X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיון הרביעי בוועדת הכספים על הצעת חוק מיסוי רווחי נפט קרא שר התשתיות לח"כים לגלות אחריות ציבורית ולא להיכנע ללחצים של לוביסטים ח"כ שאמה-הכהן: "אני לא מתעסק ברווחי המשקיעים אלא בביטחון האנרגטי של ישראל", הכריז ח"כ שאמה-הכהן: "לחצי העיתונאים - כאין וכאפס לעומת לחצי הטייקונים"
▪  ▪  ▪
שר התשתיות עוזי לנדאו [צילום: AP]

"ה'לוביסטים' בעניין מסקנות ששינסקי הם דווקא העיתונאים" - כך הכריז (יום ב', 14.2.11) שר התשתיות, עוזי לנדאו, במסגרת דיון על חוק ששינסקי שהתקיים בוועדת הכספים. לנדאו הגיע לוועדה על-מנת להביע את עמדתו ואת עמדת משרדו ביחס להצעת החוק וקרא לח"כים לגלות אחריות ציבורית ולא להיכנע ללחצים של לוביסטים. לנדאו הפתיע כאמור את הנוכחים, בכך שהכריז שהלוביסטים - בה' הידיעה - הם דווקא העיתונאים.
הדיון הרביעי על הצעת חוק מיסוי רווחי נפט (חוק ששינסקי), התחיל היום בצורה מעט שונה. שר התשתיות לנדאו הציג לבקשתו מיו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), את עמדתו בעניין. כאמור, בחודשים האחרונים הביעו לנדאו, כמו גם חברי סיעתו, התנגדות למסקנות ששינסקי ובראשן, התנגדות להעלאת המיסוי הכולל על רווחי הישמים. לנדאו בחר לפתוח בחשיבות העצמאות האנרגטית של ישראל, לנוכח האירועים האחרונים באזור ולנוכח ניתוק הספקת הגז ממצרים. לנדאו אמר שהחוק מטיל קשיים מימוניים ואחרים על היזמים וייחס חשיבות רבה ביותר לחיבור מאגר תמר למערכת ההובלה הקיימת של הגז ע"י חיבור המאגר למאגר ים תטיס, על-מנת לספק את צרכי האנרגיה הדחופים של המדינה. בתגובה לרמיזות ח"כים, מהן עולה שעמדתו תואמת את האינטרס של המשקיעים, אמר: "אני לא מתעסק ברווחי המשקיעים אלא בביטחון האנרגטי של ישראל".
חברי הוועדה הביעו אכזבה מכך שהשר לא הציג עמדות נקודתיות ביחס לסעיפי החוק או למדרג המיסוי על רווחי הגז, כפי שמופיעים בו. ח"כ חיים אורון (מר"צ) קרא ללנדאו, לציין דברים קונקרטיים, כגון העלאת הפטור לקביעת גובה המיסוי. ח"כ מירי רגב (ליכוד) ביקשה מלנדאו לומר האם העברת החוק כפי שהוא, תביא לעליית מחירי החשמל לצרכנים. ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) אמרה ללנדאו שהמסר שלו מעורפל, והצהירה שהייתה מעדיפה לאשר את מסקנות הביניים של ועדת ששינסקי, שקבעו שיעורי מיסוי גבוהים יותר מאלו שבהצעת החוק.
בתגובה לאזהרת לנדאו את הח"כים מהשפעת התקשורת בעניין ששינסקי, אמר ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) שלחצי העיתונאים הם כאין וכאפס לעומת לחצי הטייקונים על הח"כים. "מופעלים על הח"כים לחצים קיצוניים ולא קונבנציונאליים מצד בעלי ההון", ציין. ח"כ שי חרמש (קדימה) הביע פליאה על "המצב האבסורדי", כלשונו, שבו הממשלה אישרה את מסקנות ששינסקי ואילו חברי כנסת מהאופוזיציה, הם אלו שמגנים על החוק. חרמש תהה האם השר מנסה למנוע פגיעה בבעלי ההון, הזועקים על היקף הפגיעה בהם וכינה זאת "הקוזאק שנגזל".
"נתנו לטייקונים את האצבע- עכשיו הם רוצים את כל היד"
ח"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר הוועדה המשותפת לבריאות וסביבה של הכנסת, השתתף היום בכינוס חירום להעלאת הכנסות המדינה מהגז ומשאבי הטבע. "אנחנו נלחמים היום על המעט שנותר ממסקנות ששינסקי. דוח הביניים שהיה מאוד מתפשר מלכתחילה, רוכך בדוח המסכם וכעת אנחנו מתמודדים עם ניסיון נוסף לרכך את ההחלטות בחקיקה. כאשר נתנו להם את האצבע, החליטו הטייקונים שהם רוצים את כל היד. אני מביע את תודתי לפעילי השטח ולציבור הרחב שמביע תמיכה במאבק. זוהי מלחמה שאנחנו חייבים להמשיך ולנהל. המטרה שלנו כפולה- להגן על המעט שנותר ממסקנות ועדת ששינסקי ולחזק את המסקנות בוועדת הכספים".

תאריך:  14/03/2011   |   עודכן:  14/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר לנדאו: העיתונאים הם הלוביסטים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הלוביסט הראשי של הטייקונים:השר
אחיתופל  |  14/03/11 13:39
2
השר לנדאו - מראשי המורדים
רמי רצון  |  14/03/11 14:11
3
אורון צודק!!!
וינברגר דוד  |  14/03/11 16:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו אברג'יל
הבעלים של אשקלון אסר על המאמן לנהל האימון: "מצפה שיקח אחריות"
איציק וולף
גופתו של רב טוראי בוגדן שירוקוב נמצאה ביער בן שמן    נעדר מאז יום שני שעבר    הקשר האחרון שלו עם משפחתו היה ביום היעלמו    ככל הנראה מדובר בהתאבדות
עידן יוסף
מפעיל מערכת תמיכה אנושית לממשל זמין בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה    משרד האוצר: שירות התמיכה אינו פעיל בשבת    בדיקה מעלה כי השירות אכן פעיל
מירב ארד
כך מציע פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה    על-פי ממצאי מחקר שערך, נזקי הנדל"ן בעקבות רעש אדמה שיפקוד את ת"א וראשל"צ יגיעו לכ-324 מיליארד שקל, סכום השווה בגודלו לתקציב המדינה כולו
מירב ארד
במו"מ שניהל איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות יזכו כלל עובדי החברה לביטוח בריאות ולעלייה הדרגתית בשכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il