X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מע"צ גילתה לאחר פתיחת המעטפות שכללה במכרז רכיבים שכבר תימחרה, ובדקה את ההצעות תוך נטרול רכיבים אלו ביהמ"ש קבע: מתן אפשרות למהלך כזה עלול לפגוע בטוהר המידות
▪  ▪  ▪
מע''צ. תום הלב לא רלוונטי

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודית שטופמן, ביטלה (31.3.11) תוצאות מכרז של מע"צ לסלילת כביש עוקף נס ציונה במסגרת פרויקט כביש 423, שהיקפו למעלה מ-30 מיליון שקל.
המכרז פורסם באוקטובר שעבר והוגשו בו 14 הצעות. הזולה ביותר הייתה של חברת קל בניין - 32.3 מיליון שקל. הבאה אחריה הייתה הצעת חברת עשוש - 33.2 מיליון שקל.
לאחר פתיחת ההצעות התברר לוועדת המכרזים, כי במכרז התבקשו בטעות הצעות מחיר לשלושה רכיבים שכבר תומחרו בידי מע"צ. לאור זאת, ולאחר פנייה לכל המתמודדים, הוחלט לנטרל סעיפים אלו מההצעות. כתוצאה מכך, הוכרזה עשוש כזוכה.
קל בניין פנתה לבית המשפט בבקשה לבטל את ההחלטה, בטענה שמע"צ לא הייתה רשאית לבצע שינוי כלשהו בתנאי המכרז לאחר פתיחת ההצעות - כפי שאף הודיעה מראש בעצמה. מע"צ טענה, כי ביקשה לתקן טעות שנפלה בתום לב ועשתה זאת בצורה שקופה וגלויה.
שטופמן קבעה: "אין זה רלוונטי אם הלכה למעשה הטעות ותיקונה נעשו בתום לב, שלא מתוך משוא פנים או שיקולים זרים כאלה ואחרים. מתן אפשרות של שינוי תנאי המכרז לאחר פתיחת תיבת ההצעות, יש בה כדי לפתוח פתח לפגיעה בטוהר המידות ולהעלות, למצער, חשש לכך שעורך המכרז יתאים את דרישות המכרז למציע שהוא חפץ ביקרו. די שיתקיים חשש זה, למראית עין, כדי לפסול שינוי כאמור, ואין נפקא מינא אם בפועל הדבר נעשה בתום לב, ואין צורך שבית המשפט יתחקה בעניין זה אחר 'רחשי לבו' של עורך המכרז".
שטופמן הורתה לבטל את ההחלטה המנטרלת את השינויים בכתב הכמויות וקבעה שעל ועדת המכרזים לבחור את הזוכה במכרז על בסיס ההצעות המקוריות.
תאריך:  05/04/2011   |   עודכן:  05/04/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
ביהמ"ש ביטל זכייה במכרז מע"צ ב-32 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מדענים ישראלים זיהו גורם חשוב במחלת הסוכרת מסוג 1    אנזים בעל יכולת חישה לגלוקוז, המתווך בייצור תאים מייצרי אינסולין חדשים, ואשר מציע נתיב חדש של אפשרויות טיפול במחלה
איתמר לוין
בית הדין הרבני לא טרח כלל להודיע לגבר על הארכת הצו על-פי בקשתה של אשתו    שופט נקט כלפי עורך דין ב"הוראת קבע שרירותית, מידתית ונגועה באפליה"
איתמר לוין
גולדברג מותח ביקורת גם על התבטאויות פוגעות של שופטים, הן במהלך דיונים והן בפסקי דין    שופטת אמרה לעו"ד: על ראש הגנב בוער הכובע    שופט אחר הישווה את אחד הצדדים ל"קפטן אחאב"
יפעת גדות
כחלק מהשידור יועברו בשידור חי מראות מדהימים של אובייקטים מהחלל כגון: גלקסיות, ערפיליות, כוכבי הלכת, אסטרואידים וגרמי שמיים נבחרים לישראל ולכל רחבי העולם
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון טענה שהשופט יואל צור מונה 12 שנים קודם לכן בידי הנגבי לסגן נשיא ביהמ"ש    צור אמר: אפילו לא זכרתי מי מינה אותי    גולדברג קבע: לא היה שמץ של חשש למשוא פנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il