X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפגנה של אנונימוס נגד הרפורמה [יח"צ]
רפורמת הלול תחכה: "המשיח יגיע רכוב על תרנגולת"
ההצבעה בוועדת החינוך על תקנות גידול תרנגולות מטילות והחזקתן נדחתה פעם נוספת לאחר ששוב לא הושגה הסכמה על התקנות שמציע משרד החקלאות

ועדת החינוך של הכנסת התכוננה להצביע על תקנות גידול תרנגולות מטילות והחזקתן, אך בתום הדיון הסוער נסוגה שרת החקלאות אורית נוקד וביקשה "זמן נוסף למחשבה". יו"ר ועדת החינוך, אלכס מילר, נענה לבקשתה ודחה את ההצבעה.
השרה נוקד הציגה בתחילת הדיון את עיקרי התקנות, ואמרה כי הרפורמה תקודם על-ידי משרד החקלאות מתוך מחויבות לבריאות הציבור. "אני בטוחה שסביב האינטרס העליון הזה כולנו צריכים להתאחד", אמרה. היא הוסיפה כי שיפור רווחת המטילות יתבצע במסגרת תהליך הרחבת הלולים מ-350 סמ"ר כיום ל-750 סמ"ר בשנת 2022. לולים קיימים ישודרגו בתוך 5 שנים ל-550 סמ"ר וב-2022 ל-750 סמ"ר. לולים חדשים ייבנו ישר במתכונת 550 סמ"ר עם הכנה ל-750 סמ"ר ועד לשנת 2022 ישודרגו גם הם למתכונת של 750 סמ"ר עם כל האביזרים הנדרשים, כגון: מערכת שתייה באמצעות טיפניות, בדי לינה, קני הטלה ומתקן לשיוף ציפורניים.
יוסי ישי, מנכ"ל משרד החקלאות, פירט: "ככל שנראה שהרפורמה מתקדמת יהיה אפשר לשפר אותה בהמשך. כל מגדל שיבחר לעבור ללולי מעוף יקבל 5% מענק מעבר להחלטת הממשלה המקורית. ההשקעה בהון עצמי למגדל היא 118,000 שקל בלבד וכל היתר יינתן במענקים".
לקואליציית החקלאים וארגוני בעלי החיים, שהתנגדו נמרצות לתקנות אותן הציגה שרת החקלאות, הצטרף גם חבר ועדת החינוך וחבר הקואליציה, ח"כ נסים זאב (שס), שהפציר ביו"ר הוועדה שלא לקיים את ההצבעה כמתוכנן. זאב אמר כי "מגדלי העופות עשו שליחות למען המדינה כאשר התיישבו על גבול הצפון ואי-אפשר להפנות להם גב כעת. הוא הוסיף כי אומנם רווחת התרנגולות חשובה, אך לא במחיר פגיעה בעסקים המשפחתיים של החקלאים.
ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) קבל על תאריך היעד (2022), והודיע כי 11 שנים הן זמן ארוך מדי ויש לקצר את המועד בשלוש שנים לפחות. "אוכל להצביע בלב שלם על התקנות אם אדע שהמעבר ללולי 750 סמ"ר ייעשה בתוך זמן קצר יותר".
לדברי עו"ד יוסי וולפסון מ'אנונימוס', "אסור שהתקנות יאפשרו הקמת לולי כלובים חדשים. האפשרות להקים לולים תת-תקניים חדשים במשך 11 שנים לא תעמוד במבחן בג"ץ".
נציגי החקלאים התנגדו לענישה הפלילית של שישה חודשי מאסר שנקבעה בתקנות. הם שבו ואמרו כי אם המדינה רוצה ברפורמה עליה לממן במלואו את המעבר מכלובים של 350 סמ"ר לכלובי 750. "אני בן 62 וחולה כליות", אמר חקלאי מצפון הארץ, "אני לא בטוח שמגדלי התרנגולות שרובם פנסיונרים, יחיו עד לשנת 2022. למי אני אשאיר את החובות משדרוג הלולים? לילדים שלי?".
לאחר דיון ארוך וסוער, החליטה שרת החקלאות לקבל פרק זמן נוסף למחשבה וההצבעה נדחתה למועד בלתי ידוע. הדיון הבא בנושא יתקיים כנראה רק אחרי פגרת הכנסת. לדברי היו"ר מילר, "מדובר בנושא חשוב בעל השלכות רחבות וארוכות טווח, על ענף המטילות ומחירי הביצים בישראל, ולכן יש להוציא את הרפורמה בלולים לדרך מתוך קונצנזוס ולא באופן של הורדות ידיים. לכשיצומצמו הפערים בין הגורמים הרלוונטיים נוכל לשוב ולדון בנושא מתוך רצון כן לאשר את התקנות בהקדם".
ח"כ יעקב כץ (כצ'לה) מהאיחוד הלאומי סיכם ואמר כי יש סיכוי שהמשיח יגיע מוקדם יותר מאשר הלולים החדשים "והוא יגיע רכוב על תרנגולת".

כל החקלאות בכף-ידך
תאריך:  17/03/2011   |   עודכן:  17/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפורמת הלול תחכה: "המשיח יגיע רכוב על תרנגולת"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רפורמת הלולים
לולה בת כנף  |  20/03/11 12:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פרויקט לפינוי הפסולת הרעילה מעשרות אתרים יחל בשבוע הבא    העלות - 20 מיליון שקל
עידן יוסף
נת"ע מפרסמת מכרז לחפירת "פירי שילוח" דרכם יוחדרו מכונות ענק לכריית מנהרות הרכבת הקלה
אלעזר לוין
אחים דוניץ תקנה מגרשים ל-265 דירות    יחיאל אבו יקנה מגרשים ל-167 דירות    הזוכים ישלמו כ-55% מעל השומה הממשלתית הרשמית    ביקוש שיא למגרשים בנס ציונה , ביבנה ובראשון לציון - עד 32 הצעות למכרז
אל פאייד בעלי הקבוצה יחשוף את המונומנט של כוכב הפופ המנוח באפריל
מערכת אתר ערוץ הספורט
מנג'ר ליברפול מתכונן לגומלין מול בראגה ב-1/8 גמר הליגה האירופית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il