X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מורי המכינות ישביתו בימים שלישי ורביעי את הלימודים במכינות במחאה על הסחבת במו"מ על תנאי העסקתם יו"ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה: "מעמדם של מורי המכינות גרוע משל עובדי קבלן"
▪  ▪  ▪
אוניברסיטת בן גוריון [צילום: AP]

מורי המכינות באוניברסיטת בן-גוריון, השייכים לארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה, מסרו (יום ב', 21.3.11) כי ישביתו את הלימודים במכינות בימים שלישי ורביעי, במחאה על הסחבת הננקטת לטענתם במשא-ומתן עמם, מצד הנהלת האוניברסיטה.
ההחלטה על שביתת האזהרה התקבלה לאחר שהפגישה בין הצדדים, שאמורה הייתה להתקיים, בוטלה על-ידי הנהלת האוניברסיטה בטענה, כי הם עדיין אינם ערוכים להצגת הצעה מטעמם.
המו"מ החל בחודש ינואר, ולמרות זאת טרם גובשה הצעת האוניברסיטה במסגרת המו"מ. בנוסף, האוניברסיטה היא שהציעה לפתוח במו"מ על תנאי העסקת המורים עוד בקיץ 2010.
מורי המכינות, רובם בעלי תואר שני וחלקם בעלי תואר דוקטור, דורשים לשפר את תנאי העסקתם, אשר לטענתם נחותים אפילו בהשוואה למורים מן החוץ באוניברסיטאות. בין היתר, טוען הסגל האקדמי הזוטר כי המורים מועסקים מדי שנה למשך שמונה חודשים ומפוטרים לתקופה של ארבעת החודשים הנותרים, ללא צבירת ותק, ללא אפשרויות קידום וללא העלאת שכר בכל שנות העסקתם. במהלך חודשי העסקתם, הם זכאים לשני שלישים בלבד מהשכר של המורים מן החוץ באוניברסיטה, בעלי תארים מקבילים. גם לאחר פיטוריהם, נטען, הם נדרשים להמשיך לעבוד ולבדוק את בחינות הסיום למרות שהם אינם מקבלים על כך תשלום.
"יחידת המכינות היא יחידה רווחית"
לדברי ארז יפרח, נציג המכינות בוועד ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת בן-גוריון, "אופן העסקת מורי המכינות הוא חרפה לאוניברסיטה. מדובר במורים מסורים, שמכינים סטודנטים לקראת לימודים אקדמיים ומסייעים להם להשלים בגרויות ואף מלמדים חומרים נוסף הכלול במסגרת לימודי שנה א', תפקיד אותו הם ממלאים לעתים למעלה מעשר ואף חמש עשרה שנה. במהלך התקופה הזאת, מדי שנה הם נותרים בלי פרנסה במשך ארבעה חודשים תמימים ונאלצים לפנות ללשכת התעסוקה. כדי להגיע למשכורת שמאפשרת לפרנס משפחה, רבים מהם עובדים בהיקף שהוא למעלה ממשרה מלאה. מופרשת עבורם פנסיה מינימלית בלבד, וגם כאשר משכורתם מגיעה לסף סביר, הפנסיה מופרשת רק עד תקרת השכר הממוצע במשק".
רועי לירם, יו"ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת בן-גוריון, מסר כי "מעמדם של מורי המכינות גרוע משל עובדי קבלן. היחס כלפיהם מתבטא במדיניות ה'הפרד ומשול' של האוניברסיטה, שפנתה לארגון הסגל האקדמי הזוטר בקיץ האחרון בדרישה להוציא את מורי המכינות מהארגון, דבר שיבטל את מעט ההישגים שהושגו עבורם בהסכם הקיבוצי שנחתם בשנת 2008, וזאת כנראה במטה להופכם לעובדי קבלן. יש לציין, שיחידת המכינות היא יחידה רווחית, דבר שמעורר את התחושה, שהנהלת האוניברסיטה שואפת כנראה להגדיל עוד יותר רווחיה מן המכינות על חשבון עובדי ההוראה החלשים ביותר".

תאריך:  21/03/2011   |   עודכן:  21/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שביתת אזהרה במכינות באוניברסיטת בן-גוריון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דחה את תביעתם של שלושה נאשמים שזוכו מרצח בשנת 1991 לקבל פיצויים לאחר שקבע: המשטרה עשתה כמיטב יכולתה בתנאי אותו זמן; דווקא שקדנות התובע היא שחשפה את הרוצח האמיתי
עופר וולפסון
לטענת רסידו פיבי, חברת קווין, מקבוצת החברות של יגאל זילכה, צברה כלפיה חובות של כ-700 אלף שקל    "קווין כלל לא מכחישה את החובות אך נמנעת לשלם מזה כשנתיים"
איתמר לוין
המדינה הגישה כתב אישום נגד העבריין ושורה מאנשיו בעקבות ניסיון למנוע פתיחת סוכנות גז בשדרות, אשר תתחרה בסוכנות עליה פרס דומרני את חסותו
ראובן לייב
שר החינוך, גדעון סער, אימץ את מסקנות הוועדה המיוחדת שמינה, שהמליצה להגביר את פעילותן של המכינות הקדם-אקדמיות, תוך הקצבת המשאבים הדרושים עבורן, וכדי לאפשר בכך גם לאוכלוסיות
חלשות להשתלב במערכת החינוך הגבוה
אלעזר לוין
ראש ממשלת ישראל הצפוי לבקר בקרוב ברוסיה יעביר לידי ממשלת רוסיה את שטר הבעלות על חצר סרגיי הידועה יותר כ"מגרש הרוסים"    שוויו של המתחם הנמצא במרכז ירושלים עשרות מיליוני שקלים ואף יותר    במקום נמצאים היום תחנת משטרה ובית מעצר ומשרדים שונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il