X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התביעה אענה שמסר שיקר בעדותו במשפט אולמרט וסתר בחקירה הנגדית את דבריו במשטרה קודם לכן טען מסר, כי מנהל מרכז ההשקעות לשעבר איים לנקום באולמרט; שמואל מרדכי מכחיש
▪  ▪  ▪
אורי מסר [צילום: פלאש 90]

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה (ג', 29.3.11) את בקשת התביעה במשפט אולמרט להכריז על אורי מסר כעד עוין. לפיכך, לא תוכל התביעה להגיש את הודעותיו במשטרה מסר ולחקור אותו עליהן בחקירה נגדית, ואף לבקש מבית המשפט להעדיף את ההודעות על פני העדות.
לפני תחילת עדותו של מסר בשבוע שעבר, התעוררו בתביעה חששות לגבי תוכן דבריו, שכן הוא סירב להגיע לפגישת רענון עם נציגיה. בחקירתו הראשית אמר מסר, כי שמר עבור אולמרט 300,000 דולר והבין מאוחר יותר שמקור הכסף במשה טלנסקי. הוא אף סיפר כיצד היה מקבל את הכסף משולה זקן, ומעביר סכומים מתוכו לאולמרט על-פי בקשתו.
התובע, אורי קורב, טען, כי בחקירתו הנגדית בימים האחרונים סתר מסר את דבריו במשטרה. "הוא עומד ומשקר בבית המשפט", טען קורב. "אני לא סתם אומר שקרים ולא רק סתירות. אנחנו יודעים שיש לו גירסה מתפתחת. אנחנו בהחלט טוענים שיש מטרה שהעד הזה שיקר.
"העד שיקר גם במשטרה"
"לשיטתנו, העד שיקר גם במשטרה. כמובן, לפי שיטת המשפט שלנו, אנחנו לא יכולים להכריז על עד עוין, גם כשאנחנו חושדים שהוא שיקר. אני נמנעתי להכריז עליו עוין. מכל מקום, הדבר הוא כבר לא בגדר שאלה, אלא סימן קריאה. הרבה מאוד סימני קריאה. אנחנו יודעים, והוא כבר אישר את זה, שהוא סירב להיפגש איתנו, אבל הוא ביקש לראות את החומרים והוא קיבל אותם לתקופה ארוכה, החזיר אותם ולקח שוב".
לטענת קורב, גם דבריו של מסר בעדותו, לפיהם שמר בזמנו על זכות השתיקה בעת חקירתו במשטרה בשל ההדלפות מן החקירה, מעידים על גישתו."הוא לא איתנו והוא עוין אותנו בתחושות שלו", אמר.
קורב הוסיף: "גם במשטרה וגם כאן בחקירה הראשית, הוא מספר על מספר מקרים שהוא נתן כסף אישי לאולמרט. בעניין הזה הוא העיד מזכרונו, כך במשטרה וכך גם באולם, ולפתע בחקירה הנגדית אומר העד: 'זה לא זיכרון שלי, זה השערה'. זה נראה כעניין שולי, אבל זה מהותי. להגיד על משהו שאתה זוכר 'אני משער' - זה לשקר, זה אבסורד והעניין הזה הוא שקר. הוא שיקר, לשיטתי, בחקירה הנגדית".
פרקליטיו של מסר, עוה"ד שמעון דולן ודוד מתתיהו, אמרו בתגובה: "מתחילת הפרשה עו"ד מסר בחר שלא להדליף, לא להתראיין ולא להגיב על ההשתלחויות וההדלפות נגדו. מסר נותן את גרסתו בבית המשפט הנשענת על עובדות, למיטב ידיעתו וזכרונו, וכך ימשיך ויעשה. מדובר בעדות אמת מאוזנת שאינה נוטה לצד זה או אחר ואינה סותרת דברים שאמר בעבר. לפיכך, אנו מצרים על כך שהפרקליטות בחרה בעמדה זו עוד בטרם החקירה החוזרת".
"אולמרט הוא עובד סוציאלי מבוזבז"
לפני כן טען מסר בעדותו, כי אחד העדים המרכזיים בפרשת מרכז ההשקעות, איים להתנקם באהוד אולמרט. בפרשה זו מואשם אולמרט, כי בהיותו שר התמ"ת העניק יחס מיוחד ללקוחות שיוצגו בידי מסר - מי שהיה שותפו וידידו - בפני מרכז ההשקעות.
לדברי מסר, מדובר בשמואל מרדכי, שכיהן כמנהל מרכז ההשקעות עד שפוטר בידי אולמרט: "לפני ששמואל מרדכי עזב את מרכז ההשקעות, היו לו חילוקי דעות עם רענן דינור [מנכ"ל התמ"ת ולימים מנכ"ל משרד רה"מ]. הוא לא התבייש לפנות אלי כדי שלא יעזוב את המשרד, ואני אמרתי לו שאני לא מתעסק בכלל בדברים האלה. אחרי שהוא עזב, הוא העביר לי מסרים שהוא עוד יבוא חשבון עם אולמרט על הדברים האלה".
פרקליטו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, שאל את מסר: "האם סיפרת על האיומים לאולמרט?" על כך השיב מסר: "לא ייחסתי לכך חשיבות".
מרדכי אמר בתגובה: "בחיים לא פוטרתי מתפקידי, ועם אורי
מסר ודאי לא החלפתי דעות אחרי שעזבתי את תפקידי הקודם. אף פעם לא אמרתי את מה שמסר טוען שאמרתי. תמיד עשיתי את עבודתי נאמנה ואין לי שום דבר אישי נגד אהוד אולמרט".
בעדותו במשפט אמר מרדכי, כי למסר ניתנו זכויות יתר במשרד התמ"ת. לטענתו, היו אינדיקציות לכך שחברות שונות שייצג מסר קיבלו הטבות ממרכז ההשקעות על-רקע יחסיו הטובים עם אולמרט.
לאורך עדותו טען מסר, כי בסוגיית הכספים ששמר עבור אולמרט (300,000 דולר לפי עדותו), הוא לא סבר שמדובר בהסתרה, אלא ראה עצמו כנאמן. "אמרו לי פעם שאהוד אולמרט זה עובד סוציאלי מבוזבז ואני חותם על זה", הוסיף מסר בהתייחסו לפעילותו החברתית של אולמרט.

תאריך:  29/03/2011   |   עודכן:  29/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה בקשת התביעה להכריז על מסר כעד עוין
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הכל קורס !
קונדוליסה  |  29/03/11 15:40
2
השגיאה הטיפשית וילדותית
של הפרקליטות  |  29/03/11 16:36
3
על וויסקונסין הוא נלחם כאריה
הזקן מאשקלון  |  29/03/11 17:49
4
מסר מושחת כמו אולמרט .
שושפרי  |  29/03/11 17:52
5
"שומר המטמון" חסין ממשפט
הודות לאשתו  |  29/03/11 19:19
6
אם מסר נקי, אומרט צח כשלג.
איש עצוב  |  29/03/11 19:50
7
נ א ש ם עוין !
א.ל. רמת-גן  |  29/03/11 21:47
8
נותנים כבוד לשקרן עם יחוס "אשת
ישע  |  29/03/11 22:42
9
מסר לועג לא רק לתביעה לכל העם.
שימי 1  |  29/03/11 23:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il