X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהל המסעדה טען שהוא מדבר במשך 16 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע מאז 1990 - אך ביה"ד הארצי קבע: אין המדובר במקצוע המחייב דיבור בלתי פוסק
▪  ▪  ▪
לא רק מדבר [צילום אילוסטרציה]

בית הדין הארצי לעבודה דחה (ב', 14.3.11) את ערעורו של שלמה סלמון וקבע, כי לא הוכיח שהצטרד בשל עבודתו כמנהל מסעדה. בכך אימץ בית הדין הארצי את החלטתו של בית הדין האזורי, שדחה את תביעתו של סלמון נגד המוסד לביטוח לאומי.
סלמון טען, כי הוא מנהל מסעדה מאז 1990, ועובד בה 16 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. לדבריו, עבודתו כרוכה בשיחות טלפון מרובות, הרמת קול במטבח ושיחות עם מלצרים ולקוחות. עוד טען, כי נהג לשיר פעמיים בשבוע עם זמר שהגיע למסעדה.
סלמון הגיש חוות דעת רפואית, לפיה הפגיעה החוזרת במיתרי הקול שלו היא על-רקע דיבור מרובה במסגרת עבודתו. ואולם, בחקירתו בבית הדין חזר בו למעשה הרופא מרוב חוות הדעת. סלמון גם לא הביא עדים להוכחת השימוש הרב שעשה, לדבריו, בקולו ונימק זאת בכך שעל בית הדין היה להסתפק בעדותו שלו שלא נסתרה.
הביטוח הלאומי טען, כי להבדיל ממורות שעיקר עבודתן הוא בדיבור, בקול גבוה ובאופן רצוף בכיתה, הרי כאשר המדובר במנהל מסעדה - אשר תפקידו מורכב גם מניהול, מעיסוק במסמכים, מהזמנות עבודה וחומרים, מבישול וכדומה - אין המדובר במקצוע שלגביו קיימת ידיעה של כולי עלמא, כי הוא אמור לדבר ולהפעיל את מיתרי הקול באופן גבוה ובשונה מאנשים אחרים ומדיבור יומיומי רגיל.
השופטים יגאל פליטמן, ורדה וירט-לבנה ועפרה ורבנר דחו כאמור את הערעור. ורבנר קבעה:
"כשם שלצורך פגיעה אורטופדית, למשל פגיעה בגב, יש צורך בהוכחת תנועות זהות חוזרות ונשנות והדרישה להוכחה הינה הן באשר לתדירות והן באשר לזהות התנועות, כך גם לגבי הפעלת מיתרי הקול. על הטוען לפגיעה בדרך של מיקרוטראומה בעניין זה, מוטל הנטל לפרט את אופן הפעלת מיתרי הקול (והפעלה רלוונטית רק לגבי דיבור השונה מדיבור יום יומי רגיל של אנשים, דהיינו דיבור בהרמת קול/צעקות או שירה) ואת משך הזמן שבו הפעיל המערער את הקול באופן החורג מדיבור יום יומי.
"המערער הסתפק בעדות כללית וסתמית על דיבור/הרמת קול ושירה בלא שפירט ברמת פירוט מינימלית, כמה זמן במשך היום שהה במטבח ונאלץ להרים את קולו על-מנת להתגבר על קולות המכונות ו/או קולות המלצרים, כמה זמן ביום שוחח בטלפון, כמה זמן ביום שוחח עם לקוחות במסעדה פנים אל פנים, כמה זמן ביום שר וכדומה.
"כאשר עבודה אינה מחייבת ביצוע רציף של פעולות חוזרות ונשנות הזהות או דומות במהותן אחת לרעותה, במהלך יום עבודה, אין המדובר בפגיעה בדרך של מיקרוטראומה".

תאריך:  16/03/2011   |   עודכן:  16/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צרידותו של מנהל מסעדה אינה תאונת עבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קובע שיש לבחון בכל מקרה האם התקיימו יחסי עובד ומעביד רק בין המטפל לקשיש, או גם בינו לבין קרוביו של הקשיש    מדגיש שיש למנוע ניצול לרעה של העובדים הזרים
איתמר לוין
בית הדין לעבודה מתח ביקורת קשה על סגנונו של עובד אלישרא וקבע שאינו זכאי להטבות של הסכם הפרישה המיוחד - אך חייב את אלישרא לפצותו של פיטורים שלא כדין
יפעת גדות
חוקרים גילו כי צחוק בריא יכול לעזור לא פחות מטכנולוגיות טיפול מתקדמות    הצחוק גורם לתזוזה של הסרעפת וכך תורם לתנועת הדם בכל הגוף
אלעזר לוין
יו"ר אפריקה-ישראל אומר כי חברתו היא שיזמה את הקמת מגדל המשרדים קונקורד 2 בבני-ברק    שפירא מגיב ל-News1: "אנחנו שותפים במגדל ב-38%, ומי שכפה על אפריקה-ישראל לבנות את המגדל הוא השופט מאיר שמגר"
אלעזר לוין
ב.ס.ר. היא היזם הגדול ביותר, ולצידה הכשרת הישוב, אפריקה ישראל עם משפחת שפירא, קבוצת אשטרום-אלייד, חברת דן, קבוצת חג'ג' ויאיר רוטלוי    מהפכה בבני-ברק - לא רק לימוד תורה, אלא גם עסקי נדל"ן מסועפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il