס לרבעון המקביל ב-2009 והן ביחס לרבעון השלישי של 2010. החברה מדווחת עוד כי "בהיעדר מקורות מימון נוספים או הזרמת הון נוסף לחברה, תתקשה החברה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות לצדדים שלישיים".
את המחיר ישלמו העובדים בשלב ראשון, בגל קיצוצי שכר. לפי הודעת מעריב "בכוונת החברה לנקוט בטווח הזמן המיידי בצעדי התייעלות משמעותיים שיכללו קיצוץ בהוצאות שכר בקבוצה כולה. דירקטוריון החברה הנחה את ההנהלה לבחון צעדי התייעלות משמעותיים נוספים על-מנת לשפר את התזרים בטווח הזמן המיידי". גורמים בקרבת העיתון אומרים כי מעבר לקיצוץ רוחבי בשכר צפוי להתקיים גל פיטורים בעיתון שיגיע לכל חלקי מעריב.
בנוסף, נכתב בהודעה כי "כמו-כן, החברה פועלת ליישום מספר מהלכים אסטרטגיים אשר להערכת החברה ישפרו את תוצאות הפעילות ויביאו לשיפור משמעותי בתזרים. במועד דוח זה אין ודאות כי יישום צעדי ההתייעלות או יישום מהלכים אסטרטגיים אכן יביאו לשיפור משמעותי בתוצאות החברה".
כפי שדווח הבוקר ב-TheMarker, על מעריב עוברים ימים קריטיים כאשר מקורבים לחברה טוענים כי אם לא תיעשה הזרמת כספים על-ידי בעלי החברה זכי רכיב ועפר נמרודי מלאי הנייר של מעריב צפוי לאזול בתוך כשבוע וכפי הנראה גם לא יהיה מספיק כסף בקופה כדי לשלם את משכורות החודש הבא. החודש חלק מהמגזינים של מעריב ירדו לדפוס באיחור של כמה ימים עד שבוע, מה שעלול לגרום גם לאיחור בהגעתם ללקוחות. בשבועות האחרונים אספקת עיתוני מעריב לנקודות המכירה הייתה משובשת לפרקים ובחלק מהימים פחתה באופן משמעותי.
עובדים בעיתון חשים חוסר ודאות בנוגע לעתידם הן בגלל המצב הכללי והן בגלל שינויים משמעותיים כמו מינויים בצמרת העיתונים ושינויים עתידיים באופי המהדורה המודפסת. לפני כמה שבועות קיבלו עובדי העיתון במחלקות השונות הודעה על כך כי התשלומים לעובדים יאוחדו כך שמועד תשלום המשכורות יהיה ב-9 לחודש. עבור חלק מהעובדים מדובר בדחייה של כמה ימים שכן חלקם היו מקבלים את שכרם עד כה במועד מוקדם יותר בחודש.
בתחילת החודש בנק הפועלים, המממן העיקרי של העיתון, דרש החזר חוב של 106 מיליון שקל תוך שבוע. הודעת הבנק הגיעה בהמשך להודעתו של רכיב על כך שהחוב של החברה והחברות הבת שלה לבנק הפועלים אינו נכלל בעסקת ההשקעה שלו בחברה. רכיב התחייב לשלם למעריב 12 מיליון שקל ולהעמיד הלוואה לחברה בסך 3 מיליון דולר שאותה השלים לאחרונה.
רכיב השקיע עד כה במעריב כ-15 מיליון דולר. הכנסות מעריב ירדו בתשעת החודשים הראשונים של 2010 ב-11% לעומת התקופה המקבילה לכ-252 מיליון שקל. מעריב רשם בינואר-ספטמבר 2010 הפסד תפעולי תזרימי (EBITDA) של 34 מיליון שקל, שהיתוסף להפסד של 29 מיליון שקל ב-2009.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  09/03/2011   |   עודכן:  10/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעריב: המו"מ עם הפועלים נמשך - אין בכוונתו לפנות לביהמ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הציון נועד למנוע תיקון או שיקום של כלי-רכב שנגרם להם נזק של לפחות 50% משוויים וזאת לנוכח התופעה הנרחבת של סחר בהם, הפוגעת בשלום הציבור ובבטיחותו ומעלה את היקף הפשיעה
מחלקה ראשונה
בימים אלה מסייעת בשיפוץ היחידה הקדמית הרפואית (לשעבר "רם 2") בבית החולים רמב"ם    ביוני הקרוב תחגוג הקרן 30 שנות פעילות
מירב ארד
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ שאמה-הכהן הציע לישראכרט: תנו הנחה בעמלה לבעלי עסקים קטנים עוד לפני שנסיים את החקיקה    דב קוטלר: הצעת החוק היא סיכול ממוקד למותג הישראלי ישראכרט
אלעזר לוין
ועדות המשנה, האמורות להאיץ את בניית הדירות, ייתקלו באותן בעיות התוקעות את הפרויקטיים זה שנים    למשל: לפנות את בסיסי תל השומר    זכות הערעור תישמר, וגם היא תעכב את הבנייה    "מה שהיה הוא שיהיה"
איציק וולף
תנועת אומ"ץ פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה ואל מבקר המדינה בבקשה שימנעו את המשך ההתפקדות המתוקשרת למפלגת העבודה    "המפקד כרוך לכאורה בעבירה על קבלת תרומות מתאגיד ועלול לסבך את המפלגה בשלב מאוחר יותר בעבירות נוספות על חוק מימון המפלגות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il