X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבנייה בבית אל בסוף חודש מרס
מעקב News1
ביזיון על ביזיון בבנייה בבית אל:
"עוצמים עיניים ומזרזים הפרת חוק"
ארגון יש דין פנה אל פרקליטות המדינה בטענה כי למרות צו של בית המשפט העליון שקבע כי יש להפסיק את עבודות הבנייה הלא-חוקיות בבית אל ולמרות שנשיאת העליון ממתינה לתשובה על בקשה קודמת לצו ביזיון בית המשפט - נמשכת העבודה באופן עקבי "יש מי שעוצם עיניו בחזקה גם היכן שמונחות עובדות ברורות לנגד עיניו, התנהלות שככל הנראה היוותה זרז להמשך הבנייה"
איציק וולף
חשיפה: סיוע מפוקפק לקבלן מקורב

למרות צו הביניים - הבנייה בבית אל נמשכה
איציק וולף
המינהל האזרחי והמועצה המקומית בית אל "מצפצפים" על פסיקת בית המשפט העליון שהטיל עליהם חובה אקטיבית למנוע המשך בנייה לא חוקית * הבנייה נמשכה למרות ידיעתם * הפלשתיני שעל הקרקע שלו נבנו הבתים פנה לפרקליטות ודרש: הירסו את יציקות הבטון החדשות בתוך 48 שעות
לרשימה המלאה

בג"ץ נזף במדינה: מתעלמים מצווי הריסה בבית אל
איציק וולף, איתמר לוין
ביהמ"ש העליון נזף בנציג המדינה ובנציג המועצה המקומית בית אל והורה להפסיק לאלתר את הבנייה על שטחו של פלשתיני ולדאוג שהמבנים לא יאוכלסו * ביניש: כשהוצאנו צווי ביניים הם הופרו
לרשימה המלאה

איציק וולף
הפרקליטות השיבה: לא בוצעה בנייה בבית אל

ארגון יש דין פנה (יום א', 3.4.11) אל פרקליטות המדינה בתלונה על התעלמות גורמי האכיפה מהמשך בנייה שלא כחוק בבית אל תוך ביזיון בית המשפט.
את המכתב שלח עו"ד שלומי זכריה המייצג פלשתיני מן הכפר דורא אל קרע הטוען לבעלות על השטח לעו"ד הילה גורני ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.
לשליחת המכתב קדמה עתירה נגד המדינה ונגד המועצה המקומית בבית אל בדרישה להפסיק את הבנייה שנעשית על שטחו של הפלשתיני. בית המשפט הוציא צו ביניים שקבע כי אסור להמשיך את העבודות במקום עד לבירור העניין בבית המשפט וכי על המדינה ועל המועצה המקומית בבית אל מוטלת אחריות לאכוף את הפסקת הבנייה.
במסגרת העתירה ובעקבות חשיפת News1, פנה עו"ד זכריה לבית המשפט העליון בדרישה להוציא צו ביזיון בית המשפט לאחר שהעבודה במקום נמשכה. ב-20 בפברואר קבעה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, כי על המשיבים להגיש את תגובתם לעתירה בתוך 30 יום.
למרות פניית העותר בבקשה לקבלת צו ביזיון בית המשפט, ואולי דווקא בגללה, נמשכה הבנייה באתר בבית אל. "מתמונות המצויות בידנו, עולה כי בניגוד לנמסר למרשיכם וכפועל יוצא מכך - בניגוד גמור למה שנמסר על ידכם עבורנו ומצא את דרכו לבית המשפט העליון, כמתחייב בנסיבות העניין, עבודות הבנייה במבנים עודן נמשכות, ללא הרף, ללא הפרעה, וללא אכיפה מינימלית של צווים שיפוטיים שהוצאו על-ידי בית המשפט העליון. מסיור שערכו נציגי מרשי בשטח נשוא הבנייה, בשבוע שעבר, עולה כי הושלמה קומה נוספת באחד המבנים, ואף מתבצעות הכנות לקראת יציקת גג נוסף. ניכר כי הקרשים אשר "פורקו" מאחת הקומות, אכן שימשו את הקבלן לבנייה אחרת, של קומה אחרת", כתב במכתבו.
לדבריו, ברור כי מדובר בשינוי הדרגתי אך עקבי. "נוספת עוד קומה ועוד קומה, והמבנים נמשכים ונבנים, והכל באין מפריע מצד רשויות אכיפת החוק אשר בולעות בשקיקה, כך נדמה, את התירוצים השחוקים הנמסרים להן כשהם כבר נתקלים בפועלים בשטח", לשון המכתב.
עו"ד זכריה טען עוד כי ייתכן שהקבלן שמבצע את העבודות נערך להגברת קצב העבודה בחול המועד פסח שבו לא פועלים גורמי הפיקוח - על-מנת ליצור עובדות בשטח שיקשו על-מנת הסעד המשפטי המבוקש - הריסת כל מה שנבנה מיום הגשת העתירה לבית המשפט והלאה.
"ראו, ככל הנראה, אותם גורמים מפרים לכאורה כי לא רק שאין כל מענה אכיפתי להפרת צו הביניים הנטענת בנוסף להפרות הצווים המנהליים שהוצאו על-ידי המשיבים, אלא גם יש מי שעוצם עיניו בחזקה גם היכן שמונחות עובדות ברורות לנגד עיניו, התנהלות שככל הנראה היוותה זרז להמשך הבנייה. בנוסף, אין להוציא מכלל אפשרות כי הגורמים הבונים נערכים להאצת קצב הבנייה בחול המועד פסח המתקרב, היכן שגורמי הפיקוח אינם פועלים, והכול כדי להקשות על מתן סעד אפקטיבי בעתירה ולסכל צווים שיפוטיים של בית המשפט", לשון המכתב.
בסיום מכתבו ציין בפני עו"ד גורני כי הדרישה להריסת כל מה שנבנה במקום מאז 24 בינואר 2011 נותרת בעינה וכי הוא מצפה לתשובה על מכתב זה בתוך ארבעה ימים.

