X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לראשונה נקבעים כללים סדורים לפיהם יחליטו בתי המשפט האם ניתן להתחיל בגמילה מסמים או מאלכוהול כבר בזמן מעצר ולא להמתין למאסר
▪  ▪  ▪
בית מעצר

שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, קובע לראשונה כללים מסודרים לקביעה האם עצור יורשה להתחיל בגמילה מסמים או מאלכוהול בתקופת מעצרו.
עמית קיבל את ערעורה של המדינה על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לשחרר את אשר סויסה לחלופת מעצר בקהילה הטיפולית "רטורנו". סויסה מואשם ב-12 אישומים, ובהם סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, חבלה בכוונה מחמירה, נהיגה בזמן פסילה, אי-ציות לאור אדום ושימוש בסם מסוכן.
רוב העבירות - במעצר בית
את רוב העבירות ביצע סויסה כאשר היה במעצר בית ובאיזוק אלקטרוני, תוך שהוא מפר עשרות פעמים את תנאי שחרורו. למרות עובדות אלו ולמרות ששירות המבחן לא המליץ על כך, החליט השופט משה דרורי להעבירו לגמילה - כחלק ממדיניות בה הוא נוקט, כפי שאמר בעצמו.
עמית אומר: "לעיתים יוצאת נפשו של בית המשפט מרחמים על אותם עלובי גורל שנפלו או הפילו עצמם ברשת הסמים, אך מנגד, יש לזכור כי קשה פגיעתם של עברייני הסמים בחברה ועל בית המשפט להגן על קורבנות תמימים של אותם עבריינים. על בית המשפט לסמוך בכגון דא בעיקר על המומחים לדבר, כמו קציני המבחן המנוסים בטיפול בנפגעי סמים, ומשמשים 'צינור' דרכו מעבירים הגורמים המקצועיים הנוספים את המידע ואת חוות דעתם לגבי הנאשם העומד בפני בית המשפט".
כללים מפורטים
כאמור, בהמשך החלטתו מציב עמית כללים מפורטים לפיהם יחליט בית המשפט האם לאפשר גמילה כבר בתקופת המעצר, ולא להמתין למאסר כמקובל: האם הנאשם התחיל כבר בהליך גמילה עוד לפני מעצרו; סיכויי הצלחת הטיפול, מידת התאמתו ומוכנותו של הנאשם לטיפול גמילה; גילו של הנאשם והזדמנויות גמילה שניתנו לו בעבר.
שיקולים נוספים: האם יש בחלופת הגמילה כדי לאיין או להקהות את עילת המעצר, אם של חשש לשיבוש הליכי משפט ואם של מסוכנות לציבור; סוג העבירות המיוחסות לנאשם; עברו הפלילי של הנאשם; השלב בו נמצא התיק העיקרי והזמן שנותר עד לסיומו; גזר הדין הצפוי לנאשם אם יורשע; נכונות מוסד מתאים לקלוט את הנאשם; החלטת ערכאה דיונית לעומת החלטה בערר.
לאור כללים אלו, קבע עמית שסויסה אינו יכול לעבור לגמילה בזמן המעצר: הוא לא התחיל בהליך גמילה בסמוך לפני ביצוע העבירות, שירות המבחן הביע דעתו שלוש פעמים רצופות כי אינו מתאים להליך גמילה, הוא הפר עשרות פעמים את תנאי מעצר הבית שהושתו עליו, וביצע שורה של עבירות תוך כדי הפרת מעצר הבית ואף עלה בידו להסיר את האזיק האלקטרוני. המעשים המיוחסים לו מעידים על מסוכנות של ממש, ו"לא זה הנאשם שבית המשפט יכול ליתן בו אמון".

תאריך:  22/03/2011   |   עודכן:  22/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון קובע כללים לגמילה כחלופת מעצר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
גבר שנפצע מחוט חשמל במתח גבוה ושהכוויות מחקו את כל תווי פניו זכה לאף חדש, לשפתיים, לעור ולשרירים    המנתחים לא הצליחו לשחזר את עיניו כדי להשיב את ראייתו
איציק וולף
במהלך תקיפה נרחבת ברצועה הופצצו שתי מנהרות טרור, שני אתרים לייצור ואחסון אמצעי לחימה ושני יעדי טרור    לקראת הצהרים סוכל ניסיון ירי טיל לעבר טנק    "צה"ל לא יסבול את המשך הימצאותם של יישובי עוטף עזה תחת אש, אנו מציעים לחמאס שלא ידרדר את האזור להסלמה ולא יבחן את כוחו של צה"ל"
איתמר לוין
קצב התפרץ לעבר השופטים: טעיתם, זה פסק דין שקרי    גזר הדין - ברוב קולותיהם של ג'ורג' קרא ומרים סוקולוב    חויב לפצות ב-100,000 שקל את קורבן האונס, א' ממשרד התיירות    השופטת שבח בדעת מיעוט: ארבע שנות מאסר בלבד    ריצוי העונש יחל ב-8 במאי
יפעת גדות
אל תתייחסו ללחץ כאל מובן מאליו
עידן יוסף
תעריף הזמנת מונית בטלפון - 4.70 שקלים    מחיר התחלתי לנסיעה נותר על 11.10 שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il