X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדינה תדרוש מאסר משמעותי בפועל לריצוי מאחורי סורג ובריח הודה שקידם את מינויו של ג'קי מצא למנהל הרשות כדי שהלה יאפשר לו לקדם אינטרסים אישיים שלו ברשות
▪  ▪  ▪
קובי בן-גור [צילום: פלאש 90]

קובי בן-גור הודה והורשע (ד', 23.2.11) בשתי עבירות של מתן שוחד בפרשת רשות המיסים. במסגרת עסקת טיעון, הודה בן-גור גם בשתי עבירות של שידול עובדי ציבור לעשות במילוי תפקידם מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור.
התביעה הצהירה בבית המשפט, כי בכוונתה לבקש מבית המשפט לגזור על בן-גור עונש של מאסר בפועל שירוצה מאחורי סורג ובריח ויהלום את חומרת המעשים ונסיבות ביצועם. זהו הסדר הטיעון השלישי שנחתם בתיק זה, לאחר הסדרי הטיעון שנחתמו עם ג'קי מצא ושמואל בוברוב.
הסעיף המרכזי בו הודה בן-גור הוא מתן שוחד למצא (שבמסגרת עסקת הטיעון עימו נמחק הסעיף של קבלת שוחד מבן-גור). בן-גור הודה, כי סייע למצא להתמנות למנהל רשות המיסים, וזאת על-מנת ליצור מחויבות של מצא כלפיו, יפעל עבורו ויאפשר לו לחדור גם לשכבת הניהול הנמוכה יותר ברשות.
קידום עובדים
בהמשך לשוחד שנתן למצא, פנה אליו בן-גור ודרש ממנו למנות או לקדם עובדים שבקידומם חפץ ולפעול למען האינטרסים שלו. בכתב האישום מתוארות פניותיו ודרישותיו של בן-גור ממצא ודריסת הרגל שניתנה לו ברשות המיסים: דרישותיו בעניין מינויה של גלית שמחון לעוזרת בלשכתו של מצא; נסיונו הכושל לקדם את עמוס שמעונוב לתפקיד רכז בפקיד שומה חקירות ת"א; התערבותו במינויו של יגאל סער לנציג הרשות בארה"ב; ודרישותיו לקידומו של עובד הרשות יוסי שטיינמיץ.
בחלק מן הפרשות מעורב גם יורם קארשי, אחיה של שולה זקן. היא עצמה מילאה תפקיד, על-פי הודאתו של בן-גור, במינויו של מצא למנהל הרשות, כאשר שימשה כמנהלת לשכתו של שר האוצר דאז, אהוד אולמרט. קארשי ובן-גור מקורבים מפעילותם הפוליטית במסגרת הליכוד בירושלים.
בן-גור מודה במסגרת הסדר הטיעון גם במתן שוחד לאורנה בכר. הוא מודה, כי ראה במינוי סגן לפקיד שומה תל אביב 1 דבר החשוב לו מאוד לצורך קידום אינטרסים אישיים שלו. בן-גור נפגש עם בכר בידיעה שהובהר לה שהוא מהווה את "החוליה הסוגרת" את מינויה. בן-גור הבהיר לבכר כי הוא פועל למינויה וכי הוא משפיע על מינויים ברשות המיסים, והכל במטרה להבטיח את מחויבותה כלפיו.
בן-גור: שקלתי להעביר את משפטי לבי"ד של מעלה
עוד הודה בן-גור, כי בפרשת סער שידל את מצא לבצע במסגרת מילוי תפקידו מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור. בן-גור הודה גם בשידולו של שמואל בוברוב, מי שכיהן כסמנכ"ל ברשות המיסים, לקבל ממנו סיוע בקידומו לתפקיד סמנכ"ל למינהל ולבצע במסגרת תפקידו מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור באותה פרשה.
