רשת הקמעונאות מגה הודיעה (יום ד', 16.3.11) על קידום מהלך אסטרטגי נרחב לפיתוח ובידול תת-הרשת "מגה בעיר", הרשת העירונית שלה, בעלת פריסה ארצית של 120 סניפים.
המהלך האסטרטגי יתפרס על פני מספר שלבים, כאשר השלב הראשון יתמקד בשדרוג מעדניות הבשר ומחלקות החלב בהיקף של כ-12 מיליון שקלים. במסגרת שלב זה, במהלך החודשים הקרובים תמותג מחדש מחלקת הבשר של הרשת. המיתוג יכלול שדרוג פיזי ועיצוב מחדש של המעדניות, בידולן בתוך הסניף ואריזות ממותגות חדשות עבור התוצרת. במקביל למיתוג ולשדרוג הפיזי, תקיים הרשת פעילות שיווקית שתכלול קמפיין פרסומי, פעילות שטח בסניפים ופעילות ענפה ברשתות החברתיות. תחילתו של המהלך כבר במהלך החודש הקרוב.
המהלך מתבסס על מחקרים שערכה החברה מהם עולה כי מחלקות הבשר והחלב מהוות עוגן צרכני שמשפיע על בחירת הלקוח, זאת בניגוד לשיקול המחיר הקיים ברשתות ה"הארד דיסקאונט". העדפת התוצרת הטרייה על-ידי הצרכנים היא ביטוי לצמיחה הגדולה של שוק מזון הבריאות בישראל והעלייה במודעות לאורח-חיים בריא.
לפי נתוני חברת נילסן, משנת 2008 ועד היום, נראה כי קיימת התחזקות של המוצרים הטריים בסל הקנייה של הלקוח הישראלי בשיעור של 1.5% לשנה, וזאת מעבר לגידול של שוק המזון. סך ההוצאה על מזון טרי בסל הקנייה מהווה כ-43% מההוצאה החודשית. מגמה זו מתבטאת בהעדפת הצרכנים את מחלקות הטריות ברשתות השיווק הגדולות על פני החנויות המתמתחות - הירקנים, הקצבים והשווקים. יתרונן של רשתות השיווק הגדולות על פני החנויות המתמחות מתבטא, בין היתר, בטריות המוצרים, פיקוח על השימוש בחומרי ההדברה ובקרת איכות מחמירה במיוחד. זאת בנוסף לנוחות של רכישת מגוון מוצרים במקום אחד. המהלך של הרשת צפוי לשמור על חווית הקנייה האינטימית בסניפים העירוניים לצד הדגשת נושא הבריאות והתזונה באמצעות ליווי של מומחי תזונה וקצבי הרשת.
בנוסף, כחלק מפיתוח הרשת מגה בעיר, יוקמו בעשרות מסניפי הרשת עמדות למכירת אוכל טרי מוכן, בימי רביעי עד שישי, וזאת בהתאמה לאפיון לקוחות הרשת וחיזוק השירות והקשר עם הלקוחות.
מנכ"ל רשת הריבוע הכחול, זאב וורמברנד, צופה כי המהלך יביא לגידול בנתח השוק של רשתות השיווק בפורמט השכונתי: "המהלך האסטרטגי של 'מגה בעיר' משתלב היטב בתוכניות הצמיחה של הרשת, שצפויה לפתוח שבעה סניפים נוספים במהלך השנה הקרובה. באמצעות המהלך אנחנו שומרים על החוויה האינטימית הייחודית הקיימת ברשת ומבלי להתפשר על טריות המוצרים והסביבה הפיזית של הלקוח. אנו מתחייבים להמשיך ולשמור על המחירים הזולים ביותר בתוך השכונות. הנני בטוח כי בשנים 2012-2011 יחול גידול בנתח השוק וסלי הקנייה ברשת".