X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דירה ברחוב רוקח נמכרה ב-2003 ב-820 אלף דולר, לעומת 270 אלף דולר ב-1997 נדחתה תביעה של שלושה תושבים בנווה צדק נגד העירייה "הם בנו את הבית לא לפי התב"ע, וגרמו לעצמם את עיקר הנזק"
▪  ▪  ▪
שכונת נווה צדק [צילום: פלאש 90]

שווי דירה ברחוב רוקח, בנווה צדק ת"א, שולש תוך שש שנים - מגלה פסק דין של בית משפט השלום בת"א (ניתן ב-27.2.11, הגיע לידי הצדדים ב-22.3.11). דירה בבית בן 4 דירות ברוקח 10 נמכרה ב-2003 ב-820 אלף דולר, לעומת דירה (דומה כנראה) באותו בית, שנמכרה ב-1997 ב-270 אלף דולר.
נתונים אלו נחשפים בפסק דין של השופט חנה ינון, שדחתה תביעה ב-1.1 מיליון שקל שהגישו שלושה מדיירי הבית - כלנית ראובני והאחים בועז ויצחק ברזילי - נגד העירייה. התושבים טענו כי תיכננו ובנו את הבית בראשית שנות התשעים. נציגם, האדריכל גדעון (גידי ) בר אוריין, קיבל מהעירייה מידע, שלפיו המרתף יהיה אומנם מתחת למפלס הרחוב. אך הדבר יתוקן בעתיד, כאשר רחוב אמזלג, המקביל לרוקח, יסלל מחדש. כך נבנה הבית. אולם ב-2000, לאחר הסלילה, התברר להם שמפלס רחוב אמזלג לא שונה.
ראובני העידה, שנגרם לה נזק ב-525 אלף שקל, בעיקר משום שמרתף דירתה נמצא מתחת למפלס הרחוב. גם שני האחרים טענו שנגרמו הפסדים לדירותיהם. התובעים יוצגו בידי עו"ד אילן יונש.
מטעם העירייה העיד האדריכל והשמאי חיים בן-ארי, שסיפר כי התובעים בנו את דירותיהם תוך חריגה מהתב"ע, וזהו הגורם העיקרי לכך שהמרתף נבנה נמוך מדי ונגרמו נזקים אחרים. כן טענה העירייה, שעל התביעה חלה התישנות. העירייה יוצגה בידי עו"ד א. רוטקופף ממשרד כצנלסון-להב.
"שיתלוננו על האדריכל בר אוריין"
השופטת ינון קיבלה את טיעוני העירייה, וקבעה כי אם שווי הדירות ירד, הדבר נגרם כולו או בעיקרו משום שבנו את הבית שלא לפי התב"ע המפורטת. לדברי השופטת, "אין לתובעים אלא להלין על האדריכל בר אוריין", שלא דאג לקבל את המידע המפורט.
השופטת גם העירה, ששווי הדירות בנוה צדק הרקיע שחקים בשנים האחרונות, שווי הדירות מגיעי למליוני דולרים, ולכן אין מה לדבר על ירידת ערך. שני האחים ברזילי (אחד מהם מתגורר בארה"ב) מכרו את דירותיהם. זה שמכר מוקדם קיבל רק 270 אלף דולר, וזה שהמתין שש שנים קיבל פ]י שלושה ויותר, 820 אלף דולר.
כתב News1 מעיר, כי מ-2003 ועד היום חלה עליה חדה נוספת במחירי הדירות בנוה צדק, שווין הוכפל ואולי שולש, ולכן צודקת השופטת כאשר היא מדברת על דשירות "ששווין מליוני דולרים".

תאריך:  22/03/2011   |   עודכן:  22/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חנה ינון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שווי דירה בנווה צדק שולש בשש שנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך עולה ממתאר שפרסמה גוליבר אנרג'י, שמה החדש של חברת אוריאלי אליה תמוזג חברת גינקו, לקראת אסיפת בעלי המניות לאישור המיזוג    צבי זיו, מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, יכהן כדירקטור
יפעת גדות
ביום המודעות ייערכו מספר אירועים: יעוץ מקצועי והדרכה של התזונאית אורלי מינירב מהמרכז המשולב למניעת סרטן, המרכז הרפואי סורסקי, פעילות הסברתית באמצעות מיטב מנהלי מכוני הגסטרו בבתי החולים בישראל
איתמר לוין
העיד: זקן העבירה לי את הכסף ומאוחר יותר הבנתי שחלק ממנו ניתן לאולמרט על-ידי טלנסקי; אולמרט וזקן ביקשו מדי פעם מקצת מהכספים    מסר החזיר את הכספים לאולמרט כאשר החלו החשיפות ב-News1 בפרשות אולמרט
אלעזר לוין
בעל רשת המרכולים מעמיק מעורבותו בנדל"ן    יבנה שלושה מגדלים בני 18-12 קומות    330 מהדירות - קטנות
מחלקה ראשונה
באמצעות פנייה טלפונית לשכירים מוצעות הלוואות עד 20,000 שקל    הלקוחות ישלמו "עמלת שיחה" בגובה של 99 שקל, ישלחו מסמכים אישיים בפקס, ולאחר בדיקה אנשי השוק האפור יצרו קשר ויודיעו גובה הריבית החריגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il