על-פי כתב האישום בו הודה, פעל בן-גור כגורם בעל אינטרסים אישיים ועסקיים ברשות המיסים על-מנת לבסס את השפעתו על הנעשה ברשות, להשיג בה דריסת רגל ולהשפיע על ההחלטות המתקבלות בה. בן-גור הודה, כי פעל בדרך של סיוע לעובדי רשות המיסים על-ידי קידום בתפקיד, על-מנת ליצור את מחוייבותם כלפיו. הוא עשה זאת מתוך ציפיה שעובדי הרשות יפעלו עבורו במסגרת מילוי תפקידם, יקנו לו השפעה ברשות ויקדמו את האינטרסים האישיים שלו.
התובעת, עו"ד מיכל רוזן-עוזר, אמרה בדיון, כי המדינה רואה חשיבות בכך שבן-גור מודה בעבירת השוחד ונוטל אחריות על מעשיו. "זהו מסר מרתיע לתפיסתנו לגורמים אינטרסנטים שפועלים כדי להשחית את המנגנון הציבורי ולהשפיע עליו כדי שיפעל לטובת האינטרסים שלהם, וזאת בין אם הם פועלים בדרך של מתן טובות הנאה חומריות או בדרך של סיוע של קידומם של עובדי ציבור", הוסיפה.
הסניגור, עו"ד משה ישראל, מסר שיבקש לגזור על בן-גור מאסר על תנאי או לכל היותר עבודות שירות. לאור זאת, ביקש כספי משירות המבחן להכין כבר כעת תסקיר על אפשרות ביצוע עבודות השירות.
בן-גור אמר בדמעות: "יצאתי מביתי הבוקר כאדם חף מפשע, כך גם נכנסתי לאולם בית המשפט. בעוד מספר דקות יסתיים פרק משמעותי בחיי, אצא מאולם זה כמורשע בעבירת שוחד. עבירה שבעיני הינה אחת הבזויות ביותר בספר החוקים של מדינת ישראל. אני קובי בן-גור מורשע בשוחד, מודה, ללא כל הסתייגות ומורשע בשוחד. אני מתקשה להאמין למילים הנאמרות ונאמרות על ידי". הוא הוסיף: "שקלתי רבות בחודשים האחרונים להעביר את משפטי לבית דין של מעלה, סברתי שכך ראוי לנהוג".

תאריך:  23/03/2011   |   עודכן:  23/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קובי בן-גור הורשע בעסקת טיעון בשתי עבירות שוחד
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
על שוחד מקבלים מספר לא קטן
של שנות מאסר  |  23/03/11 13:00
2
בארץ סין
בארץ סין  |  23/03/11 15:13
3
בן גור לא חס על אנשים חפים !!
החושף  |  23/03/11 16:26
4
אנחנו מנענו תופעה של מאפייה !
החושפים ברשות המי  |  23/03/11 17:21
5
מחדלי יאח"ה והפרקליטות בפרשת ר
החושף   |  23/03/11 17:49
6
מאסר עולם חובה למקעקעי המדינה. ל"ת
דמעות הגנב שנתפס.  |  24/03/11 11:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
רכשה מהאחים כדורי בעסקת אחוזים מגרש בן 3.15 דונם בת"א    תשקיע בבניה 123 מיליון שקל
איתמר לוין
לדעת השופט עמית, בכך ניתן יהיה למנוע תקלה של אי הקראת כתב האישום בתוך 30 יום מהגשתו - דבר המביא לכך שנאשמים מוחזקים מספר ימים במעצר בלתי חוקי
איתמר לוין
ביהמ"ש קיבל עתירה של עמותת למען בעלי חיים נגד עיריית פתח תקוה, האוסרת באופן כמעט מוחלט להציב דוכני הסברה    הורה לעירייה לנסח בתוך 90 יום כללים להצבת הדוכנים
יפעת גדות
אנשים היו בסבירות גבוהה פי 3.5 לסבול מהתקף לב או מדום לב פתאומי במהלך התעמלות, בהשוואה למצב בו לא התעמלו, ובסבירות גבוהה פי 2.7 לסבול מהתקף לב בזמן קיום יחסי מין או מיד לאחריהם בהשוואה למצב בו לא עשו זאת
איתמר לוין
יעל גרמן וראובן פארן תבעו זה את זה על עלבונות הדדיים חוזרים ונשנים    השופטת: ראוי להימנע מלהעתיק סכסוכים פוליטיים אל תחומו של בית המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il