X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תשלם לאורי דורי 82 מיליון שקל תמורת 50% מאכד, שהיא בעלת השליטה בדורי משלמת 56% פחות מאשר ב-2007! הקבלן והיזם הוותיק, שהיה גם נשיא הקבלנים, פורש מהחברה שהקים לפני 50 שנה האם יפרוש לגימלאות, ערב הגיעו לגיל 70?
▪  ▪  ▪
בעל השליטה בגזית-גלוב, חיים כצמן [צילום: יח"צ]

גזית-גלוב, בשליטת חיים כצמן, השתלטה על קבוצת הבנייה הוותיקה אורי דורי. גזית-גלוב רוכשת מדורי , בהליך במב"י (ראה פירוט בהמשך) 50% מחברת אכד, שהיא בעלת השליטה בקבוצת דורי. גזית-גלוב תשלם 82 מיליון שקל, ותגיע לאחזקה של 100% באכד.
אכד היא בעלת 74% מקבוצת דורי, כך שרכישת אכד משמעותה - השתלטות גזית-גלוב על קבוצת דורי, שהיא אחת מחברות הבניה הותיקות והגדולות בישראל. משמעות נוספת היא כנראה פרישתו של אורי דורי, 69, אחד מגדולי וותיקי הקבלנים הפרטיים בישראל.
גזית-גלוב רכשה באוגוסט , לפני כארבע שנים, 50% מאכד, ב-44.4 מיליון דולר, שהיו אז 186 מיליון שקל. היום היא רוכשת את 50%הנותרים ב-82 מיליון שקל, כלומר במחיר נמוך ב-56 אחוז מהמחיר ב-2007! עובדה זו מצביעה על מצבן של אכד ושל קבוצת דורי.
כצמן נכנס לעיסקי קבלנות
בעסקה זו, נכנסת גזית-גלוב לראשונה לתחום הקבלנות והביצוע בישראל. זוהי גם מגמת הרכישה. עד עתה, גזית-גלוב פעלה בתחום הרכישה, האחזקה וההפעלה של מרכזים מסחריים, ובמידה מסוימת גם בניני משרדים.
אורי דורי הוא מותיקי וגדולי הקבלנים הפרטיים בארץ. לחברתו מוניטין רב כבונה של מגדלי מגורים ומגדלי משרדים, בעיקר באזור ת"א ומרכז הארץ. יש להניח שגזית-גלוב תמשיך בפעילות זו, ואולי אף תיכנס לתחום היזמות. דורי בנתה בין היתר את מגדלי האופרה, מגדלי אקירוב ומגדלי מגורים בפארק צמרת בתל אביב.
אורי דורי יסד את החברה ב-1961, כשהיה בן 19. הוא נחשב לאחד הקבלנים הותיקים והמקצועיים בענף. בשנות התשעים אף כיהן כנשיא התאחדות הקבלנים. לאחר מכן נבחר לנשיא כבוד של ההתאחדות.
דורי היה בעל השליטה בחברתו במשך שנים רבות, אך לפני כ-15 שנים החל בתהליך של מכירת חלק מהבעלות על החברה, כאשר הוא ממשיך להיות בעל השליטה, ומנכ"ל או יו"ר פעיל. לפני 5 שנים סיכם עסקה למכירת 50% מאכד לחברת נורתרן גרופ, אך העסקה לא יצאה לפועל. שנה לאחר מכן, ב-2007, מכר כאמור את ה-50% לגזית -גלוב.
לפני חודשים מספר התברר כי "שני הסוסים הללו לא יכולים לרוץ יחד". נקבע הליך במב"י, או באנגלית BMBI, שהוא ראשי תיבות באנגלית של "קנה אותי או שאני קונה אותך". בהליך זה, מציע כל צד מחיר בעד חלקו של השני, ומי שמציע את המחיר הגבוה יותר, הוא הקונה. ההליך הסתיים השבוע בכך שגזית-גלוב הציעה מחיר גבוה יותר, ולכן היא רוכשת את חלקו של דורי.
עתה, ערב הגיעו לגיל 70, יכול דורי לפרוש לגימלאות. לחלופין, הוא עשוי להמשיך בפעילות בתחום הנדל"ן כיזם פרטי.

תאריך:  05/04/2011   |   עודכן:  05/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורי דורי
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הבדיקה - בעקבות הקרע שנוצר במטוס של חברת סאותווסט    בעולם קיימים 175 מטוסים מהדגם - 80 מהם בארה"ב והשאר ברחבי העולם
יפעת גדות
חוקרים מהדסה מצאו כי בנים בני 11-9 שביצעו פעילות גופנית מוגברת במשך שנתיים עלו במשקל פחות (פי 2.5) מילדים שהמשיכו בפעילות רגילה
מחלקה ראשונה
ביום זה, שמתקיים באמצעות עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מתקיימים למעלה מ-2000 פרויקטים של התנדבות ברחבי הארץ    השנה התגייסו גם 90 רשויות מקומיות - בהן 30 מהמגזר הערבי
עופר וולפסון
העובדים דורשים לשפר את תנאי העסקתם במסגרת הסכם קיבוצי    טוענים כי עבודתם ברכבת הקלה היא תחת לחץ ואינטנסיבית במיוחד
איתמר לוין
ביניש: הפגיעה בתושבים הפלשתינים היא מידתית ונועדה לענות על צורכי ביטחון חיוניים    הורתה להכניס מספר שינויים נקודתיים בנהלים למתן היתרים לכניסה לשטח ולתנועה בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il