X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדברי הנשיא, מדובר בסכום המימון הישיר בלבד על אסד אמר: "בוחר להיות לוויין אירני של טרור ושפיכות דמים ולא מנהיג שדואג לרווחת עמו ומקדם את השלום" בדיון לתיקון חוק סדר הדין הפלילי, אמרה רמ"ד אינטרפול במשטרה כי רבים בעולם משתמשים בזהות ישראלית, כולל אירניים
▪  ▪  ▪
הנשיא פרס והרמטכ"ל גנץ בסיור בצפון, היום [צילום: מארק ניימן/לע"מ]

"הגורם המרכזי לחוסר היציבות באזור ובכלל זה בגזרה הצפונית הוא אירן, המממנת ומחמשת באופן ישיר את החיזבאללה בהיקפים של כמיליארד דולר בשנה, כשעל סכום זה מתווספים עוד מערכות נשק ואמצעי לחימה בהיקפים רחבים" - כך אמר (יום ג', 22.3.11) נשיא המדינה שמעון פרס, שהדגיש כי נדהם מהסכומים האדירים בעיקר לאור העוני והאבטלה ששוררים באירן.
הנשיא אמר את הדברים במפגש עם חיילי אוגדה 91 המוצבים על גבול הצפון במסגרת סיור צבאי ראשון עם הרמטכ"ל החדש, רב אלוף בני גנץ, בגבול הצפון.
"ישראל מושיטה את ידה לשלום עם כל שכנותיה מצפון ובראשן סוריה ולבנון, אך לצערי אסד בוחר להיות לוויין אירני של טרור ושפיכות דמים ולא מנהיג שדואג לרווחת עמו ומקדם את השלום", אמר הנשיא.
הנשיא התייחס לשקט השורר בצפון ואמר כי "תוצאות עבודתו של צה"ל אינן מוטלות בספק. יישובי הצפון נהנים משקט ביטחוני, הגליל מתחיל לפרוח כלכלית וחברתית בזכות השקט הזה. היישובים מתרחבים, הבנים שבים הביתה. כל זאת בזכות הצבא שמעניק ביטחון ומעניק תחושת ביטחון לאזרחים. שמעתי את הסקירות של הרמטכ"ל ושל אלוף הפיקוד ואני סבור כי הצבא מוכן כראוי להגן עלינו בשעת הצורך. כל זאת מבלי שלצבא ישנן מטרות התקפיות אלא להפך".
כשנשאל הנשיא ע"י כתבים לתגובתו על ירי הפצמ"רים במהלך סוף השבוע על דרום הארץ אמר: "אינני חושב שהצדדים מעוניינים להעלות את גובה הלהבות."
הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ השיב באותו עניין: "בדרום היו אירועים חמורים בימים האחרונים. למדינת ישראל אין אינטרס להסלמה אך גם אין שום כוונה לוותר על זכותנו להגנה עצמית. אם נדרש להפעיל אמצעים התקפיים יש לנו את הזכות הזו. אם נדרש להפעיל אמצעים התקפיים בשביל לממש את הזכות הזו נדע לעשות את זה בשום שכל וככל שיידרש".

"אירניים עושים שימוש בזהות ישראלית"

בתוך כך, ראש מדור אינטרפול במשטרה, סנ"צ סיגל כספי, אמרה היום כי "הרבה מאוד אנשים משתמשים בזהות ישראלית כולל אירניים. לעיתים הנתונים מסייעים לנו לאתר חשודים בעולם ובזיהוי הרוגים ישראלים שנמצאו בחו"ל".
הדברים נאמרו בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, שהחלה היום לדון בתיקון לחוק סדר הדין הפלילי. החוק יסייע באיתור נעדרים ובזיהוי אלמונים.
החוק מסמיך את המשטרה ליטול דגימות דנ"א וטביעות אצבע ולאסוף את המידע במאגר מיוחד שנועד לסייע באיתור נעדרים וזיהוי אלמונים. משרד המשפטים מבקש להסדיר גם את נושא העברת מידע מהמאגר הפלילי, לגופים אחרים ולמשטרות אחרות בעולם. וכן הכנסת נתונים ממאגרים נוספים, למאגר הפלילי הארצי.
נציג השב"כ אמר בדיון כי "על-פי החוק הנוכחי, דגימות דנ"א וטביעות אצבע, שנלקחו מעצור מאיו"ש, לא ניתן להשוותם עם המאגר הפלילי של המשטרה. יש בכך קושי רב באיתור חשודים. אם החוק היה מתיר זאת, היה בכך סיוע רב לאיתור החשודים בטבח באיתמר".
מאיה פרוינד, מהמכון לרפואה משפטית, אמרה שהיום נלקחת דגימה מכל אלמוני, טרם הבאתו לקבורה. אולם, לדבירה, בהעדר סמכות חוקית, לא ניתן לבצע השוואת דגימות אלמונים, מול נתוני הזיהוי של משפחות הנעדרים. "יש בארץ כ-500 נעדרים. במכון, יש מאגר של 320 דגימות מאלמונים. באמצעות השוואת הנתונים, נוכל לזהות חלק מהאלמונים והנעדרים", אמרה.
יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם, ביקש לתקן את הצעת החוק, כך שנתוני טביעות האצבע וה-דנ"א לא יוכללו במאגר הפלילי של המשטרה כבקשת המשטרה, אלא רק יושוו בעת הצורך, מול המאגר הפלילי.

תאריך:  22/03/2011   |   עודכן:  22/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס: אירן מממנת חיזבאללה בכמיליארד דולר בשנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה חיברתם 2 ידיעות לא קשורות
לכתבה אחת  |  22/03/11 21:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אייל גרוסברד
בלאט רצה חיזוק בצביון המקומי, גרוסברד בחן את חלקם בהצלחה, המספרים כאן
אלעזר לוין
משרד הפנים החליט לבנות 288 דירות על "המגרשים המתפנים של רשות השידור ברוממה ירושלים" - אבל הרשות הוציאה זה עתה מכרז לבניית משרדים חדשים על אותו מגרש!    רשות השידור: "איננו מתפנים, והבנייה תהיה בהיקף מצומצם"
עופר וולפסון
טוענת: "אין המדובר בשביתה כמשמעה ביחסי עבודה ובדיני עבודה אלא בהפגנת כוח גרידא ללא מטרה"    לדברי האוצר, המו"מ בין הצדדים כבר התגבש לכדי הסכמות מלאות
איציק וולף
חברת החדשות של ערוץ 10 החלה במשא-ומתן עם תמר איש שלום לקראת שילובה כמגישה של המהדורה המרכזית של החדשות לצד יעקב אילון לאחר פרישת המגישה מיקי חיימוביץ' בחודש יוני    ראודור בנזימן: המחקרים שערכנו חיזקו את התחושה - תמר היא האדם הנכון בזמן הנכון"
עופר וולפסון
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה תיקון לעוול היסטורי, ובקרוב יונהג שוויון בתשלום הקצבאות והמענקים שמקבלות אלמנות חללים מהחילות הירוקים לזה שמקבלות אלמנות הטייסים    כל אלמנה תקבל סכום של 100,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il