X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מעמדו של נשיא המדינה לשעבר והחשש שאסירים אחרים יפגעו בו, עשויים לחייב בידוד - אך מדובר בענישה אחרי ענישה פתרון יצירתי אפשרי: הכרזה על מקום אחר ככלא
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

‏שאלת אופי מאסרו של משה קצב מציבה בעיה קשה מאוד, וכמובן חסרת תקדים, בפני שירות בתי הסוהר, בשל הצורך להגן עליו מפני אסירים אחרים.
קיימת סכנה מוחשית, שאסירים שלא קיבלו חנינה מקצב בהיותו נשיא, או כאלו שירצו לנקום בו על מעשיו ו/או לזכות בפרסום, יבקשו לפגוע בו. להבדיל, זוהי לטענת המדינה אחת הסיבות לבידודו של יגאל עמיר ב-16 שנות מאסרו.
פקודת בתי הסוהר מעניקה למפקד כל בית כלא את הסמכות להחליט על החזקתו של אסיר בהפרדה ("בידוד" בלשון העם), בין היתר אם הדבר נדרש לשמירה על שלומו או בריאותו. ואולם, הפרדה מוחלטת - דהיינו אסיר בודד בתא - לא יכולה להימשך יותר משישה חודשים בלא אישורו של בית המשפט. הפרדה יחד עם אסירים נוספים (שכולם יחדיו מופרדים מיתר האסירים) מחייבת אישור של בית המשפט אחת לשנה.

דרוש פתרון יצירתי

בעיית המאסר של קצב יכולה להיפתר חלקית בצורה יצירתית, אם יוחזק במקום שכיום אינו בית סוהר, אך יוכרז ככזה לצורך מאסרו. הפקודה מאפשרת זאת במפורש: "השר [לביטחון הפנים] רשאי להכריז בהודעה, כי בניין פלוני או מחנה פלוני או מקום אחר הוא בית סוהר לפי פקודה זו, ורשאי הוא באותה דרך להכריז שבית סוהר פלוני יחדל להיות בית סוהר לעניין פקודה זו". מדובר, לפיכך, בסמכות מינהלית שאינה מצריכה אישור כלשהו. ניתן כמובן יהיה לתקוף אותה בבית המשפט, אך לא סביר שהוא יתערב בשיקול דעתו של השר.
במקרה כזה, אומנם יהיה קצב למעשה בבידוד, אך יהיה קל בהרבה להגן עליו. ייתכן אפילו שניתן יהיה להפקיד את השמירה בידי היחידה לאבטחת אישים, בלא צורך להפריש סוהרים מיוחדים מבתי הכלא הקיימים.

הבידוד - ענישה אחרי ענישה

הבידוד מהווה, למעשה, ענישה אחרי ענישה. מקובל להשתמש בו כאמצעי זמני לצורך הענשת אסירים בלתי ממושמעים. לתקופות ארוכות הוא נהוג במקרים נדירים מאוד, כמו זה של עמיר או של תת-אלוף לשעבר רמי דותן. בתי המשפט גם נוטים לאחרונה להקשות על המדינה בבקשותיה להאריך מאסר בבידוד, וכך למשל היא נדרשת למצוא דרכים להעניק הקלות לעמיר.
יתרה מזאת: בעיית הכליאה קלה יחסית, בהשוואה לשטחים הציבוריים בכלא - החצר, חדר האוכל, חדרי לימוד וכדומה - ובהשוואה לעבודות אליהן משובצים האסירים, בכלא או מחוצה לו. גם אם קצב יוחזק בתא לצידם של אסירים שאינם מסכנים אותו, יהיה על השב"ס למצוא פתרון שיבטיח את שלומו מחוץ לתא. זאת, כאמור, בהנחה שבידוד מלא אינו בא בחשבון.

תאריך:  22/03/2011   |   עודכן:  22/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קושי חסר תקדים לשב"ס בקביעת סדרי כליאתו של קצב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אין שום קושי .
ישמעאל  |  22/03/11 11:18
2
מה הבעיה? אם שר המשטרה יכול
נתין מדמנת ישראל  |  22/03/11 18:18
3
מה הפסטיבל מסביבו
המשגיח  |  22/03/11 18:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הגידול במספר הנופשים נובע בשל העובדה שפסח חל השנה יחסית מאוחר ומאפשר לטוס במזג אוויר נוח    היעדים הפופולריים: איי יוון, אמסטרדם, רומא, לונדון ופריס    טורקיה - נמחקה ממפת היעדים של הנופש הישראלי    בישראל - אילת שומרת על האטרקטיביות כיעד תיירותי בקרב הישראלים
איתמר לוין
לראשונה נקבעים כללים סדורים לפיהם יחליטו בתי המשפט האם ניתן להתחיל בגמילה מסמים או מאלכוהול כבר בזמן מעצר ולא להמתין למאסר
יפעת גדות
גבר שנפצע מחוט חשמל במתח גבוה ושהכוויות מחקו את כל תווי פניו זכה לאף חדש, לשפתיים, לעור ולשרירים    המנתחים לא הצליחו לשחזר את עיניו כדי להשיב את ראייתו
איציק וולף
במהלך תקיפה נרחבת ברצועה הופצצו שתי מנהרות טרור, שני אתרים לייצור ואחסון אמצעי לחימה ושני יעדי טרור    לקראת הצהרים סוכל ניסיון ירי טיל לעבר טנק    "צה"ל לא יסבול את המשך הימצאותם של יישובי עוטף עזה תחת אש, אנו מציעים לחמאס שלא ידרדר את האזור להסלמה ולא יבחן את כוחו של צה"ל"
איתמר לוין
קצב התפרץ לעבר השופטים: טעיתם, זה פסק דין שקרי    גזר הדין - ברוב קולותיהם של ג'ורג' קרא ומרים סוקולוב    חויב לפצות ב-100,000 שקל את קורבן האונס, א' ממשרד התיירות    השופטת שבח בדעת מיעוט: ארבע שנות מאסר בלבד    ריצוי העונש יחל ב-8 במאי
רשימות נוספות
קצב ממתין לעונש - אך כבר החליט לערער  /  איתמר לוין
הערכות: קצב יישלח למאסר  /  איתמר לוין
גזר דינו של קצב נדחה ל-22 במרס  /  איתמר לוין
מין המניין  /  אירית רוזנבלום
הדגל השחור מעל משפט נשיא המדינה משה קצב  /  נבון קצב
החברה הפתוחה ואויביה  /  יגאל כנען
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il