ארבעה יבואנים מסחריים - מכשירי תנועה, קמור, חברת המזרח וכלמוביל ואיגוד יבואני הרכב - עתרו (יום ב', 21.3.11) לבג"ץ בדרישה, כי
משרד התחבורה ורשות המיסים יגבירו את האכיפה בכל הנוגע ליבוא אישי.
בעתירה המשותפת, שהוגשה על-ידי עורכי הדין אהוד שניידר ואביגיל לוין ממשרד צמח שניידר ושות' ועו"ד ראובן בכר ושרית עבדיאן ממשרד עו"ד פישר בכר חן ושות', נטען כי משרד התחבורה, רשות המיסים ומשרד התמ"ת אינם מקיימים את הוראות הדין הנוגעות לייבוא אישי, וכתוצאה מכך על כבישי הארץ נעים כלי רכב שאינם עומדים בתקינה, שעברו תאונות, הסובלים מליקויים בטיחותיים, המוסתרים מבעלי כלי הרכב, העלולים לגרום לנזקים ולאבדות בנפש לציבור הנוסעים בדרכים.
לפיכך, דורשים העותרים מהמשיבים לאכוף את הוראות הדין, שהם עצמם קבעו, ואשר אינן נאכפות על ידיהם וכן לקבוע נהלים משלימים הנוגעים ליבוא רכב ביבוא אישי.
הוועדה מצאה: היבוא האישי משמש כסות ליבוא מסחרי בניגוד לחוק עקב החשש כי היבוא האישי משמש מסווה ליבוא מסחרי לא חוקי אשר בגינו מפסידה המדינה עשרות מיליוני שקלים בשנה, מינה מנכ"ל משרד התחבורה בשנת 2009 ועדה ציבורית, ברשות השופטת בדימוס קיי בלנש, אשר בחנה את מכלול ההיבטים הקשורים ביבוא אישי.
ממצאי הוועדה, שפורסמו במאי 2009, העלו מסקנות חמורות ומדאיגות, לפיהן, היבוא האישי, שבמקורו נועד לאפשר לעולים חדשים, תושבים חוזרים ודיפלומטים להביא את רכבם מחו"ל, הפך ליבוא מסחרי בניגוד לחוק. סוחרי רכב המתחזים ליועצים ומתווכים מייבאים לארץ ומוכרים לציבור כלי רכב פגומים, אשר עברו תאונות לא מתועדות, על-ידי שימוש ביפויי כוח מזויפים ובזהויות שאולות. מהטענות משרד התחבורה, אשר אינו עושה די לבדיקת המידע הנמסר לו, מנפיק רישיון לרכב על בסיס המידע הכוזב.
עוד מציין דוח הוועדה כי על-ידי שימוש בחשבוניות מזויפות מצליחים היבואנים האישיים והיועצים לרמות את רשויות המס ולהעלים מיסים בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים בשנה. כמו-כן, מצאה הוועדה כי היבוא האישי הפך לכר פורה לרמאות כלפי רוכשי כלי הרכב עצמם, אשר אינם מקבלים מידע מלא בנוגע לרכב אותו רכשו.
בעתירתם טוענים העותרים, כי למרות המלצות הוועדה החמורות, היבוא האישי ממשיך להתנהל ללא כל הסדרה בעוד משרד התחבורה ורשות המיסים מעלימים עין, ולעיתים אף תורמים בפועל להפרת החוק. כתוצאה, מיובאים לארץ כלי רכב פגומים, כלי רכב אשר אין את הכלים והידע הנדרשים כדי לטפל בהם ואף כלי רכב שנאסרו ליבוא, דבר זה כמובן גורם נזק לבעלי כלי הרכב, אשר פעמים רבות אינם מודעים לתרמית, ומסכן אותם ואת שאר הנוסעים בדרכים.
לבסוף, טוענים העותרים כי משרד התחבורה תורם להטעיית הציבור בכך שהוא מפרסם מידע שגוי במרשמיו בנוגע לכלי רכב שיבואו ביבוא אישי. לדבריהם, בידי משרד התחבורה יש מידע מדויק ומקיף בנוגע להיסטוריית הרכב במדינת החוץ, ובין השאר למספר הבעלויות, היסטורית תאונות וטיפולים שעבר וכן שימוש מסחרי שנעשה ברכב, אך משרד התחבורה בוחר להסתיר מידע זה או לחלופין למסור מידע מוטעה לציבור.
לפיכך, דורשים העותרים, כי המשיבים יגבירו את האכיפה, יתקנו את נהליהם ויקבעו סנקציות נגד מפירי החוק, המייבאים רכב ביבוא מסחרי בכסות של יבוא אישי, תוך זיוף מסמכים ופרסום מידע שגוי.
כמו-כן, דורשים העותרים כי משרד התחבורה יתקן את רישומיו, מעתה והלאה ואף יתקן רטרואקטיבית את רישיונות כלי הרכב שיובאו בעבר. לדרישה זו תהיה כמובן השלכה על שווים של כלי הרכב ולפיכך, כל מי שייבא רכב ביבוא אישי, כדאי שיעקוב אחר ההליכים.