X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש קיבל עתירה של עמותת למען בעלי חיים נגד עיריית פתח תקוה, האוסרת באופן כמעט מוחלט להציב דוכני הסברה הורה לעירייה לנסח בתוך 90 יום כללים להצבת הדוכנים
▪  ▪  ▪
הצבת דוכני הסברה מותרת. גם בפתח תקוה [צילום: איתמר לוין]

עיריות אינן יכולות למנוע באופן גורף הצבת דוכני הסברה ברחובות הערים, ועליהן לקבוע כללים בנושא. כך קובעת (16.3.11) סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אסתר קובו.
קובו הכריעה בעתירת עמותת שחרור בעלי חיים (שב"י) נגד עיריות פתח תקוה וראשון לציון, אשר לא התירו לה להציב דוכני הסברה. העמותה כבר מפעילה דוכנים בירושלים, בתל אביב, בחיפה, ברמת-גן ובערים נוספות.
לטענת שב"י, מדובר בחופש הביטוי שלה, והעיריות אינן רשאיות לדרוש רישוי לצורך הצבת דוכנים שאינם מסחריים. לכל היותר, טענה, הן יכולות להטיל מגבלות סבירות בנוגע לזמן, למקום ולאופן בו יוצבו הדוכנים.
עיריית ראשון לציון הודיעה במהלך הדיון, כי היא מגבשת מדיניות להצבת דוכנים שאינם מסחריים. עיריית פתח תקוה עמדה על התנגדותה העקרונית, באומרה שהדוכנים מהווים מפגע בתחום הניקיון ואף עלולים ליצור ויכוחים והתגודדויות. כיוון שכך, מתמקד פסק דינה של קובו במדיניותה של עיריית פתח תקוה.
קובו קבעה, כי האיסור הגורף של עיריית פתח תקוה אינו מידתי ואף נוגד את חוק העזר. העירייה עצמה הודתה שהיא מעניקה אישור לדוכנים של גופים שבקונצנזוס, ולפיכך מדובר במדיניות בררנית פסולה. על כך אומרת קובו:
"השרירות הינה התנהגות הזרה לתפקידה של הרשות, כמו גם האפליה. רשות אינה יכולה לאסור על הצבת דוכנים כלפי כולי עלמא, אך לקבוע בתוך כך חריגים על-פי שיקול דעת סובייקטיבי של מאן דהוא - שיקול דעת שאינו מבוסס על כלל ידוע ושקוף ומבלי שהוכח טעם ראוי וסביר לו".
קובו גם דחתה את טענת העירייה, לפיה שב"י יכולה לעשות שימוש באינטרנט וקבעה, שהעמותה אינה חייבת להסתפק באמצעים שהעירייה "מתירה" לה. לפיכך, הורתה קובו לעיריית פתח תקוה לנסח בתוך 90 יום את הכללים להצבת דוכני הסברה.

תאריך:  23/03/2011   |   עודכן:  23/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אסתר קובו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריות אינן רשאיות למנוע הצבת דוכני הסברה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אנשים היו בסבירות גבוהה פי 3.5 לסבול מהתקף לב או מדום לב פתאומי במהלך התעמלות, בהשוואה למצב בו לא התעמלו, ובסבירות גבוהה פי 2.7 לסבול מהתקף לב בזמן קיום יחסי מין או מיד לאחריהם בהשוואה למצב בו לא עשו זאת
איתמר לוין
יעל גרמן וראובן פארן תבעו זה את זה על עלבונות הדדיים חוזרים ונשנים    השופטת: ראוי להימנע מלהעתיק סכסוכים פוליטיים אל תחומו של בית המשפט
איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת התיקון לחוק יסודות התקציב המסמיכה את שר האוצר לשלול תקציבים ממשלתיים ממוסדות שבהם יישמעו קריאות השוללות את קיומה של מדינת ישראל
מירב ארד
הבונוס של שקדי יועבר לקרן מצויינות ואנשים של חברת אל על לטובת העובדים    אל-על הרוויחה 57.1 מיליון דולר בשנת 2011    הכנסות החברה גדלו בשיעור של 19%    נתח השוק של החברה הסתכם ב-37.1% - ירידה של כ-1% לעומת 2009    העובדים יקבלו תוספת שכר של 3%
אלעזר לוין
המבקר לינדנשטראוס: "אני מניף דגל אדום לנתניהו ולממשלה"    ליקויים משמעותיים לא תוקנו ואף החריפו    תמ"א 38 נכשלה    מסקנות של 4 דוחות קודמים לא יושמו    עשר שנים ללא תקציב    לא חיזקו מבנים ולא הפעילו בקרה    "סימפטום של פגם מערכתי בניהול ובקבלת החלטות לאומיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il