X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קרפ נרצח בחוף תל-ברוך כאשר יצא לטייל עם אשתו ובתו, בידי שלושה שביקשו לתקוף מינית את הנשים ביהמ"ש: ארבעת הנאשמים הנוכחיים היו חלק מאותה חבורה והיו חייבים להתערב
▪  ▪  ▪
רצח אריק קרפ [צילום: פלאש 90]

סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב, מרדכי פלד, הרשיע (יום ד', 23.3.11) ארבעה נאשמים באי-מניעת רציחתו של אריק קרפ בחוף תל-ברוך באוגוסט 2009.
קרפ טייל על החוף עם רעייתו ובתו, כאשר הותקפו בידי שלושה אחרים, אשר ביקשו לתקוף מינית את אחת הנשים. כאשר ניסו בני משפחת קרפ לעזוב את המקום, הוכה האב בצורה קשה ביותר ומת מפצעיו. רעייתו ובתו הצליחו להימלט.
המדינה טענה, כי פאדי ג'אבר, פואד מוסא, אור לוי ומחמוד עדס התבוננו בתקיפה ולא עשו דבר כדי למנוע אותה. הארבעה הודו בעובדות המקרה, אך כפרו באישום באומרם שלא ידעו שבכוונת שלושת האחרים לתקוף את קרפ.
מוסא ועדס אף טענו שהיו שיכורים לחלוטין, אך פלד דחה טענה זו לאחר שלא הובאה כל הוכחה לכך. לוי טענה שיכולתה השכלית ירודה, אך גם טענה זו נדחתה בהיעדר הוכחה לכך.
בהתייחס לטענה לפיה עבירת אי-מניעת פשע אינה הולמת את נסיבות המקרה, קבע פלד: "בנסיבותיו של תיק זה, כפי שאלו עולות מעובדות כתב האישום המתוקן, התקיימו והוכחו כל ארבעת יסודות העבירה, קרי: א. ידיעה; ב. כי פלוני זומם; ג. עשיית מעשה פשע; ד. ואי נקיטת כל האמצעים הסבירים, כדי למונעו".
לדבריו, "הידיעה הברורה כי לנגד עיניהם של הנאשמים מתרחשת אלימות אינטנסיבית, מטילה על הנאשמים את חובת ההתערבות, נוכח הידיעה שנוצרה אצלם. אין מדובר בחשד מצד הנאשמים, אלא בידיעה ממשית, כשהדברים מתרחשים נכוחה לנגד עיניהם, ובמקרה זה חלה עליהם החובה להפסיק מלחדול, הכל כשלנגד עיניהם מתרחשת תקיפה חמורה ביותר, שהיא פשע".
עוד מציין פלד, כי ארבעת הנאשמים היו חלק מאותה חבורה, ששלושת חבריה האחרים הם שהרגו את קרפ. הם יצאו לבלות יחדיו, בין כמה מהם יש קשרי משפחה, ולכן אין הם בגדר עוברי-אורח תמימים שנקלעו לאירוע לא-להם.

תאריך:  23/03/2011   |   עודכן:  23/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריק קרפ  מרדכי פלד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבעה הורשעו באי-מניעת הריגתו של אריק קרפ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נראה שהיא קלת דעת החשוכה מאור
הפסיכית  |  23/03/11 18:56
2
אוי לרשע ואוי לחברו
א.ש1  |  23/03/11 19:34
3
עונש קל מדי
חבר משפחה   |  7/04/11 13:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המנכ"ל ברזילי: לאור השיפור במצב הכלכלי, נגדיל את הקניונים במזרח אירופה, נבנה עוד בנין בנס ציונה וניזום גם פרויקטים חדשים בארץ ובאירופה
עופר וולפסון
רשות ניירות ערך האירופית תאפשר לחברה ישראלית להירשם למסחר בבורסות אירופיות בהסתמך על תשקיפה המקומי מישראל    זוהי הפעם הראשונה שבה רשות רגולטורים המייצגת את כל מדינות האיחוד מכירה בתשקיף שאושר במדינה שאינה נכללת בו    המהלך צפוי לאפשר לחברות ישראליות להגדיל חשיפתן למשקיעים באירופה, תוך חיסכון ניכר בעלויות
איתמר לוין
נוחי דנקנר עומד בראש קבוצת אי.די.בי    עומד להזרים לעיתון 140 מיליון שקל ויקבל למעלה מ-50% מן המניות    כניסה ראשונה של קונצרן אי.די.בי לתחום המדיה, לקראת התחרות הישירה הצפויה בין סלקום לבין בזק ו-HOT    נמרודי מודה: בלי השקעה מיידית - העיתון בסכנת קריסה
עידן יוסף
בשל חשש לנפילת כבל חשמל על מסילת רכבת הופסקה תנועת הרכבות בקו ת"א - הוד השרון    נבדק חשד לחיתוך תיילי חשמל מעל מסילת רכבת ע"י גנבי מתכות
איתמר לוין
שופט העליון שומר המצוות אומר: פוסקים רציניים יכולים לפסוק גם לבני עדות אחרות; מוטב שהשינוי יבוא לפני שבג"ץ יידרש לשאלה "מיהו ספרדי" ו"מיהו אשכנזי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il