X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מומחים מזהירים: קרוב למחצית מהנשים מפסיקות ליטול את התרופה לפני הזמן, וכשהן עושות זאת הן מורידות בצורה משמעותית את סיכויי ההישרדות שלהן
▪  ▪  ▪
מחקר מקיף ראשון

נשים המקצרות את משך הטיפול בטמוקסיפן לפני שסיימו חמש שנות טיפול, על-פי ההמלצות הקיימות, מעלות את הסיכון להישנות סרטן השד.
קרוב למחצית מהנשים מפסיקות לקחת את התרופה לפני הזמן, וכשהן עושות זאת הן מורידות בצורה משמעותית את סיכויי ההישרדות שלהן - כך מזהירים מומחים מבריטניה.
נתונים מראים כי מכל מאה נשים המסיימות את הטיפול במלואו, שש נשים לפחות יסבלו מהישנות הסרטן.
טמוקסיפן ניתנת בדרך כלל לנשים עם סרטן חיובי לקולטני אסטרוגן, כלומר שהגידול שלהן ניזון מההורמון הנקבי. הטמוקסיפן מסייע לחסום את האסטרוגן. יחד עם זאת, הטיפול עלול לגרום לתופעות לוואי לא נעימות, כמו גלי חום, וחלק מהנשים שואלות את עצמן האם להמשיך את הטיפול אם הסרטן לא חזר אחרי מספר שנים.
מחקר שבחן את התיעוד הרפואי של 2,000 חולות סרטן שד שהשתמשו בטמוקסיפן הראה כי מחצית מהנשים לא סיימו את הטיפול - שאורכו חמש שנים - ואחת מכל חמש שכחה לקחת גלולה על בסיס קבוע.
כעת, המחקר המקיף הראשון שבחן את היתרונות של שימוש ארוך-טווח בטמוקסיפן מראה כי שימוש בתרופה לאורך חמש שנים משפר את יציבות ההישרדות.
בקרב 3,500 החולות שהשתתפו במחקר, הסרטן חזר אצל 40% מהנשים שהשתמשו בטמוקסיפן במשך חמש שנים, בהשוואה ל-46% אצל אלו שהשתמשו בו שנתיים בלבד.
עורכי המחקר, שפורסם ב-Journal of Clinical Oncology, הדגישו כי המחקר מספק ראיות חד-משמעיות לכך ששימוש בטמוקסיפן למשך חמש שנים מציע לנשים את הסיכוי ההישרדותי הטוב ביותר.
למרות שההמלצה היא שנשים שאובחנו עם שלבים מוקדמים של סרטן שד ומקבלות טמוקסיפן ימשיכו לקחת את התרופה במשך חמש שנים, ידוע כי רבות מפסיקות את הטיפול לאחר שנתיים-שלוש. תוצאות המחקר מראות כי הפסקת הטיפול מעלה את הסיכון להישנות הסרטן.
מומחים בתחום ציינו כי חשוב שרופאים ימשיכו לעודד את הנשים לסיים את הטיפול בטמוקסיפן ויעניקו להן את התמיכה הנחוצה כדי להבטיח שתופעות הלוואי מטופלות ביעילות.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  23/03/2011   |   עודכן:  23/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיכון להישנות הסרטן עם הפסקת הטיפול בטמוקסיפן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נציב קבילות הציבור ברשות השידור הורה לנקוט בצעדים משמעתיים נגד שדר שהביע דעותיו בשידור והשתלח בשופטת
יפעת גדות
חוקרים גילו כי ילדים שסבלו מדלקות אוזניים היו שמנים יותר מהאחרים, חוש הטעם שלהם נפגע והם התקשו לזהות את טעמם של הסוכר ושל המלח בהשוואה לילדים אחרים
איציק וולף
סמוך לשעה 05:30 פגע טיל גראד בשכונת מגורים בבאר שבע    מעט לפני השעה 10:00 פגע טיל נוסף באזור העיר    ועדות ההתנגדות העממיות ירו מטח פצצות מרגמה לעבר המועצה האזורית אשכול    בעקבות הירי לא מתקיימים לימודים בכל מוסדות החינוך בבאר שבע    ראש העירייה דנילוביץ': איננו ששים אלי קרב אך אם יש טפטופי ירי, אנחנו חושבים שהממשלה צריכה לעשות מעשה ולהחזיר את השקט לדרום, גם במחיר של מבצע נוסף
מחלקה ראשונה
טוענת: אגרת הטלוויזיה של רשות השידור - נתפסת בציבור כלא לגיטימית"    ועדת הכלכלה קיימה דיון ראשון בהצעה לחייב את הכבלים והלוויין להעביר לרשות השידור את פרטי המנויים - כדי לסייע לרשות בגביית האגרה    יו"ר הוועדה כרמל שאמה-הכהן: "המצב שבו רבים מתחמקים מתשלום לא יכול להימשך"    ח"כ ניצן הורביץ: "ההצעה פוגעת בפרטיות - רשות השידור לא צריכה לגבות מיסים"
אלעזר לוין
היזם המצליח אינו רק בעל רשת מרכולים, אלא גם יזם נדל"ן הגדל במהירות    כמעט כל השקעותיו - בירושלים    במקביל, הוא גם מבכירי העירייה    המחוזית: התוכנית לבניית 150 דירות הוגשה לנו ישירות, ולא עברה בוועדה המקומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il