X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבנק רשם חזרה לתשואה דו-ספרתית בשיעור של 10.3% ההפרשה לחובות מסופקים נחתכה בחצי יחס הלימות ההון עלה ל-14.1% עלות שכרם המשותפת של היו"ר סרוסי והמנכ"ל קינן: כ-24 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
ציון קינן. מנכ"ל בנק הפועלים [צילום: פלאש 90]

הרווח הנקי לשנת 2010 של בנק הפועלים עלה משמעותית והגיע ל-2.22 מיליארד ש"ח בהשוואה ל-1.31 מיליארד ש"ח בשנת 2009, זינוק בשיעור של כ-70%. כך עולה (יום ה', 31.3.11) מפרסום דוחותיו הרבעוניים והשנתיים של הבנק.
ברבעון הרביעי של שנת 2010 לבדו הסתכם הרווח הנקי בסכום של 713 מיליון ש"ח, לעומת 540 מיליון ש"ח ברבעון השלישי ו-467 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של כ-32% ו- 53%, בהתאמה.
שיעור תשואת הרווח הנקי להון העצמי עלה עלייה חדה בעקבות התוצאות הנ"ל, והגיע ל-10.3% בהשוואה ל-6.7% בשנת 2009. ברבעון הרביעי הגיע שיעור תשואת ההון על הרווח ל-13.2% לעומת 10.2% ברבעון השלישי, ו-9.4% ברבעון המקביל אשתקד.
מפעילות מימון, רשם בנק הפועלים רווח שהגיע לכ-7.77 מיליארד ש"ח בשנת 2010, בהשוואה לכ-6.71 מיליארד ש"ח בשנת 2009 - 16% גידול. ברבעון הרביעי הסתכם הרווח מפעילות מימון בכ-2.13 מיליראד ש"ח - גידול בשיעור של כ-4% ו-6%, בהתאמה, לעומת הרבעון הקודם והרבעון המקביל.
ההפרשה לחובות מסופקים הסתכמה בשנת 2010 ב-1.03 מיליארד ש"ח - נתון מעודד בהשוואה לנתון כמעט כפול (2.01 מיליארד ש"ח) אשתקד. הירידה בהפרשות בשנת 2010 הושפעה מהמשך השיפור בתנאים הכלכליים במשק, ונבעה בעיקר מירידה בהפרשות במגזר העסקי. שיעור ההפרשה הספציפית מסך האשראי לציבור, לאחר הקטנת הפרשות וגביית חובות שנמחקו בשנים קודמות, בשנת 2010, הינו 0.49% בהשוואה ל-0.90% בשנת 2009.
יחס הלימות ההון, שהוא ההון הכולל לרכיבי סיכון, המשיך אף הוא במגמת השיפור והסתכם ב-14.1%, בהשוואה ליחס הון של 13.7% בסוף שנת 2009. יחס הון הליבה בסוף שנת 2010 הסתכם ב-8.2%, בהשוואה ליחס הון של 7.7% בסוף שנת 2009. שיעורים אלו גבוהים משמעותית מהיעדים שנקבעו על-ידי דירקטוריון הבנק.
חוזר לחלק דיבידנדים
בעקבות התוצאות המצויינות, מסר יו"ר הבנק, יאיר סרוסי, כי בערבות ההתקדמות האדירה ליעדי התשואה על ההון של הבנק לטווח הארוך, שהוגדרו בשנה שעברה, בכוונת הבנק לחזור למדיניות חלוקת הדיבידנדים שלו במהלך 2011, בכפוף לאישור מצד בנק ישראל.
מנכ"ל הבנק, ציון קינן, אמר כי "העולם כיום נמצא על תוואי של צמיחה, אך אי הודאות עדיין קיימת ואף התגברה, וצפויה לדעתי להעיב על הכלכלה בעיקר בטווח הקצר והבינוני. אל לנו לחשוב שהמשבר חלף לחלוטין. השווקים המתעוררים אומנם ממשיכים לצמוח בקצב מהיר, אולם ארה"ב נמצאת בתהליך התאוששות איטי ושיעור האבטלה בה עדיין גבוה. מדינות שונות באירופה, בהן פורטוגל, יוון, אירלנד וספרד, סובלות ממשבר חובות".
קינן הוסיף כי "אצלנו, במשק הישראלי, שנת 2010 הייתה שנה של צמיחה. התוצר הלאומי הגולמי המקומי צמח ב-4.6%, שיעור האבטלה ירד ל-6.6%, ומצב החברות השתפר ברב ענפי המשק. כבנקאים המלווים את לקוחותינו באופן צמוד, אנו רואים מקרוב את תהליך ההתאוששות ובמקביל אנו חשים בהתגברות התחרות על האשראי, הן מצד הבנקים והן מצד שוק האשראי החוץ בנקאי. עבור בנק הפועלים, הייתה זו שנה בה החזרנו את המערכת של הבנק לפעולה במלוא עוצמתה".
עלות שכרם של שני בכירי הבנק הסתכמה בכ-24 מיליון ש"ח. היו"ר סרוסי נהנה מעלות שכר של 12.9 מיליון ש"ח, שכללו שכר בגובה 1.77 מיליון ש"ח, מענק של 2.9 מיליון ש"ח, תשלום מבוסס מניות של 6.7 מיליון ש"ח, תשלומים והפרשות מעביד בגובה 994 אלף ש"ח והטבות נוספות בשווי 463 אלף ש"ח. עלות שכרו של קינן, שעמדה על 11.4 מיליון ש"ח אשתקד, הורכבה משכר של 2 מיליון ש"ח, מענק של 2.9 מיליון ש"ח, תשלום מבוסס מניות של 5.6 מיליון ש"ח, הפרשות מעביד של 428 אלף ש"ח ושווי הטבות נוספות בגובה 506 אלף ש"ח.

הכתבה התפרסמה במקור ב"גלובס"
תאריך:  31/03/2011   |   עודכן:  31/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק הפועלים: 70% זינוק ברווח ל-2.22 מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המענקים יגדלו מ-20% מגובה ההשקעה ל-28%, בכפוף לאישור מנהלת ההשקעות במשרד התיירות    משרד התיירות ירחיב את מפת אזורי העדיפות הלאומית בתיירות שתכלול מעתה גם את אילת, הגליל התחתון ועמק בית שאן
יפעת גדות
אכילה הפכה להיות כיום רק אחת ממספר פעילויות שעושים יחד עם מטלות אחרות, כולן מעורבות בדרך כלל עם פעילות במחשב או בטלפון החכם, כולל גלישה ברשת, תקשורת עם חברים דרך פייסבוק והכנת שיעורי-בית
איתמר לוין
גבר שניסה לרצוח את רעייתו והרג את מי שניסה להגן עליה נדון ל-18 שנות מאסר על ההריגה ול-5 שנים על ניסיון ההריגה - וירצה את שני העונשים בזה אחר זה
איתמר לוין
העילה הנטענת הייתה אספקת שירותי תוכן ללקוחות ללא הסכמתם    ביהמ"ש: במקרה הספציפי אכן סופקו השירותים ללא דרישת הלקוח, אך לא הוכח שקיימת קבוצה של לקוחות דומים
אלעזר לוין
התיקון לחוק, הבא לכאורה להיטיב עם קוני הדירות, עלול להיות גם לרעתם: הקבלנים יוכלו להתחמק מתשלום הפיצוי, ותקופת הבדק הוגבלה ל-20 שנה    תיקון קוסמטי בהליך רישום הדירה בטאבו    קנסות קטנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il