X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו רמות גבוהות של חמש חומצות אמינו שהיו קשורות בצורה משמעותית להתפתחות סוכרת מסוג 2 אנשים עם הרמות הגבוהות ביותר של חומצות האמינו היו בסיכון גבוה פי 4 ו-5 לפתח את המצב בהשוואה לאלו עם הרמות הנמוכות ביותר
▪  ▪  ▪
בדיקה פשוטה [צילום: AP]
בעלי השכלה גבוהה - חולים פחות בסוכרת ויותר בסרטן
יפעת גדות
67% מבנות 69-50 דיווחו על ביצוע ממוגרפיה בשנתיים האחרונות * בעשור האחרון חלה עלייה בביצוע ממוגרפיה במיוחד בקרב הנשים הערביות * 51% מבני 65 ומעלה קיבלו חיסון נגד שפעת * בקרב הערבים 53% קיבלו חיסון נגד שפעת ובקרב היהודים כ-51% * ככל שרמת ההשכלה עולה, אחוז האנשים עם מוגבלות יורד, אחוז המעשנים יורד, אחוז הפעילים גופנית עולה ואחוז חולי הסוכרת יורד
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
מוצרי חלב מורידים את הסיכון לסוכרת

   יפעת גדות
הצלחה בניסוי לתרופה חדשה לסוכרת

בדיקה שתזהה סוכרת עשר שנים לפני הופעת התסמינים הראשונים תפותח בקרוב בעקבות מחקר שהראה כי ניתן לגלות שינויים בדם אצל אנשים שעומדים לפתח את המחלה.
מדענים אמריקנים מאמינים כי גילו דרך לזהות אנשים שיסבלו מסוכרת מסוג 2 על-ידי בדיקת השינויים בקבוצה של מטבוליטים (תוצר של פעולת חילוף חומרים) מסוימים הנוכחים בדם וקשורים להפרעה הנגרמת מכשל בייצור הורמון האינסולין.
סוכרת מסוג 2, הפוגעת במיליוני בני אדם בעולם, היא בעיה בריאותית הולכת וגדלה הקשורה לסגנון חיים לא פעיל, תזונה לא בריאה והשמנה. המצב יכול שלא להיות מאובחן במשך שנים רבות, במהלכן החולים סובלים כבר מסיבוכי המחלה.
בדיקה מוקדמת תוכל לאבחן את החולים לפני שהסיבוכים מתפתחים וכך לספק את המענה הרפואי הנכון ואת הטיפול המתאים. אבחון מוקדם והתנהלות יעילה של סוכרת מסוג 2 חיוניים ביותר להורדת הסיכון לפתח סיבוכים מסוכרת, כמו מחלות לב, שבץ, אי-ספיקת כליות, עיוורון וכריתת איברים. לכן, מציאת דרכים לזהות את אלו הנמצאים בסיכון לפתח את המצב חשובה ביותר.
המחקר, שפורסם ב-journal Nature Medicine, בוצע בילדים מהמחקר המקורי - Framingham heart study - שעקב אחר אלפי אמריקנים לאורך כל חייהם כדי לחקור את הגורמים האפשריים לבריאות לקויה. ילדים אלו נכנסו למחקר Framingham offspring study בין השנים 1991 ל-1995.
המדענים, מבית החולים מסצ'וסטס שבבוסטון, זיהו 189 אנשים בקבוצה זו שפיתחו סוכרת מסוג 2, והשוו את דגימות הדם שלהם כיום לדגימות דם שנלקחו ואוחסנו בתחילת המחקר. לאחר שניתחו את דגימות הדם וחיפשו אחר נוכחות מטבוליטים מסוימים - מולקולות פשוטות המעורבות בחילוף החומרים של הגוף - השוו אותם לדגימות שנלקחו מאנשים ללא סוכרת.
הם גילו רמות גבוהות של חמש חומצות אמינו, במיוחד שילובים שלהן, שהיו קשורים בצורה משמעותית להתפתחות סוכרת מסוג 2. אנשים עם הרמות הגבוהות ביותר של שלוש חומצות אמינו מסוימות היו בסיכון גבוה פי ארבעה וחמישה לפתח את המצב בהשוואה לאלו עם הרמות הנמוכות ביותר.
הממצאים יוכלו לספק ראייה עמוקה יותר של המסלולים המטבוליים המשנים בשלב מאוד מוקדם את התהליך המוביל לסוכרת. הם מעלים גם את האפשרות שאצל אנשים מסוימים מדדים אלו יוכלו להצביע על אלו שבסיכון גבוה לפתח סוכרת וכך ניתן יהיה להתאים להם אמצעי מניעה בשלב מוקדם.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  22/03/2011   |   עודכן:  22/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדיקה תזהה סוכרת 10 שנים לפני הופעת התסמינים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא השמנה לא ישיבה דובים למטומט
JHHUL  |  27/03/11 22:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמוליק שלח
החברה שזכתה ב-2010 במקום הראשון בתחרות החברה המבטיחה של "גלובס", פורעת את השטר    המייסד והמנכ"ל דן חרש: "היו עוד אופציות, אבל הדבר הנכון היה להימכר לברודקום"
ארז וולברג
מנכ"ל מזרחי טפחות: "אין בועת נדל"ן שתגרור את המשק למשבר כלכלי - אבל צריך להתייחס בזהירות לאופן בו השוק הזה מתנהל"
מירב ארד
תאומי התמנתה לתפקיד במקום המנכ"ל היוצא נתן טל    היא תכהן בתפקיד לצד מנהלה האמנותי וכוריאוגרף הלהקה רמי באר
איתמר לוין
מסירת תעודת הזהות והכסף בכניסה לכלא; חובה להסכים לחיפוש גופני בכל עת; חופשות ומכתבים בתדירות שתיקבע לפי ההתנהגות; עבודה בכלא או מחוצה לו, בכפוף לשיקולים בריאות ובטיחות
איתמר לוין
מספר אישי ציבור קראו לחון את קצב, אך מדובר בהליך המחייב את הסכמת שר המשפטים והנשיא, וכפוף לביקורת שיפוטית    משרד המשפטים אומר שחנינה על מאסר בפועל מחייבת "שינוי משמעותי בנסיבות לאחר שבית המשפט אמר את דברו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il