מנכ"ל
רכבת ישראל יצחק (חקי) הראל הודיע על החלטתו לסיים סופית את תפקידו לאחר שלוש שנים וחצי בתפקיד. זאת לאחר ששב בשנית לתפקידו כמנכ"ל הרכבת לפני כתשעה חודשים, לבקשת ראש הממשלה ו
שר התחבורה. הראל ימשיך בתפקידו עד לסיום תהליך בחירתו של המנכ"ל החדש.
בתקופת הראל כמנכ"ל הרכבת נעשו מהלכים להפיכת חברת רכבת ישראל מחברה ממשלתית לחברה עסקית המכוונת שירות. בשנה האחרונה (2010) הניחה הרכבת 95 ק"מ של מסילה והצטיידה בקרונות ובקטרים חדשים, בהם 34 קטרים, 31 קרונות מסוג 'סימנס' ו-150 קרונות דו-קומתיים.
לצד השגים שונים נרשמו גם כמה כשלונות, ובהם אחריות-העל שלו כמנכ"ל החברה לתאונות ולשריפת הרכבת בסוף 2010. עובדים ברכבת ישראל טענו כלפיו שהוא מנהל את החברה כמו יחידה צבאית ולא כגוף אזרחי.
הראל אמר כי החלטות שלקח בתפקידו היו לא פשוטות, ובטח לא פופוליסטיות, על-מנת לבצע רפורמות למען הנחת יסודות לרכבת מודרנית ויעילה יותר. "מטרתי הייתה תמיד – פיתוח הרכבת וטובת החברה. רכבת ישראל כיום היא חברה עוצמתית הנמצאת בצמיחה. בשנים האחרונות פעלתי רבות על-מנת לקדם תשתית מתקדמת. אני משאיר למחליפי את הזכות של גזירת הסרטים".
שר התחבורה, ישראל כ"ץ הודה להראל ואיחל לו הצלחה בהמשך דרכו.