X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
איידס גבה כבר יותר מ-25 מיליון חיי אדם ויותר מ-60 מיליון אנשים נדבקו ב-HIV, דיווח באן קי-מון בדוח העוסק במחלה בכל יום, יותר מ-7,000 איש נדבקים בווירוס, כולל 1,000 ילדים אין מדינה שהצליחה להימלט מהמגיפה העולמית ההרסנית הזו
▪  ▪  ▪
התחייבות לניצחון [צילום: AP]

כשהמלחמה באיידס מתקרבת לשנתה השלושים, האו"ם הכריז הבוקר (יום ה', 31.3.11) על כך ש"רגע של אמת" הגיע לאסטרטגיות חדשות שיבחנו את כשלון המערכה ויעצרו את העלויות הבלתי נסבלות הכרוכות במלחמה במחלה.
"יש בידנו הזדמנות ייחודית 'לערוך רשימת מצאי' של ההתקדמות ולהעריך בצורה כנה את הבעיות שגרמו לנו להיות כבולים למציאות בה המגיפה ממשיכה להשיג את קצב התגובה שלנו", כך לדברי המזכיר הכללי של האו"ם, באן קי-מון, במסגרת דוח שפורסם בניירובי.
יום השנה השלושים של האיידס מצוין בדרך-כלל ב-5 ביוני, והוא מציין את היום בשנת 1981, בו אפידמיולוגים אמריקנים דיווחו על מקרים מסתוריים של דלקת ריאות קטלנית בקרב הומוסקסואלים צעירים. בשנת 1983, מדענים צרפתים זיהו את הגורם כפתוגן חדש - נגיף האיידס (HIV), ההורס את המערכת החיסונית אצל הומוסקסואלים והטרוסקסואלים גם יחד.
איידס גבה קרב יותר מ-25 מיליון חיי אדם ויותר מ-60 מיליון אנשים נדבקו ב-HIV, דיווח קי-מון בדוח העוסק במחלה. "בכל יום, יותר מ-7,000 איש נדבקים בווירוס, כולל 1,000 ילדים. אין מדינה שהצליחה להימלט מהמגיפה העולמית ההרסנית הזו".
לדבריו, ניתן לציין הרבה נקודות חיוביות לאורך שלושת העשורים האחרונים, בעיקר אספקה של תרופות לאיידס ליותר מ-6 מיליון איש במדינות עניות. "אך בשלב זה, התגובה ל-HIV עומדת מול רגע של אמת".
בין הבעיות עליהן דיבר הזכיר את "העלייה הבלתי נסבלת בעלויות והמחסור במשאבים, שנשאר פחות מ-16 מיליארד דולר בשנה מאז סוף שנת 2007. יותר ויותר אנשים נדבקים בווירוס, כלומר - הם בסופו של דבר יצטרפו למספר החולים שכבר זקוקים לתרופות, טיפול שניתן על בסיס יומי לכל החיים".
קי-מון ציין דרכים בהן מדינות יכולות לעמוד במטרה שנקבעה בחודש דצמבר האחרון ביום האיידס העולמי של "אפס זיהומים חדשים, אפס הפליה ואפס מקרי מוות הקשורים לאיידס", עד 2015. הוא קרא למדינות החברות לבצע "מהפכה מניעתית" בה המדינות יתחייבו להוריד את מספר ההידבקויות ב-HIV דרך יחסי-מין ב-50% עד 2015.
"הגישות צריכות לכלול שיטות חדשות שקיבלו תוקף מדעי, כמו שימוש במילת גברים, המורידה את הסיכון לזיהום מאישה לגבר בכ-60%. בשנתיים האחרונות, יותר מ-200,000 גברים עברו מילה ב-13 מדינות עם שכיחות גבוהה של HIV.
נכון לעכשיו, נמצאים בקנה ניסויים מבטיחים הכוללים קוטלי חיידקים וגינליים, שיעזרו לנשים להימנע מהידבקות באיידס, ושימוש בתרופות נגד איידס כדרך מניעה מפני הווירוס במקום טיפול בו.
קי-מון קרא גם למדינות להבטיח כי כל 13 מיליון האנשים שיזדקקו לתרופות ב-2015 יקבלו אותן, למרות שיידרש מאמץ מסיבי כדי להוריד את העלויות בעזרת שיטות חכמות ויעילות.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  31/03/2011   |   עודכן:  31/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דחה את עתירת ארגון גמלאי מבטחים נגד הניהול המשותף של הקרנות ההסתדרותיות שהלאימה המדינה    ביניש: אין כל יסוד לחשש שכספיה של מבטחים הוותיקה ישמשו לכיסוי גרעונות ביתר הקרנות
איתמר לוין
בית המשפט העליון קבע בשנת 2008, כי על האם להשיב את הילד לאביו - על-פי פסק דין שניתן בבלגיה ובהתאם לאמנת האג    האם טוענת: הילד נעלם ואין לי קשר איתו    רובינשטיין: הטענה אינה סבירה; הורה לנקוט בהליכים לפי פקודת בזיון בית המשפט
מירב ארד
גידול של 6% לעומת 2009    הגידול בעיכוב הגעת המטענים לבעליהם עלה לחברות התעופה 2.95 מיליארד דולר לעומת 2.5 מיליארד דולר ב-2009
איתמר לוין
בג"ץ מתייחס למקרים בהם נתקל ראש הרשות המקומית במועצה לעומתית ואומר: אם הוא אינו מוכן ללכת לקראת האופוזיציה ולהתחשב ברצונותיה - מוסמך שר הפנים להדיחו
איתמר לוין
דרש עשרות מיליוני שקלים תמורת ארבעה עשורים בהם ניהל את חברת פנינת הכרך עד שנכנסה לפירוק    המפרק דחה את הדרישה, אך אלשיך הורתה לדון מחדש לאור עקרונות שהתוותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il