X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התנועה לאיכות השלטון טענה שהשופט יואל צור מונה 12 שנים קודם לכן בידי הנגבי לסגן נשיא ביהמ"ש צור אמר: אפילו לא זכרתי מי מינה אותי גולדברג קבע: לא היה שמץ של חשש למשוא פנים
▪  ▪  ▪
השופט יואל צור [צילום: פלאש 90]

נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר גולדברג, חושף (יום ג', 5.4.11) באופן נדיר תלונה שהוגשה נגד ראש ההרכב במשפט הנגבי, השופט יואל צור, ומנמק מדוע נדחתה.
את התלונה הגישה התנועה לאיכות השלטון ביולי 2010, בין זיכויו של הנגבי מרוב האישומים נגדו בפרשת המינויים הפוליטיים לבין גזר דינו על עדות שקר בפני מבקר המדינה. התנועה טענה, כי צור מונה לתפקידו בידי הנגבי, כאשר זה שימש כשר המשפטים בשנת 1998.
התנועה ציינה, כי צור היה היחיד שזיכה את הנגבי מכל האישומים נגדו ואף מתח ביקורת חריפה על חקירת המשטרה בפרשה. לטענתה, קיימת "בעייתיות רבה" בכך שצור דן בעניינו של הנגבי, ולכל הפחות היה עליו להודיע על כך ולהעביר את ההחלטה בנושא לידי הפרקליטות.
הבירור שערך גולדברג העלה, כי צור אכן מונה בידי הנגבי לסגן נשיא בית משפט השלום בירושלים. מינויו הוארך לאחר מכן בידי שני שרי משפטים, הוא סיים את כהונתו כסגן נשיא וכיום הוא שופט בכיר.
צור אמר בתגובתו, כי מינויו - כאמור: 12 שנים קודם לכן - לא כלל קבלת-פנים בלשכת השר או טקס כלשהו, ולכן עד לרגע בו נשאל מי היה השר שמינה אותו, לא זכר שהיה זה הנגבי. צור הדגיש, כי נושא זה כלל לא היה בתודעתו בעת משפט הנגבי.
גולדברג קובע, כי די בכך כדי לדחות את התלונה. לדבריו, אפילו אם צור היה זוכר שהנגבי הוא שחתם על מינויו לסגן נשיא - לא היה שום מקום שיפסול את עצמו לאחר שנים כה רבות. לא היה אפילו שמץ של חשש למשוא פנים בניהול המשפט, הוא אומר.
לבסוף מציין גולדברג, שעל-פי כללי האתיקה לשופטים, חובת הפסילה קיימת אם לא חלפו לפחות חמש שנים מאז האירועים הנקובים בהם (כאשר בעל דין או עד מרכזי היה לקוחו של השופט קודם מינויו, או כאשר עו"ד המופיע בפניו היה שותפו). "המסקנה אליה הגעתי היא בבחינת קל וחומר בענייננו", הוא אומר.
לבסוף אומר גולדברג: "הייתי רואה לסיים כאן את החלטתי, אילו לא כרכה המתלוננת את דעתו של כבוד השופט בהכרעת הדין לגופם של אישומים בהם הואשם הנגבי, עם טענותיה על התנהגותו, כשבקישור זה משתמש פקפוק ביושרתו של כבוד השופט. אין לי אלא לתמוה על המתלוננת כי כך נהגה".

תאריך:  05/04/2011   |   עודכן:  05/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלונת השווא נגד ראש ההרכב במשפט הנגבי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טענה מטומטמת:כמו אמרו שלפני
12 שנה   |  5/04/11 13:55
2
עד מתי תהיה מדינה מושחתת
יונתןב  |  5/04/11 16:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דוגמאות לסחבת: תביעה בדין מקוצר שטרם החלה להתברר לאחר שבע שנים, פסק דין שלא ניתן ארבע שנים לאחר הסיכומים, החלטה על מזונות לקטינים שניתנה רק אחרי שנה וחצי והתערבות הנציבות
איתמר לוין
43% מהתלונות המוצדקות של הציבור על שופטים בשנת 2010 - בשל סחבת בדיונים ובהחלטות    13% מכלל התלונות נמצאו מוצדקות    גולדברג המליץ להעמיד לדין משמעתי שופט שלום בשל סחבת
איציק וולף
ועדת האתיקה של הכנסת הודיעה כי אין באפשרותה לעקוב אחרי מעשיהם של חברי כנסת שטסים לחוץ לארץ ועל כן היא מסתמכת על הצהרותיהם ביחס למימון הטיסה באישור טיסות    דיון בשתי קובלנות שהוגשו נגד ראש הממשלה ביחס לטיסותיו לחו"ל יידחה עד לאחר בדיקת מבקר המדינה
יפעת גדות
יכשיר 200 רופאים חדשים תוך 4 שנים שישתלבו בבתי חולים בצפון
איציק וולף
נשיא המדינה ייפגש הערב עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, וידון עמו בנושאים מדיניים    יבקש ממנו לחון את המרגל הישראלי פולארד מטעמים הומניטריים    אמש נפגש עם מזכירת המדינה קלינטון    לדבריה, אובמה מצפה לפגוש את פרס ולשמוע את עמדתו על השינויים במזרח התיכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il