הרווח הנקי של חברת דלק ישראל הסתכם בשנת 2010 בכ-60 מיליון שקלים לעומת רווח של כ-95 מיליון שקלים בשנת 2009 - ירידה של כ-36.8%. כך עולה (יום ד', 23.3.11) מפרסום דוחותיה הרבעוניים.
ברבעון הרביעי לבדו הפסידה החברה כ-15 מיליון שקלים לעומת רווח של כ-11 מיליון שרשמה בתקופה המקבילה אשתקד. לדברי החברה, ההפסד ברבעון הרביעי נבע מהוצאות חד-פעמיות בישראל והפסד בחברות מוחזקות בחו"ל.
מכירות החברה נטו הסתכמו ב-2010 בכ-5.13 מיליארד שקלים לעומת כ-4.29 מיליארד שקלים בשנת 2009 - עלייה של כ-19.7%. המכירות ברבעון הרביעי בשנת 2010 הסתכמו בכ-1.32 מיליארד שקלים לעומת סך של כ-1.21 מיליארד שקלים ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-9.3%. המכירות נטו במגזר מתחמי התדלוק ומסחר בשנת 2010 רשמו עלייה של כ-24.1% ב-2010 ובכ-9.5% ברבעון, והמכירות נטו במגזר השיווק הישיר בשנת 2010 עלו בכ-15.3% ובכ-10.7% ברבעון. עם זאת, המכירות נטו במגזר האחסון והניפוק, הקטן יותר באופן יחסי, רשמו ירידה של כ-1% ב-2010 וירידה של כ-7.7% ברבעון הרביעי.
את העלייה במכירות בין שנת 2010 לעומת 2009 הסבירו בהנהלת החברה בעיקר בשל העלייה במחירים הממוצעים של הדלקים בשנת 2010 ומגידול ריאלי כמותי, בעיקר, במכירות במגזר מתחמי התדלוק והמסחר, גידול במכירות רשת חנויות הנוחות "מנטה" וכן גידול כתוצאה מאיחוד לראשונה של תוצאות פעילות שיווק דלקים במגזר השיווק הישיר.
סך המכירות ברשת חנויות הנוחות בתקופת הדוח הסתכמו בכ-227 מיליוני שקלים לעומת 163 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של כ-39.3%. ברבעון הרביעי של שנת 2010 הסתכם מחזור המכירות של פעילות זו בכ-61 מיליוני שקלים לעומת כ-44 מיליוני שקלים ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של כ-38.6%. הגידול במכירות חנויות הנוחות מוסבר הן מגידול במספר החנויות, אשר עומד נכון ליום הדוח על 170 חנויות לעומת 139 בתקופה המקבילה אשתקד, והן בשל גידול משמעותי במכירות חנויות זהות.
בהשוואה בין הרבעון הרביעי של שנת 2010 לעומת אשתקד חלה עלייה של כ-113 מיליוני שקלים במכירות נטו, המהווים גידול של כ-9.3% ביחס למכירות ברבעון המקביל אשתקד. עלייה זו מוסברת בעיקר בשל השינוי במחירי הדלקים בין התקופות, גידול במכירות חנויות הנוחות של החברה כאמור לעיל, גידול בכמויות הדלקים הנמכרות בעיקר במגזר מתחמי התדלוק והמסחר, וכן איחוד לראשונה של פעילות שיווק דלקים במגזר השיווק הישיר.
בתקופת הדוח המשיכה החברה בפיתוח המואץ של מתחמי התדלוק והמסחר, לרבות השלמת הקמתם של 13 מתחמים, העברת 13 תחנות להפעלת החברה והקמת 32 חנויות נוחות חדשות. נכון לסוף 2010, לדלק ישראל 246 תחנות תדלוק ציבוריות (195 בהפעלה עצמית) ו-170 חנויות נוחות ברשת "מנטה".
"התגברות התחרות בענף הדלק גרמה לשחיקת המרווחים במחצית הראשונה" מנכ"ל דלק ישראל, אבי בן אסאייג, מסר בתגובה: "למרות התחרות העזה שפקדה את הענף במהלך השנה, דלק ישראל מסיימת את שנת 2010 תוך שהיא שומרת על נתחי השוק בתחומי הליבה של פעילותה, ובמחצית השנייה של השנה מציגה שיפור במרווחי השיווק ממכירת הדלקים בהשוואה למחצית הראשונה של 2010. החברה מאיצה את תנופת הפיתוח של פעילותה הקמעונאית, במהלך השנה הקימה החברה כ-32 חנויות נוחות חדשות, שתרמו לצמיחה המואצת של כ-39% במכירות רשת החנויות. בנוסף השלימה הקמה של 12 מתחמי תדלוק חדשים והגדילה את מספר המתחמים המופעלים על ידה ל-195".
עוד הוסיף בן-אסאייג: "בנוסף להרחבת הצמיחה בתחום קמעונאות הדרכים תמשיך דלק ישראל במאמצים לאיתור מקורות צמיחה נוספים בתחומי השיווק הישיר, האחסון והניפוק והתעשיה".
סמנכ"ל הכספים בדלק ישראל,
משה משיח, אמר כי "התגברות התחרות בענף הדלק בתקופת הדוח גרמה לשחיקת המרווחים במחצית הראשונה של השנה, ומאידך ניכר שיפור משמעותי במרווחים אלו במחצית השנייה של השנה. בנטרול פריטים חד-פעמיים בהיקף של כ-10 מיליון שקלים ברבעון הרביעי של שנת 2010 הרווח התפעולי ברבעון הרביעי מסתכם בכ-41 מיליון שקלים, הזהה לרווח מפעולות רגילות של הרבעון המקביל אשתקד".