X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברת המחקר ממשיכה להחזיק בתחזיתה מ-2009, לפיה נתח הרכבים החשמליים מכלל מכירות הרכבים הכוללים טכנולוגיה כלשהי להפחתת זיהום אוויר, יסתכם בטווח של 5%-8% עד 2020, ויצמח לטווח של 15%-20% עד 2030 טוענת: ההצלחה תלויה במענה לדרישות הצרכן הסופי מנכ"ל גרטנר המזה"ת: "ישראל - המתקדמת בעולם ביישום תוכנית המכונית החשמלית"
▪  ▪  ▪
מכונית חשמלית [צילום: AP]

יצרניות הרכב, ספקיות התשתית וממשלות העולם מתמקדות יתר על המידה בפיתוח רכבים חשמליים מונעי סוללה בלבד (EV), וביעדים סוציו-פוליטיים של פיתוח תשתיות, אולם אינם מעניקים תשומת לב נאותה לשיקולי צרכנים, אשר יכריעו בסופו של דבר את הצלחת הרכבים החשמליים, ובעיקר בטווח הקצר. כך על-פי מחקר חדש שערכה גרטנר - חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית לתחום ה-ICT.
גרטנר ממשיכה להחזיק בתחזיתה מ-2009, לפיה נתח רכבי ה-EV מכלל מכירות הרכבים הכוללים טכנולוגיה כלשהי להפחתת זיהום אוויר בשוקי הרכב התעשייתיים בעולם, יסתכם בטווח של 5%-8% עד 2020, ויצמח לטווח של 15%-20% עד 2030. המחקר, שנערך בארה"ב, מעלה כי הצרכן האמריקני חיובי באופן כללי לגבי רכישת רכב EV, אולם היצע הרכבים הנוכחי אינו עונה על דרישות הצרכן מבחינת מחיר, שימושיות וחסכון בהוצאות.
על-פי המחקר, 21% מהנהגים בארה"ב מעוניינים לשקול רכישת EV כרכב הבא שלהם, אולם כשליש מהם אינם מוכנים לשלם מחיר של מכונית יוקרה כדי לרכוש מכונית חשמלית, ולמעשה 5% בלבד מוכנים לשלם 10,000 דולר יותר עבור רכב כזה. לגבי תצרוכת האנרגיה, מעלה המחקר כי 22% מהמשיבים יהיו מרוצים מרכב חשמלי בעל טווח של 190 ק"מ, ואילו 12% יסתפקו גם בטווח של 50-100 ק"מ. מבחינת זמן טעינת המצבר, אמרו 56% מהמשיבים כי 12 שעות הן זמן טעינה סביר מבחינתם.
"אימוץ רכבי ה-EV בקרב הצרכנים ניצב מול אתגר שאינו קשור לתשתיות כלל - להגיע אל שוק המיינסטרים. הרכב החשמלי האידאלי עדיין לא קיים בשוק הרכב של היום, וכנראה שיידרש דור טכנולוגי נוסף על-מנת שייווצר. על-מנת שהרכבים החשוהחלפת מצברים בתחנות הדלק. הפרויקט כבר מביא בחשבון שיקולים צרכניים, כמו זמן החלפה מהיר של המצבר, חסכון בעלויות על-ידי Smart Grid ומערכת IT תומכת, עם מודל מכירה בשיטת Miles מליים יימכרו בקנה מידה רחב ויהוו אלטרנטיבה של ממש למנוע הבעירה הפנימית ולמנועים ההיברידיים, על יצרניות רכבי ה-EV לשפר את יחס העלות-תועלת של הרכבים, ולשכנע את הצרכנים שאין צורך בשינויים התנהגותיים", אומר ת'ילו קוסלובסקי, סגן נשיא ואנליסט בכיר בגרטנר.
גרטנר ממליצה לממשלות העולם להגדיל את המימון של תוכניות רכישה צרכניות, על-מנת להגיע לנפח מכירות משמעותי של רכבי ה-EV בטווח הקצר. בנוסף, על-מנת לצמצם את התלות בנפט ואת זיהום האוויר, על הממשלות להגביר את מימון תוכניות המו"פ של טכנולוגיות לייצור אנרגיה חליפית ומפחיתות את צריכת האנרגיה, ולעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ונסיעה משותפת.
ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר המזה"ת, מסר בתגובה: "מדינת ישראל היא המתקדמת בעולם ביישום תוכנית המכונית החשמלית, שנולדה בכלל עקב יוזמה פרטית של 'בטר פלייס', ואנו נמצאים במצב בו אנחנו יכולים לייצא את הידע למשקיעים שרוצים להתחיל מיזם דומה במדינות אחרות. כבר השנה אנו צפויים לראות בארץ רכבים על הכביש, לאחר השלמת פריסת מאסה קריטית של עמדות טעינה as a Service. ההבטחה לצרכן הסופי כוללת מצבר לטווח של 160 ק"מ, חסכון בכסף והפחתה משמעותית של זיהום האוויר, כאשר היישום, המימוש וחובת ההוכחה של הבטחות אלו הם אלה שיקבעו בסופו של דבר את הצלחתו של הפרויקט."

תאריך:  01/04/2011   |   עודכן:  01/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניתוח גרטנר: הרכב החשמלי לא יפרוץ בעשור הקרוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי בר-אלי
קידוח "לוויתן 1" אשר נועד להגיע אל שכבות הנפט שבמאגר, הופסק בנסיבות טכניות    האסדה תנוייד למאגר תמר
עידן יוסף
הרעש החזק התרחש מול כרתים, כאלף קילומטרים מישראל, והורגש בעיקר במישור החוף
מוטי פשכצקי
גם ערן זהבי, אבוטבול ובונדר יחסרו להפועל ת"א. שחקן: "לא אופטימלי"
מערכת אתר ערוץ הספורט
שי דוד כבש צמד והקדיש את הגולים לדופלה המנוח. הסגנית נכנעה לב"ש
עופר וולפסון
כינוס גדול של כ-1,000 מנהלים, פעילים וראשי קהילות יהודיות באירופה, יתקיים החל מיום א' הקרוב בפריז    על הפרק: טיבה של מערכת היחסים של יהודי אירופה עם מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il