X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שימוש בתרופות נוגדות דיכאון נמצא כגורם לעלייה של 5% בעובי עורקי הראש העורקים של אנשים שהשתמשו בתרופות היו בסופו של דבר "זקנים" יותר בארבע שנים בהשוואה לעורקים של אלו שלא השתמשו בנוגדי הדיכאון
▪  ▪  ▪
תופעת לוואי לכל תרופה [צילום: AP]

גברים בגיל העמידה המשתמשים בנוגדי דיכאון נוטים יותר לסבול מהיצרות של כלי הדם, וכך להיות בסיכון גבוה יותר להתקפי לב ולשבץ, בהשוואה לאלו שאינם משתמשים בתרופות. אלו הנתונים העולים ממחקר שהוצג בשבת.
המחקר - שנעשה בתאומים - גילה ראיות לטרשת עורקים, כפי שנקבעה על-פי העובי הפנימי של עורק הראש, ללא קשר לסוג נוגדי הדיכאון שנלקחו.
שימוש בתרופות נוגדות דיכאון נמצא כגורם לעלייה של 37 מיקרון בעובי עורקי הראש, או בערך 5%. המחקר כלל יותר מ-500 גברים תאומים שגילם הממוצע 55, והוצג בכינוס של מדע הקרדיולוגיה האמריקני בניו-אורלינס.
בין 59 זוגות התאומים, בהם אחד האחים השתמש בנוגדי דיכאון והשני לא, אצל הגבר שהשתמש בתרופות עובי העורק היה גדול יותר ב-41 מיקרון.
כל שנת חיים נמצאה קשורה לעלייה של 10 מיקרון בעובי עורקי הראש, והעורקים של האחים שהשתמשו בתרופות היו בסופו של דבר "זקנים" יותר בארבע שנים בהשוואה לעורקים של אלו שלא השתמשו בנוגדי הדיכאון.
מחקרים קודמים בתחום גילו קשר בין דיכאון לסיכון גבוה יותר למחלות לב, אך המצב לא זוהה כסמן משמעותי להתעבות העורקים. מאחר שהחוקרים לא זיהו קשר בין הדיכאון עצמו להתעבות עורקי הראש, הסברה הייתה כי נוגדי הדיכאון ולא המצב עצמו הם שעומדים מאחורי הקשר.
המחקר מזכיר את העובדה שלתרופות ישנן תופעות לוואי שלא תמיד מרגישים בהן, ויש לקחת זאת תמיד בחשבון. לתרופות נוגדות דיכאון יש יתרונות רבים אך יש לשקול את השימוש בהן כל מקרה לגופו.
התיאוריה כי העלאת רמות כימיקלים מסוימים במוח, כמו הסרוטונין והנורפינפרין, בעזרת שימוש בנוגדי דיכאון, עלולה לגרום לכלי הדם להתכווץ ולכן לגרום לירידה בזרימת הדם לאיברים וללחץ דם גבוה יותר - גורם סיכון לטרשת עורקים.

כל הבריאות בכף ידך
החוקרים - מאוניברסיטת אמורי שבאטלנטה.
תאריך:  03/04/2011   |   עודכן:  03/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם נוגדי דיכאון מעלים את הסיכון להתקפי לב?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
העותרים טוענים שהכתבה, האמורה להיות משודרת הערב, היא חד-צדדית ומגמתית נגד הגברים    מבקשים לחלופין לעכב את השידור עד שהסדרה תיערך בצורה מאוזנת
אביתר בן-צדף
כנף 33 אמורה לקלוט את מטוס הקרב העתידי F-35, ולשמש בית-ספר להכשרת צוותי אוויר מחיל האוויר, מחיל הים, מחיל הנחתים ומצבאות אחרים בתפעולו    חיל האוויר הישראלי נמצא ברשימת הרוכשים את המטוס החדיש
אלעזר לוין
אלרוב נדל"ן משקיעה לראשונה בשוויץ גם ישירות, ולא רק דרך החברה האירופית    משקיע אנגלי שותף ב-12% ברכישה    הבניין מושכר בתשואה של 6.7%
מחלקה ראשונה
יהושע מצא אומר כי הבונדס לא מימן חופשות לנתניהו ולמשפחתו    "למבקר המדינה אין סמכות לבדוק את הבונדס משום שזו חברה אמריקנית"    "הבונדס לא מימן לבניו של נתניהו חופשות לא באירופה ולא בארה"ב"    "אין כאן בכלל סיפור. למה נתניהו לא מגן על עצמו?"
איתמר לוין
קובע שהחסינות חלה כאשר דבר הדואר נמסר בטעות לכתובת הלא נכונה - אך לא כאשר מקבל דבר הדואר גונב אותו ביודעין, וכאשר השליח מבחין בכך שהמקבל איננו הנמען
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il