X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בממוצע, נשים עם אח תאום שקלו כמעט 66.5 קילוגרם לעומת נשים עם אחות תאומה ששקלו 65.5 בקרב אלו עם אח תאום היה גם שיעור מעט גבוה יותר של שומנים עודפים ושל כולסטרול - 11% לעומת 10% - אך לא זוהה שיעור גבוה יותר של סוכרת מסוג 2
▪  ▪  ▪
השפעות מתקופת הרחם [צילום: AP]

בנות עם אח תאום נוטות להעלות קילוגרמים רבים יותר במשקל כשהן מתבגרות. אלו ממצאי מחקר חדש.
מחקרים קודמים הראו כי נשים עם אח תאום מאופיינות ברמות גבוהות יותר של אגרסיביות והתנהגות שוברת כללים, כמו גם בסיכון נמוך יותר להפרעות אכילה.
לצורך המחקר הנוכחי, שפורסם בעיתון הבינלאומי להשמנה, חוקרים מאוניברסיטת גותנברג שבשבדיה בדקו מאגר נתונים של תאומים שבדים שנולדו בין השנים 1986 ל-1958. במהלך השנים 1998-2003, אספו החוקרים מידע על 17,500 נשים להן אח או אחות תאומים. למעט פחות ממחצית מנשים אלו היה אח תאום ולאחרות הייתה אחות תאומה.
במסגרת ראיונות טלפונים, הנשים ענו על שאלות בנושאי בריאות, כמו לדוגמה נתונים על גובה, משקל, נוכחות סוכרת או מצב אחר של רמות שומנים או כולסטרול גבוהות מדי.
בזמן הראיונות הטלפונים, הנשים היו בנות 103-42.
השוני הממשי במשקל היה למעשה רק מספר קילוגרמים; בממוצע נשים עם אח תאום שקלו כמעט 66.5 קילוגרם לעומת נשים עם אחות תאומה ששקלו 65.5.
בקרב אלו עם אח תאום היה גם שיעור מעט גבוה יותר של שומנים עודפים ושל כולסטרול - 11% לעומת 10% - אך לא זוהה שיעור גבוה יותר של סוכרת מסוג 2.
כאשר עורכי המחקר חילקו את המשתתפים לקבוצות של נשים מתחת לגיל 60 ומעל גיל 60, הם גילו כי השוני במשקל היה רק אצל הנשים המבוגרות. השוני ברמות הכולסטרול נשאר בשתי קבוצות הגילאים.
התפתחות המוח אצל תינוקות מושפעת מההורמונים אליהם הם נחשפים ברחם. החוקרים משערים כי המשמעות של שיתוף הרחם עם אח תאום היא שהתינוקות הנקבות נחשפות לכמות גדולה יותר של הורמונים זכריים, הנקראים אנדרוגנים, בניגוד למצב של שני תאומים בנים ברחם.
ההשפעה אומנם קטנה, ואינה בלעדית משום שההורמונים אליהם נחשפים תינוקות ברחם הם רק חלק מגורמים רבים המשפיעים על המשקל ועל הסיכונים למחלות.
הסבר נוסף יכול להיות שהשוני בין התפתחות לצד אחות תאומה לבין התפתחות לצד אח תאום משפיע על המשקל של האישה ועל הסיכון שלה לרמות שומנים גבוהות בדם, אך עדיין לא ברור מדוע ההבדלים מתגלים רק בגיל מאוחר.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  21/03/2011   |   עודכן:  21/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הסתכם בכ-77 מיליון דולר    הרווח הנקי המאוחד ברבעון הרביעי ירד ב-87%    המנכ"ל ישר בן מרדכי מסר על התפטרותו לאחר 11 שנים בתפקיד    ימשיך לשמש כאחראי על פרויקטים בחברה
רועי גלדסטון, שליח אתר ערוץ הספורט לוויטוריה
מאמן מכבי: "אנחנו מכירים את קאחה. יש כלים להתמודד עימה, ננסה להפתיע"
אלעזר לוין
התייחסות ראשונה של ביהמ"ש העליון לנושא, שנדון עד עתה רק בבתי משפט מחוזיים    "בית המשפט ייתן תוקף גם לעסקות ללא מסמך בכתב, בתנאי עולה מהן זעקת ההגינות"    השופט רובינשטיין מזהיר משימוש-יתר בתקדים זה
איתמר לוין
רשות המיסים: שלושת הנאשמים הקימו חברות קש והשתלטו על חברות קיימות, והפיצו חשבוניות פיקטיביות ב-1.7 מיליארד שקל    שלושה עדי מדינה יעידו נגד שלושת הנאשמים
יפעת גדות
חוקרים גילו סיכוי נמוך יותר לסרטן אצל אנשים שהשתמשו בתרופות הנקראות נוגדי דלקת לא סטרואידים יותר מפעמיים בשבוע    לא זוהתה ירידה בסיכון לסרטן שלפוחית השתן אצל אנשים שהשתמשו באספירין על בסיס קבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il