X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות התנגדות משרד הביטחון להקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים יש כוונה להקימו בסופו של דבר במגידו מארגנים מחאה עצרת מחאה המונית נגד הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

רעיון הקמת שדה תעופה בינלאומי(נתב"ג 2) בנבטים שבדרום ירד כנראה מעל הפרק בעקבות התנגדות משרד הביטחון (בהשפעת חיל-האוויר). במשרד התחבורה מתכננים בהמלצת הגורמים המקצועים במשרד להקימו באזור מנחת מגידו - כך טוען גדעון פורת, יו"ר תנועת "הירוקים" בעפולה ומראשי המאבק נגד הקמת שדה-תעופה בינלאומי באזור עמק יזרעאל. לדבריו, מידע זה אמין ביותר ומתבסס על שיחות ומגעים עם גורמים יודעי דבר במשרד התחבורה ובגופים נוספים.
לדעת גדעון פורת, החלטת משרד התחבורה בעניין מיקום שדה תעופה בינלאומי נוסף לנתב"ג קרובה מתמיד. יודגש כי ממשרד התחבורה אין הודעה רשמית על כך.
ראש המועצה האזורית עמק-יזרעאל, אייל בצר, אישר בשיחה עימי שאכן היו לו באחרונה שיחות עם גורמים בכירים במשרד התחבורה וברשות שדות התעופה בנושא. הוא סירב להתייחס לתוכנן אך ציין כי גם התרשם שיש התנגדות רצינית להקמתו של שדה תעופה בינלאומי בנבטים, ועתה כנראה מחפשים מקום אחר להקמתו הוא הדגיש את התנגדות המועצה בראשה הוא עומד, להקמת השדה בעמק יזרעאל.
בעקבות ההתפתחויות האחרונות החליטו ראשי המאבק נגד הקמת שדה תעופה הבנלאומי במגידו בשיתוף החברה להגנת הטבע והמועצות האזוריות עמק יזרעאל ומגידו ועמותת "עמקים ומרחבים", לקיים במשותף במנחת מגידו עצרת מחאה נגד הקמת השדה בסימן "אל תתנו להם להרוס את העמק שלנו". את העצרת צפוי להנחות טל פרידמן וינאמו בה ראשי מועצות באיזור. יקדמו לעצרת פעילויות הסברה, וסיורים באזור מודרכים על-ידי מדריכי החברה להגנת הטבע.
המאבק החל לפני יותר משנתיים כאשר נודעה התוכנית. ברחבי ישובי האזור הוחתמו עצומות נשלחו מאות מכתבים בעניין למשרדי ממשלה, נערכו כינוסים וחוגי בית וכן הפגנה נגד שר התחבורה ישראל כ"ץ בחנוכת כביש באזור עפולה. ראשי המאבק ובהם ניצב (בדימוס) אליק רון מתל עדשים, גדעון פורת לשעבר מנהל המתנסי"ם בעפולה ומיקי ליפשיץ מנהל בעבר בחברה להגנת הטבע ובמשרד להגנת הסביבה הדגישו ואף הציגו חוות דעת מעמיקות של אנשי מקצוע כי הקמת השדה והתשתית הנלווית אליו ובה כבישים רחבים, מחלפים, מחסני-ענק, האנגרים וכמובן רעש המטוסים, יפגעו קשה באיכות החיים של תושבי האזור וגם בטבע ובנוף, שכן רעש המטוסים, התאורה הנרחבת, הבינוי והפיתוח המסיבי סביב שדה התעופה יבריחו בעלי-חיים ויפגעו בצמחיה.
תמיכה הגיעה גם מהשרים סילבן שלום, עוזי לנדאו ואחרים. משרד התחבורה שקל אופציה להקים את השדה בנבטים ונראה לרגע כי המאבק הצליח, אך לאחרונה נראה שמשרד התחבורה חוזר לתוכנית המקורית.

תאריך:  27/03/2011   |   עודכן:  27/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראשי המאבק נגד הקמת נתב"ג 2 במגידו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שדה תימן: המקום המתאים ביותר ל"ת
צ'ומפי  |  27/03/11 02:55
2
טרם שולם פיצויים-הקמת נתבג2000
תקוע:ועדה+ביהמ"ש  |  27/03/11 06:21
3
דוד שלי צוחק ממוח של EVRJEM
ראספוטין בן מדביד  |  29/03/11 20:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תשעה שופטים בראשות ביניש ידונו בשאלה האם ניתן לבטל הכרזה על ילד כבר-אימוץ, לאור שינוי שחל בתפקודו של ההורה הביולוגי בעת הדיון בערעור על ההכרזה
עכבר העיר אונליין
אחרי 109 יום, אין ספור שערוריות, קטף ג'קי את המקום הראשון בגמר האח הגדול ובמיליון שקלים    ליהיא הסתפקה במקום השני, נופר הגיעה למקום השלישי, עמיר לרביעי וסיוון למקום החמישי
איתמר לוין
פקידי ההוצל"פ הפקידו צ'ק של החייב בתיק שונה מזה שהורה להם להפקידו    ביהמ"ש: "התנהלות רשלנית ובלתי סבירה, החורגת באופן קיצוני מסטנדרט הזהירות הנדרש מעובד ציבור"
עידן יוסף
כך טוען ח"כ מיכאל בן-ארי    המקור למידע המפתיע - מקורות בארגוני הטרור
איציק וולף
כוחות המורדים בלוב מצליחים להשיג מומנטום מחודש בסיוע המטריה האווירית של מדינות המערב    הודיעו כי השתלטו על העיר ברגה, ממרכזי ייצוא הנפט והגז של לוב    בשבת השתלטו על העיר אג'דבייה הנמצאת במרחק של כשמונים קילומטרים מברגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il