X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט המחוזי רון שפירא גזר 30 חודשי מאסר, אך ביהמ"ש העליון קבע שיש להחמיר בעונשו של מי ששודד קשישים והטיל על השודד 42 חודשי מאסר בפועל
▪  ▪  ▪
דנציגר. החמיר בעונש [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון החמיר (ג', 15.3.11) בעונשו של ולדיסלב ישראילוב, אשר הורשע בשוד קשיש בן 70 בביתו שבקרית-ים. בעוד בית המשפט המחוזי גזר עליו 30 חודשי מאסר, החליטו השופטים מרים נאור, יורם דנציגר ויצחק עמית לגזור על ישראילוב 42 חודשי מאסר בפועל.
מדובר בהתערבות נדירה של בית המשפט העליון בענישה בערכאה נמוכה יותר. השופטים ציינו, כי הדבר נעשה רק כאשר משתכנע העליון שהעונש חורג - לחומרה או לקולא - בצורה משמעותית ובלתי סבירה מרף הענישה הסביר. את העונש המקורי גזר שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא.
ישראילוב הורשע במסגרת עסקת טיעון בשוד של 175 שקל מהקשיש, שלביתו פרץ וקשר את ידיו באזיקונים. ישראילוב דרש מקורבנו עוד 5,000 שקל, אך הלה השיב שכל שביכולתו הוא למשוך 1,000 שקל ממכשיר הכספומט.
לאחר שהקשיש סירב למסור לישראילוב את הקוד הסודי, נטל אותו ישראילוב אל המכשיר הקרוב, אלא שהכרטיס נבלע במכשיר. ישראילוב החזיר את הקשיש לביתו, שם הצליח הקשיש להשתחרר. ישראילוב נמלט מהמקום, לאחר שהורה לקשיש להכין לו עד למחרת את הסכום שדרש.
שפירא הזכיר בגזר דינו, כי בתי המשפט הונחו להחמיר בעונשיהם של שודדי קשישים, אך החליט להתחשב בנסיבותיו של ישראילוב: חייל נורמטיבי שפעל מתוך שכרות, ההמלצות של מפקדו וחבריו ליחידה, הבעת החרטה וההודאה.
בקבלו את ערעור המדינה על קולת העונש, קבע דנציגר: "בית המשפט המחוזי הקל עם המערער יתר על המידה באופן שאינו הולם את חומרת העבירות ונסיבות ביצוען. הקלה זו מהווה חריגה משמעותית ממדיניות הענישה המקובלת בעבירות כגון דא ובנסיבות דומות. בית משפט זה [העליון] הדגיש לא אחת, כי יש להשית עונשים מרתיעים על שודדים הבוחרים להם לקורבנות את המבוגרים והקשישים שבחברה".
דנציגר קיבל את עמדת המדינה, לפיה לא הוצגו נסיבות יוצאות דופן המצדיקות להקל בעונשו של ישראילוב. לדבריו, נסיבות אישיות צריכות לסגת מפני אינטרסים כבדי משקל ושיקולי ענישה אחרים. הוא גם מציין, שמעשיו של ישראילוב היו עלולים להסתיים במותו של קורבנו, בשל גילו המבוגר ובריאותו הלקויה.
לסיום ציין דנציגר, כי רף הענישה המקובל בעבירות דומות הוא 6-4 שנות מאסר, אך הוא מעמיד את עונשו של ישראילוב על 42 חודשי מאסר בלבד בשל גילו הצעיר, העדר עבר פלילי והודאתו שחסכה את הצורך לזמן את הקשיש לעדות.

תאריך:  15/03/2011   |   עודכן:  15/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התערבות נדירה: העליון החמיר בעונש על שוד קשיש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
השודד יצא יותר מדי בזול.
דב בינדר  |  16/03/11 13:06
2
מתי ילמדו להחמיר בעונש שיכורים ל"ת
די נמאס  |  16/03/11 13:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אגיס הפיצה את מוצריה של רוזנבלום ותבעה ממנה מיליוני שקלים שלטענתה שולמו לה ביתר    רוזנבלום: המצב של עסקי הוסתר ממני ואולצתי לחתום על הסדרי חוב דרקוניים
עופר וולפסון
בלטו במיוחד בעליות מחירי הפירות הטריים, שזינקו ב-5.7%    מחירי המזון, שהתייקרו ב-1.2%, תרמו למגמת העלייה    האינפלציה חורגת מהיעד הממשלתי - עלתה ב-4.2% בשנה החולפת
מערכת אתר ערוץ הספורט
יו"ר אשקלון לרדיו ת"א: "גיא אמר שיחשוב על זה. שלא יאחוז בקרנות המזבח"
איתמר לוין
דחה תביעה של בנק לאומי נגד עזבונו של בעל מניות שערב לחובותיה של החברה לאחר שנקבע, כי קיים ספק משמעותי בשאלה האם אכן הוא שחתם על הערבות
איתמר לוין
הבדיקה תיעשה בידי הממונה על התובעים שהגיעו לעסקת הטיעון    משיבה אש להנהלת בתי המשפט: השופטת היא שקבעה שהקנס לנהג הדורס יהיה 1,000 שקל בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il