X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במידה שתרופות, או שינויים בסגנון החיים יוכלו למנוע גרסאות גנטיות אלו, הרי שיותר מ-60% ממקרי האלצהיימר יהיו ניתנים למניעה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
אלצהיימר - מתנת ירושה מאימא
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אצל אנשים לאימהות שפיתחו אלצהיימר שיעור הירידה בנפח החומר האפור במוח היה גבוה פי שניים, בהשוואה לאנשים עם אב שפיתח את המחלה או אנשים ללא היסטוריה משפחתית של אלצהיימר
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
כולסטרול גבוה - סיכון לאלצהיימר?

   יפעת גדות
צעד נוסף לקראת בדיקת דם לאלצהיימר

מדענים המחפשים אחר גורמים גנטים המובילים לאלצהיימר זיהו חמישה גנים נוספים, המכפילים את מספר הגנים הקשורים למחלה ההרסנית.
במידה שתרופות, או שינויים בסגנון החיים יוכלו למנוע גרסאות גנטיות אלו, הרי שיותר מ-60% ממקרי האלצהיימר יהיו ניתנים למניעה. כך על סמך הממצאים שפורסמו בכתב העת המדעי "Nature Genetics".
אלצהיימר היא הצורה הנפוצה ביותר של דמנציה, מחלת מוח קטלנית הפוגעת בזיכרון, בחשיבה, בהתנהגות וביכולות לבצע פעילויות יומיומיות. המחלה מהווה עול הולך וגובר על החברות ועל הכלכלות בעולם כולו.
לדברי החוקרים, מאוניברסיטת קרדיף, המחקרים שנעשים לאחרונה מתחילים ליצור תמונה ברורה יותר של המחלה. הם סבורים כי במידה שניתן יהיה לסלק את ההשפעות המזיקות של גנים אלו בעזרת טיפולים, אפשר יהיה להוריד בטווח הארוך את מספר האנשים המפתחים אלצהיימר.
הגרסאות הגנטיות שגילו החוקרים מדגישות את ההבדלים הספציפיים הקיימים בין אנשים המפתחים אלצהיימר, כולל שינויים במערכת החיסונית, בדרך בה המוח מטפל בכולסטרול ובשומנים וכן בתהליך הקרוי אנדוציטוזה המסלק את החלבונים הרעילים מהמוח.
על-פי נתונים של "Alzheimer's Disease International", ככל שהאוכלוסיה מזדקנת, מספר מקרי הדמנציה כמעט שיכפיל את עצמו כל 20 שנה, עד שיגיע ל-66 מיליון מקרים בשנת 2030 ול-115 מיליון מקרים בשנת 2050, כשרוב המקרים יהיו במדינות עניות.
העובדה המרגשת היא שהגנים עליהם ידוע כבר - חמשת הגנים החדשים, יחד עם אלו שכבר זוהו - הם בעלי דפוסים דומים. ההשערה היא כי הגנים אחראים ל-80%-60% מהסיכון להתפתחות מאוחרת של אלצהיימר, אותה צורה של מחלה המתפתחת עם ההזדקנות.
כדי לגלות גרסאות גנטיות אלו, החוקרים בדקו נתונים של 25,000 איש עם אלצהיימר ושל 45,000 איש בריאים ששימשו כקבוצת ביקורת.
הם גילו כי גרסאות גנטיות נפוצות הנקראות ABCA7, EPHA1, CD33 ו-CD2AP ו-MS42A קשורות לעליה בסיכון להתפתחות המחלה. קיימות ראיות משכנעות לקשר בין חמישה גנים אלו לאלצהיימר. מחקרים קודמים שנעשו לאורך השנים האחרונות קבעו כי גרסאות גנטיות הידועות כ-CLU, PICALM, CRI, BIN1 ו-APOE גם הן קשורות לסיכון לאלצהיימר.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  04/04/2011   |   עודכן:  04/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התגלו 5 גנים נוספים המעלים סיכון לאלצהיימר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
32 חברי מרכז הליכוד, בהם ראש עיריית מעלה אדומים וראשי המועצות האזוריות שומרון וגוש עציון, פנו לראש הממשלה בדרישה שיפטר את שר הביטחון מתפקידו    "אהוד ברק אינו נכס לממשלה ולליכוד אלא נטל ומקור לנזק ההולך וגדל... מעולם לא היה מצב כזה, שבו יו"ר מפלגה קיקיונית שלט שלטון בלעדי וטוטאלי בחייהם של רבים כל-כך ובניגוד לעמדת מפלגת השלטון"
יפעת גדות
לקראת חג הפסח משרד הבריאות בשיתוף ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים והמרכז הארצי למידע בהרעלות ברמב"ם מפרסמים כללי בטיחות בשימוש בחומרי ניקוי וכימיקלים    על-פי נתוני המרכז הארצי למידע בהרעלות ברמב"ם: קיימת עלייה במספר החשיפות לרעלים והרעלות לפני החג, בפרט בקרב ילדים עד גיל 6
אלעזר לוין
החשד: נקטו "קו פעולה" בניגוד לחוק, המנחה את חברי האיגוד איך לקבוע את שכרם    יו"ר האיגוד: אין כאן עבירה - חברות הביטוח לחצו על הרשות להגיש תביעה    "קל יותר לרשות לתבוע איגוד קטן, ולא חברות ביטוח חזקות"
מירב ארד
במסגרת תפקידו יעסוק לוי בקידום פעילות החברה מול הלקוחות המוסדיים
איציק וולף
אישור התב"ע יאפשר המשך פיתוח של היישוב    שר הביטחון הדגיש: לא מדובר באישורי בנייה, כל תוספת בנייה תחייב אישור נוסף    מועצת יש"ע: על הממשלה להשלים בהקדם את מהלך ההסדרה של כל היישובים חסרי התב״ע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il