הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

רזבוזוב שוקל פרישה מג'ודו: לכל דבר יש סוף

הג'ודוקא מתקשה להתאושש מפציעה ויחמיץ את אליפות ישראל: אם לא אגיע להישגים, אעזוב עם סיומה של העונה

דניאל רוט  21.03.11 - 16:40
תולה את החליפה? רזבוזוב

יואל רזבוזוב, אחד מהספורטאים הבכירים של ענף הג'ודו נמצא על סף פרישה. רזבוזוב, שנחשב לאחד המועמדים להשיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים בלונדון 2012 במשקל עד 81 ק"ג עובר תקופה מאוד לא קלה. הג'ודוקא סובל מקרע חלקי בשריר הדו ראשי ולא בטוח שיחזור למזרן. כתוצאה מהפציעה, רזבוזוב ייעדר מאליפות ישראל שתיפתח בשבוע הבא במכון וינגייט.

"אני לא אהיה באליפות ישראל וזה חבל כי היא הייתה כנראה אמורה להיות האחרונה שלי. אם אני לא אגיע להישגים בזמן הקרוב אני אפרוש בוודאות בתום העונה", אמר יואל רזבוזוב לאתר ערוץ הספורט. "לכל דבר בחיים יש התחלה וסוף, עשיתי קריירה טובה בסך הכל למרות שרציתי שהיא תהיה מפוארת יותר".

על עתידו אמר הספורטאי שמשמש גם כמחזיק תיק הספורט בעיריית נתניה: "אני כבר מוכן לצאת לעולם הגדול ומרגיש שקיבלתי את כל הערכים והנחישות מהג'ודו כדי להצליח. ואני כבר רוצה להתנסות במקומות אחרים".

רזבוזוב נפצע לפני שלושה שבועות במהלך הכנה לטורניר גביע העולם בוורשה, בו זכו אליס שלזינגר ויוסף פללאשווילי במדליות. "נפצעתי בזמן החימום ונאלצתי לוותר על כניסה לתחרות והפסדתי טכנית ליריב מצרפת, שבסוף גם זכה בזהב", אמר רזבוזוב. "בגלל הפגיעה, כרגע אני לא יכול לעלות על המזרן".

"השתתפתי בכמה טורנירים לאחרונה ואני סובל מעייפות רצינית", הוסיף הג'ודוקא, שעבר לאחרונה לקטגורייה של עד 81 ק"ג. "יכול להיות שזה בגלל עומס וזה קורה להרבה ספורטאים. אני כבר בן 30 ובגיל הזה בג'ודו לוקח כבר הרבה יותר זמן להשתקם. וגם הפטיל כבר ממש קצר".

יש לציין כי איגוד הג'ודו נמצא כיום בחובות גדולים דבר שמתסכל ופוגע בהכנות של הספורטאים בענף, שנאלצים לוותר על תחרויות מטרה חשובות בדרך ללונדון. למרות הכל רזבוזוב עדיין לא מוותר על החלום שלו להעפיל פעם נוספת לאירוע הספורט הגדול ביותר בתבל: "אני עדיין חולם על מדליה אולימפית כמו כל ספורטאי. אני יכול להבטיח שאם אחלים ואגיע ללונדון אתן את הכל על המזרן".

הפריצה של רזבוזוב החלה בגיל 22 באליפות אירופה בסלובניה במשקל עד 73 ק"ג. בהמשך זכה הג'ודוקא במדליית כסף באליפות אירופה שהתקיימה בבוקרשט ב-2004 וגם בכסף באותה אליפות כעבור שנה. רזבוזוב גם השתתף במשחקים האולימפיים באתונה ב-2004.