X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבנק המדורג במקום הטוב ביותר על-ידי מחלקת הפיקוח: לאומי, עם ציון "טוב" התאגידים הבנקאיים שילמו ללקוחותיהם בעקבות התערבות הפיקוח כ-6.2 מיליון שקל ב-2010
▪  ▪  ▪
הכי טעון שיפור. הבנק הבינלאומי [צילום: איתמר לוין]

בשנת 2010 הוערך הטיפול במחלקת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל של חמש הקבוצות הבנקאיות וחמשת הבנקים הגדולים בישראל בלקוחותיהם, כפי שהשתקף מפניות ותלונות הציבור שטופלו במחלקה זו בלבד.
מן הנתונים עולה (יום ג', 5.4.11) כי הבנק שזכה מהמחלקה להערכה הנמוכה ביותר הוא הבנק הבינלאומי שקיבל את הציון "טעון שיפור ניכר". מעט מעליו נמצא בנק מזרחי-טפחות, שקיבל את הציון "טעון שיפור". בנק דיסקונט ממוקם באמצע, עם ציון "תקין", ומעליו בנק הפועלים, עם ציון דומה. בראש הטבלה נמצא בנק לאומי, עם ציון "טוב".
רק רבע מהתלונות בהן נקבעה עמדה - נמצאו מוצדקות
בשנת 2010 טופלו בישראל 7,165 פניות ותלונות בכתב של לקוחות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי, נתון שאינו כולל פניות למוקד הטלפוני הנאמדות בכ-20,000 לשנה.
מתוך סך התלונות, ב-2,028 תלונות נקבעה עמדה - מוצדק או לא מוצדק, ואילו ביתר התלונות לא נקבעה עמדה, בעיקר בשל היעדר יכולת להכריע בין טענות סותרות בעל-פה, עקב הליכים משפטיים מקבילים או משום שהבנק הסכים ממילא להיענות לבקשת הלקוח.
25% מהתלונות על בנקים וחברות כרטיסי אשראי בהן נקבעה עמדה נמצאו מוצדקות בשנת 2010, לעומת 26.6% בשנה הקודמת. ירידה בשיעור התלונות המוצדקות נרשמה בכל חמשת הבנקים הגדולים. יש לציין, עם זאת, כי לאחר ירידה בשיעור התלונות המוצדקות במחצית הראשונה של העשור הקודם, במחציתו השנייה ניכרת מגמת התייצבות.
התאגידים הבנקאיים שילמו ללקוחותיהם בעקבות התערבות הפיקוח על הבנקים (הן בתלונות הפרטניות והן בטיפול מערכתי) בשנת 2010 סכום כולל של כ-6.2 מיליון ש"ח. סכום ההחזר והפיצוי הכולל ללקוחות בעקבות טיפול בפניות ותלונות פרטניות מסתכם בשנת 2010 בכ-2.4 מיליון ש"ח. מתוך סכום זה, כ-750 אלף ש"ח הוא סכום ששולם על-ידי תאגידים בנקאיים למרות שהתלונה או הפנייה לא סווגה כמוצדקת. לדברי הפיקוח על הבנקים, נתון זה מצביע על נכונות מצד תאגידים בנקאיים לבחון כל מקרה לגופו, ובמקרים מתאימים לפעול לטובת הלקוח גם כאשר תלונתו לא נמצאה מוצדקת.
התלונות והפניות משמשות גם לאיתור ותיקון ליקויים מערכתיים במערכת הבנקאית. בשנת 2010 טופלו כ-30 ליקויים מערכתיים שונים, אשר בגינם נדרשו התאגידים הבנקאיים לנקוט צעדים שונים, כמו קביעה או תיקון נהלי עבודה, שיפור תהליכים ושיפור השירות.
הפקת לקחים ממידע המתקבל, בין היתר, מפניות ומתלונות ציבור, הובילה במקרים מסוימים לביצוע החזרים לקבוצות לקוחות שנפגעו מליקוי שאותר. סך ההחזרים לקבוצות לקוחות בעקבות הפקת לקחים עמד בשנת 2010 על 3.8 מיליון ש"ח.

תאריך:  05/04/2011   |   עודכן:  05/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציון הפיקוח על הבנקים לבינלאומי: טעון שיפור ניכר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בנק מזרחי מוביל בגועל נפש הזה
לקוח  |  5/04/11 15:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מבקשת לדחות את עתירתן של משפחות הצוערים שנספו: הוגשה בשיהוי, הסמכות הבלעדית נתונה למפכ"ל, וגם אם יסתבר שהקצינים טעו בהחלטתם להורות לאוטובוס לחזור - הם גילו אומץ לב
מחלקה ראשונה
רוב מוחץ מן המשיבים למשוב News1 שעסק בפרשת הנסיעות של ראש הממשלה סבור כי מדובר בהתנכלות של כלי תקשורת מסוימים לראש הממשלה    62% סבורים שלא מדובר בנהנתנות לעומת 27% שסברו כי תנאי טיסותיו והאירוח שקיבל בחו"ל מעידים על נהנתנות חריגה
יפעת גדות
אלו שעבדו 11 שעות ביום או יותר היו בסבירות גבוהה ב-67% לסבול מהתקף לב בהשוואה לאלו שעבדו פחות שעות
איתמר לוין
האם שמו של משרד ברם-דחוח שוב נקשר לעולם התחתון? לאחר שנקבע שאסף ברם מונה כבורר ביוזמתו של מאיר אברג'יל, נטען כעת שלקוח של המשרד הפעיל אנשי עולם תחתון כדי לסחוט כספים
מחלקה ראשונה
כך אומר פרופ' ניקולס קל, מהמרכז לדיפלומטיה ציבורית בדרום קליפורניה    יגאל כספי, סמנכ"ל תקשורת והסברה במשרד החוץ: 60% מאוכלוסיית העולם לא מתעניינת במה שקורה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il