המינהל האזרחי: החרמנו משאית ברזל

במהלך השבועות האחרונים פנה News1 אל המינהל האזרחי והציג בפניו תמונות המעידות על המשך הבנייה למרות צו בית המשפט.
בתשובה שניתנה ב-17 במרס נאמר: "במהלך השבוע האחרון התקיימו סיורים במקום ובהם נמצא כי לא מתקיימת בנייה במקום". זאת, למרות שבהחלט התנהלה במקום בנייה. גורמים במינהל האזרחי ציינו אז כי יתכן ובתמונה מצולמים הפועלים שנשלחו על-פי בקשת בעל המקום להוציא את הקרשים שהונחו על הגג.
לאחר ש-News1 ציין בפני דובר המינהל כי מדובר בטענה שאינה נכונה וכי זמן קצר לאחר מתן התשובה בוצעה במקום יציקת בטון נוספת השיב הדובר כי הוא סבור שמדובר בפניות הנובעות מגחמה אישית של כותב שורות אלה.
בתגובה לטענות ארגון יש דין מסר דובר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, רס"ן גיא ענבר, את תגובת המינהל האזרחי:
"מדובר בעתירה הנידונה בימים אלו בבג"ץ, שם תימסר תגובת המדינה. יש לציין, כי במתחם הנדון מתקיימים הליכי פיקוח ואכיפה על-מנת לוודא את קיום צו הביניים, אשר במסגרתם הוחרמה לפני מספר ימים משאית שהובילה ברזל למקום", אמר.
עם זאת, כפי שניתן לראות בתמונות, חלק גדול מן הברזל שהובל אל אתר הבנייה עדיין ממתין בצד הכביש בסמוך למקום.

הפועלים עובדים באתר ב-25 במרס 2011
העבודות ב-25 במרס
אתר הבנייה ב-30 במרס
חומרי הבנייה ממתינים להמשך העבודות בצד הכביש סמוך לאתר הבנייה [31 במרס 2011]
תאריך:  03/04/2011   |   עודכן:  03/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביזיון על ביזיון בבנייה בבית אל: "עוצמים עיניים ומזרזים הפרת חוק"
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
ארגון צבוע
ד-נ-י  |  3/04/11 21:02
2
"יש דין" הוא עוד ארגון שממומן
ע"י נעמי חזן   |  3/04/11 22:41
3
מה הבעיה? לומדים מהשכנים
לבנות עוד ועוד  |  3/04/11 22:56
4
נבלים בחסות תורה
נבלות חסרי מודעות  |  3/04/11 22:57
5
ראוי לבזות בית משפט פוליטי
שאול א.  |  3/04/11 23:16
6
בג"ץ מבזה החוק.בג"ץ לא רלוונטי
מטאטא  |  3/04/11 23:20
7
שכחו את דו"ח גודלסטון שנכתב ל"ת
בחסות הארגון   |  3/04/11 23:31
8
מאימתי news1 עורך מעקב
אחרינו? למה מה?  |  3/04/11 23:41
9
ממתי ניוז 1 מלשין על מתיישבים
רמי רצון  |  4/04/11 00:32
 
- צודק! ל"ת
ימין משה  |  20/06/11 00:13
10
האם התכוונתם להשתוללות הזו ?
בניה ערבית  |  4/04/11 02:07
11
ל-4
מהפך 77  |  4/04/11 06:26
12
של מי השטח..? לא של האוייב
אחרי מלחמה  |  4/04/11 15:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מדריך כושר לא בדק האם השוטרים מילאו הצהרת בריאות ועברו בדיקה רפואית, ואחד מהם התמוטט ומת. בחקירה התברר שנפתלי מויאל זלזל במשך שנים בהוראות    להגנתו טען: איש אינו ממלא הצהרות בריאות, ומי שממלא - משקר ממילא    בג"ץ דחה את עתירתו נגד העברתו הזמנית לתפקיד אחר
עידן יוסף
מועצת הכבלים והלווין אישרה העלאת הערוץ באפיק 25    הערוץ יהיה בתשלום    רישיון ערוץ 24 יתוקן ותוכר השקעה בשידור תוכניות מעורבות בערוץ, ובלבד שיכללו 60% תכנים מוזיקליים לכל הפחות    נדחתה בקשת הערוץ להכרה בהשקעה בתוכניות תרבות וסגנון חיים
איתמר לוין
אליעזר אבני קיבל מלקוחה 20,000 שקל להפקדת ערבות בבית המשפט, אך נטל לעצמו את הכסף    במקרה שני נטל לעצמו 5,600 שקל שיועדו ללקוחו    זוכה מחמת הספק מאישום נוסף של גניבה
איתמר לוין
אולגה בוריסוב תרצה שמונה שנות מאסר בפועל    רובינשטיין: הרתעה לא תועיל בנסיבות של מצוקה נפשית ברמה גבוהה; יש לתת משקל של ממש לקדושת החיים ולזעקתו מן האדמה של הילד
ראובן לייב
בפגישתה עם נשיא המדינה הטעימה בפניו אשת הסוכן הישראלי הכלוא בארה"ב שאם יצליח להציל את בעלה - תהיה בכך לא רק הצלה של נפש אחת, אלא גם של נפשה שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il