X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו כי תזונה עשירה בחלבונים תורמת לרמות גבוהות יותר של חומרים ותוצרי לוואי מחילוף חומרים אחרים שידוע כי הם קשורים לסרטן תזונה עשירה בחלבונים ודלה בפחמימות תורמת לריכוזים נמוכים יותר של מרכיבים נגזרי סיבים שאמורים להגן מפני סרטן
▪  ▪  ▪
השפעות ארוכות-טווח [צילום: פלאש 90]
חלבונים - מה אתם יודעים עליהם?
יפעת גדות
הדרישות לחלבון מורכבות מפני שהכמות שאנו זקוקים לה משתנה עם הגיל * ההמלצות: החלבון צריך להוות 10% לפחות מצריכת הקלוריות ולא יותר מ-35% * מידת הבריאות של מזון עשיר בחלבון תלויה בדרך-כלל בכמות החומרים המזינים האחרים שהוא מכיל
לרשימה המלאה

דיאטה דלה בפחמימות מעלה את הכולסטרול "הרע"
יפעת גדות
חוקרים גילו כי רמות הכולסטרול "הרע" עלו במידה משמעותית בקרב אנשים ששמרו על דיאטה דלה בפחמימות * רמות גבוהות של LDL הן גורם סיכון למחלות לב משום שהן קשורות לסתימת עורקים
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
תזונה דלה בפחמימות מסוכנת לבריאות הלב

תזונה עשירה בחלבונים ודלה בפחמימות - שאנשים רבים בוחרים בה כדי לרדת במשקל - עלולה לגרום להשפעות ארוכות-טווח במעיים. אלו ממצאי מחקר קטן שנעשה לאחרונה.
במסגרת מחקר שכלל 17 גברים שסבלו מהשמנה, חוקרים בריטיים גילו כי תזונה עשירה בחלבונים ודלה בפחמימות יצרה שינויים מסוימים במעי שעלולים, לאורך זמן, להעלות את הסיכון לסרטן המעי הגס.
המחקר בחן רק את השינויים קצרי-הטווח במרכיבים מסוימים שהם תוצרי לוואי של חילוף החומרים, ולא את הסיכון הממשי למחלה. לכן, הוא אינו מוכיח כי תזונה עשירה בחלבונים אכן מעלה את הסיכון למחלה כלשהי במעי.
ממצאי המחקר פורסמו ב-American Journal of Clinical Nutrition.
לדברי החוקרים, מאוניברסיטת אברדן, החשש שעלה מן המחקר הוא שהסיכון לסרטן המעי הגס עלול לעלות כתוצאה מדבקות לאורך זמן בתזונה עשירה בחלבונים ודלה בפחמימות, במיוחד סיבים.
תזונות העשירות יחסית בחלבונים ודלות בפחמימות עוזרות לאנשים שמנים להוריד במשקל, ולא ניתן להתעלם מהעובדה שהשמנה היא גורם סיכון למספר מחלות, כולל סרטן המעי הגס. יחד עם זאת, חשוב להמשיך ולעודד אנשים להוריד במשקל כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים הנלווים לכך, אך לוודא כי הם מקפידים לבחור בתוכנית תזונה הכוללת כמויות מספיקות של סיבים. חשוב להיות מודעים לכך שצריכה גבוהה של חלבונים לאורך חודשים עד שנים עלולה לגרום לתופעות של חולי במעי.
סכנות לאורך זמן
הממצאים מבוססים על 17 גברים שמנים שכל אחד מהם הקפיד על שלושה סוגי תזונה קצרי-טווח; שבוע אחד שמטרתו הייתה שמירה על משקלם; תוכנית תזונה בת ארבעה שבועות עשירה בחלבונים עם כמות מתונה של פחמימות; ותוכנית תזונה בת ארבעה שבועות עשירה בחלבונים ודלה בפחמימות.
התוכנית התזונתית הראשונה, שאיפשרה למשתתפים לאכול כ-360 גרם פחמימות ביום, כללה דגנים, ביצים וטוסט לארוחת הבוקר, כריך וסלט לארוחת הצהריים ועוף, דגים או סויה, יחד עם פסטה, לארוחת הערב.
תוכנית התזונה הדלה בפחמימות - שאיפשרה למשתתפים לאכול רק 22 גרם של פחמימות ביום - הורכבה מארוחות בוקר שכללו ביצים ובייקון, ומארוחות צהריים וערב שכללו כמות בשר מרובה, עוף ודגים, יחד עם ירקות וגבינה.
התזונה עם כמות הפחמימות המתונה איפשרה למשתתפים לאכול 180 גרם של פחמימות ביום. שני סוגי התזונה העשירה בחלבונים הכילו מעט יותר מ-40 גרם חלבונים ביום.
בסוף כל תקופה, צוות החוקרים ניתח דגימות צואה מהגברים כדי לבדוק את רמות תוצרי הלוואי של חילוף החומרים. בממוצע, כשהגברים הקפידו על התזונה העשירה בחלבונים, זוהו רמות גבוהות יותר של חומרים שידועים כ-N-nitroso ושל תוצרי לוואי אחרים שידוע כי הם קשורים לסרטן. בנוסף, כאשר הגברים הקפידו על תזונה עשירה בחלבונים אך דלה בפחמימות נמצאו ריכוזים נמוכים יותר של מרכיבים נגזרי סיבים שאמורים להגן מפני סרטן.
משמעות השינויים בטווח הארוך אינה ברורה, אך ייתכן שהיא מצביעה על כך שיש להיזהר מצריכה מוגזמת של חלבונים ומצריכה מעטה מדי של פחמימות לאורך תקופה ממושכת.
אנשים שרוצים לרדת במשקל צריכים לוודא כי הם מקבלים כמות מספקת של סיבים כחלק מהתזונה. באופן כללי, מומחים ממליצים לאנשים בוגרים לצרוך 28 גרם סיבים בכל יום, זאת למרות שלא ידוע אם כמות זו מספיקה למי שבוחר בתזונה עשירה בחלבונים במטרה לרדת במשקל.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  17/03/2011   |   עודכן:  17/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיאטה עתירת חלבונים - מעלה הסיכון לסרטן המעי?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
העשן נגרם כתוצאה מתקלה בבלמים    נוסע שנבהל עצר את הרכבת
איתמר לוין
ביהמ"ש מותח ביקורת קשה על משרד הפנים והמשטרה, ששללו רשיון נשק מאדם על סמך תיק שנסגר שנה קודם לכן ולא נימקו את החלטותיהם    ביקורת גם על התנהלות הפרקליטות בתיק
איתמר לוין
חייל נחשף למראות קשים מאוד במלחמת שלום הגליל והתנהגותו האישית והמשמעתית הדרדרה בצורה משמעותית אחריה    ביהמ"ש קובע: הדברים קשורים זה בזה
יפעת גדות
חוקרים הזריקו ל-22 חולים וירוס למוח ולאחר מכן עקבו אחר התפקוד המוטורי שלהם לאורך שישה חודשים    אצל חולים שקיבלו את הטיפול הגנטי נראה שיפור של 23.1% בניקוד המוטורי
אלי אלון
שר הבינוי אמר כי תוכניות משרדו ובנייה ציבורית ממתינות ותקועות כמו תוכניות פרטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il