X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסדר טיעון נוסף בפרשת רשות המיסים

יורם קארשי הורשע במתן שוחד

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה הרשיע את יורם קארשי, אחיה של שולה זקן, בעבירות של סיוע למתן שוחד, בשתי עבירות של שידול עובדי ציבור לעשות במילוי תפקידם מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור ובעבירה של ביצוע בצוותא של הפרת אמונים בפרשת רשות המיסים המדינה תבקש לגזור עליו מאסר בפועל אשר יהלום את חומרת המעשים שביצע
▪  ▪  ▪
יורם קארשי [צילום: פלאש 90]

בית משפט המחוזי בפתח תקוה הרשיע (יום ד', 30.3.11) במסגרת הסדר טיעון בפרשת "רשות המיסים" את יורם קארשי בעבירה של מתן שוחד, בעבירה של סיוע למתן שוחד, בשתי עבירות של שידול עובדי ציבור לעשות במילוי תפקידם מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור ובעבירה של ביצוע בצוותא של הפרת אמונים.
הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין העונש. המדינה הצהירה בבית המשפט כי היא תבקש מבית המשפט לגזור על יורם קארשי עונש של מאסר בפועל לריצוי מאחורי סורג ובריח שיהלום את חומרת המעשים בהם הודה. זהו הסדר הטיעון הרביעי שנחתם בתיק זה לאחר הסדרי הטיעון שנחתמו עם ג'קי מצא, שמואל בוברוב וקובי בן-גור.
על-פי עובדות כתב האישום המתוקן הודה קארשי כי סייע לקובי בן-גור לתת שוחד לג'קי מצא. קארשי הודה כי סייע לבן-גור בקידום מינויו של מצא לתפקיד מנהל רשות המיסים על-מנת ליצור מחויבות של מצא כלפי בן-גור. קארשי הודה כי כבר בשלב זה פעל מתוך ציפיה שכמנהל רשות המיסים מצא יקנה לו השפעה ברשות המיסים. קארשי רצה להשיג השפעה שתתבטא בעיקר בקידום עובדים ברשות המיסים לפי דרישותיו מתוך ציפייה כי עובדים אלה יטיבו עמו במסגרת מילוי תפקידם.
בהמשך פנה קארשי למצא ותבע ממנו למנות או לקדם עובדים שבקידומם חפץ ולפעול למען האינטרסים שלו. בכתב האישום מתוארות פניותיו ודרישותיו של יורם קארשי ממצא ודריסת הרגל שניתנה לו ברשות המיסים: דרישותיו בעניין סער; דרישותיו לקידומו של עובד הרשות יוסי כהן; ודרישותיו לקידומו של יוסי שטיינמיץ.
קארשי הודה גם כי נתן שוחד ליגאל סער, מי שחפץ להתמנות לתפקיד סמנכ"ל למנהל ברשות המיסים. קארשי היה מעוניין ביצירת מחוייבות של סער כלפיו, ועל כן פעל מול מצא כדי לסייע לסער להתמנות לתפקיד. הוא קיבל לעניין זה את הבטחתו של מצא כי ימנה את סער לתפקיד סמנכ"ל למנהל. בשלב מאוחר יותר, חזר בו מצא מהתחייבותו כלפי קארשי ורצה לקבל את אשרורו של שר האוצר למינויו של בוברוב לתפקיד זה. אלא שקארשי סירב להשלים עם הפרת הבטחתו של מצא כלפיו. על-מנת לגרום למצא לקיים את הבטחתו הביא קארשי לכך שמצא לא יוכל להיפגש עם שר האוצר לשם קבלת אשרורו. קארשי הודה כי תיאם עם שולה זקן, אחותו ומי שכיהנה בתקופה הרלוונטית כיועצת בכירה לשר האוצר, שתימנע מלהיענות לפניותיו של מצא להיפגש עם שר האוצר ותפנה אותו לקארשי בכל הנוגע למינויי הסמנכלי"ם. בדרך זו עוכב אישור מינויו הסמנכלי"ם על-ידי שר האוצר, והלחץ על מצא לעמוד בהתחייבותו כלפי קארשי לעניין מינויו של סער הוגבר.
במקביל להפעלת הלחץ כאמור, תבע קארשי ממצא הסברים באשר להפרת הבטחתו. בסופו של יום, בסיועו של קובי בן-גור, הסכים קארשי להתפשר עם מצא כך שבוברוב מונה לתפקיד סמנכ"ל למנהל והוסכם שסער ימונה לתפקיד אחר שיהיה מקובל עליו. בהמשך הוא אכן מונה לתפקיד נציג רשות המיסים בניו-יורק.
קארשי הודה כי פעל מתוך רצון לרתום את מחוייבותו של סער, עובד בכיר ברשות המיסים, כלפיו.
עוד הודה קארשי כי שידל את עובד רשות המיסים לבצע עבירה של הפרת אמונים כחלק מרצונו של קארשי לקבל דריסת רגל ברשות המיסים. קארשי הודה גם בביצוע בצוותא של הפרת אמונים ביחד עם יוסי שטינמיץ וכן בשידולו של גידי בר זכאי לבצע עבירה של הפרת אמונים במילוי תפקידו.

קארשי פעל כגורם בעל אינטרסים ברשות המיסים

על-פי עובדות כתב האישום, קארשי פעל כגורם בעל אינטרסים ברשות המיסים על-מנת לבסס את השפעתו על הנעשה ברשות, להשיג בה דריסת רגל ולהשפיע על ההחלטות המתקבלות בה.
קארשי הודה כי פעל בדרך של סיוע לעובדי רשות המיסים על-ידי קידומם בתפקיד, על-מנת ליצור את מחוייבותם כלפיו. קארשי הודה כי הוא פעל מתוך ציפיה שעובדי הרשות יפעלו עבורו במסגרת מילוי תפקידם, יקנו לו השפעה ברשות המיסים ויקדמו את האינטרסים האישיים שלו.
הודאתו של קארשי בכתב האישום המתוקן היא נדבך נוסף במסר מרתיע לגורמים אינטרסנטיים הפועלים כדי להשחית את המנגנון הציבורי ולהשפיע עליו מתוך רצון לקדם אינטרסים אישיים שלהם. זאת, בין אם הם פועלים בדרך של מתן טובת הנאה חומרית ובין אם הם פועלים בדרך של סיוע בקידום עובדים בתמורה לכך שאלה יפעלו לטובתם בהמשך במסגרת מילוי תפקידם.

תאריך:  30/03/2011   |   עודכן:  30/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יורם קארשי הורשע במתן שוחד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה בין הרשות המוניטרית לרשות ה
מטאטא כביש  |  30/03/11 16:04
2
תראו איזה צדיקים קמו בסביבת ל"ת
בסביבתו של אולמרט  |  30/03/11 16:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il