X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התוכנית החדשה תרחיב את פתרונות המימון ליצואנים לטווח הבינוני וכן תגדיל את סל השירותים שמציעה חברת הביטוח הממשלתית "אשרא"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

שר האוצר יובל שטייניץ פנה (יום ד', 30.3.11) לוועדת הכספים של הכנסת לאישור מסגרת ערבויות ליצואנים לצורך השקת תוכנית חדשה והרחבת היקף פעילות חברת אשרא.
מטרת התוכנית היא הרחבת פעילות היצוא הישראלי, בהיקף של כ-2.75 מיליארד ש"ח, אשר תרחיב את פתרונות המימון ליצואנים וכן תגדיל את סל השירותים שמציעה חברת הביטוח הממשלתית "אשרא".
התוכנית כוללת שני צעדים להרחבת היצע האשראי לטווח בינוני וארוך הניתן ליצואנים ישראלים - ערבות מדינה לטווח הבינוני והרחבת היקף הפעילות של "אשרא".
ערבות המדינה לעסקות יצוא בטווח הזמן הבינוני, אשר לראשונה בישראל תכניס את המגזר העסקי לתחום הביטוח לטווח הבינוני בעידוד הממשלה, תוצא בהמשך לפעילות הממשלה בזמן המשבר, שכללה את תוכנית ה-Top Up (טווח קצר), אשר באמצעותה יצאו לפועל עסקות יצוא בהיקף של כ-1.8 מיליארד ש"ח. התוכנית אותה משיק משרד האוצר כעת הינה מיועדת להרחבת היצע האשראי הניתן לעסקות של טווח זמן בינוני (מעל שנה ועד חמש שנים), וזאת באמצעות שיתוף פעולה של הממשלה עם החברות לביטוח אשראי ליצוא. לדברי האוצר, התוכנית תעודד את התחרות, תשפר את המענה שמקבלים היצואנים הישראלים ותביא למינוף של כספי המדינה. התוכנית משנה את חלוקת הסיכונים בין הסקטור הפרטי לבין המדינה כך שהסקטור הפרטי יכנס לתחום זה החשוב לפיתוח המשק. התוכנית תוצע בהיקף של מיליארד ש"ח ותופעל למשך כשנתיים וחצי, בין היתר, על-מנת למסד פעילות של הסקטור הפרטי בתחום.
פן נוסף של התוכנית הוא כאמור הרחבת היקף הפעילות של חברת "אשרא". "אשרא" הינה חברה ממשלתית העוסקת בביטוח אשראי ליצואנים בארצות בהן קיים כשל שוק או בעסקות אשראי לטווח זמן בינוני וארוך. עקב הגדלת התחרות בסחר העולמי ובביקוש למימון עסקות בתנאי אשראי ארוכים, יפעל משרד האוצר לשיפור כושר התחרות של היצואנים הישראלים באמצעות הרחבת פתרונות המימון וסל השירותים שמספקת החברה ליצואן. לאור העלייה הגדולה בביקוש מצד יצואנים וכן הרחבת השירותים המתוכננת, תגדל מכסת הערבויות המוענקות לחברה מ-1.25 מיליארד דולר ל-1.75 מיליארד דולר.
"מימון היצוא - גורם קריטי לכניסה לשווקים חדשים"
"אנחנו ממשיכים לתמוך ביצואנים. כך עשינו בשיאו של המשבר וכעת אנחנו מפתחים תוכניות חדשות ויצירתיות", אמר שר האוצר שטייניץ. "כניסה ראשונה של הממשלה לשוק הביטוח לטווח בינוני נועדה לחזק את היצואנים, המתמודדים בשוק גלובלי מורכב ועם לחצים מכיוון שער המטבע. משרד האוצר ימשיך לבחון ולקדם תוכניות לסיוע לתעשיה וליצוא".
החשב הכללי, שוקי אורן, הוסיף כי "אחד הגורמים הקריטיים להצלחת יצוא ובעיקר לשווקים חדשים הינו היכולת לממן את היצוא. קידום תחום ביטוח עסקות היצוא מהווה מנוף אמיתי לחדירת התעשיה הישראלית לשווקים חדשים. תנאי אי הוודאות בחלקים גדולים מהעולם מגבירים את סיכון האשראי של הרוכשים בארצות היעד ואנו רואים את תפקיד הממשלה בהפחתת סיכון זה לצורך הגברת היצוא".

תאריך:  30/03/2011   |   עודכן:  30/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר משיק תוכנית סיוע ליצואנים ב-2.75 מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
החברה הלאומית לדרכים תפרסם מכרז להקמת מחלף שצפוי להיפתח לתנועה בשנת 2013    המחלף הוא חלק מפרויקט "נתיבי ישראל" והוא יוקם בהשקעה של 350 מיליון שקלים
עופר וולפסון
קבוצת הרכב רשמה רווח נקי של 125 מיליון ש"ח בשנת 2010, ורווח נקי של 40 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי    תחלק לבעלי המניות 20 מיליון ש"ח דיבידנד
יפעת גדות
תוצאות 33 מחקרים הראו כי מעשנים בהווה היו בסבירות גבוהה יותר מפי שניים מלא מעשנים לפתח סרטן, בין אם בוושט ובין אם בחלק מהבטן הנקרא אזור הקרדיה    שהסיכונים נשארו גבוהים מהממוצע למשך תקוםה ארוכה לאחר שהמעשנים הפסיקו לעשן
עופר וולפסון
החברה לישראל רשמה בשנת 2010 רווח נקי של 474 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 6 מיליון דולר בלבד בשנת 2009    לאחר שנתיים בהן לא חולק, חוזרת החברה לחלק דיבידנד לבעלי המניות
מירב ארד
הרשת מדווחת על גידול של 8% במחזור ההכנסות השנתי, שעלה לכ-804 מיליון שקלים    הרווח השנתי עומד על 81 מיליון שקלים לעומת 62 מיליון שקלים ב-2009
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il