X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש קבע שהנישום מקים בצורה שיטתית חברות בבעלות בני משפחתו, כדי לאפשר לו להמשיך ולנהל את המרכולים שבבעלותו ולחמוק מתשלום חוב בסך 1.9 מיליון שקל לרשות המיסים
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, דני צרפתי, קבע (16.3.11) שיש לחייב חברות שבבעלות בני משפחתו של נישום בכיסוי חובו של הנישום לרשות המיסים. זאת, לאחר שהשתכנע שהנישום עשה שימוש בחברות בע"מ שפתח לאורך השנים, כדי לחמוק מתשלום חוב המס בסך 1.9 מיליון שקל.
מדובר באריה ליבוביץ, בעלים של שלושה מרכולים בבית שאן. בשנת 2007 ניתן צו לכינוס נכסיו של ליבוביץ, בשל החוב לרשות המיסים, ועו"ד ליאור מזור מונה לנאמן לנכסיו. מזור ביקש לקבוע, כי שתי חברות שבבעלות בנו וחתנו של ליבוביץ, שייכות למעשה לליבוביץ עצמו ולפיכך ניתן לגבות מהן את חובו לרשות המיסים.
מזור טען בבקשתו, כי ליבוביץ "נוהג בחוסר תום לב מוחלט ומפעיל את רשת המרכולים באמצעות חברות בע"מ, אותן הוא פותח זו אחר זו, תוך שהוא חומק מנושיו פעם אחר פעם. את חלקן של החברות הוא רשם על שם בני משפחתו ללא כל זיקה אליו, זאת למרות שלאורך כל הדרך ממשיך החייב ומשמש כבעלים בפועל של רשת המרכולים ומנהל אותה ביד רמה".
ליבוביץ טען שיש לו השגות על תביעת החוב של רשות המיסים, ולפיכך אין לנקוט נגדו בצעדים לפני שיתבררו השגותיו. הוא גם האשים את רשות המיסים בעשיית יד אחת עם מזור נגדו, העלה טענות גם כלפי הוכחות החוב האחרות שהוגשו בעניינו וטען שעסקיו כשלו מסיבות אובייקטיביות ולא בשל תרמית.
צרפתי קבע: "החייב, לאורך שנים ארוכות, פעל שלא כדין לשימור הנכס העיקרי שבידיו, רשת המרכולים, על הציוד והמוניטין שלה, תוך שהוא מותיר רבים מנושיו ובעיקר אלו הממסדיים, מול שוקת שבורה. (מנגד החייב דאג לשלם לנושי הרשת אותם הוא היה 'צריך' על-מנת להפעיל ולקיים את רשת המרכולים).
"...החברות שנפתחו לאורך השנים אפשרו לחייב 'לברור' את חובותיו ולשלם למעשה רק לאותם ספקים עימם הוא עובד יום יום, זאת על-מנת לשמר 'שקט תעשייתי' ולהצליח לשמר ולהבריח את הנכס היחיד שנותר בידו, רשת המרכולים. מאידך, את שאר הנושים, אותם החייב לא היה 'צריך' על-מנת לשמר את קיומה של הרשת, כמו בין השאר רשות המיסים, ביטוח לאומי ועיריית בית שאן הותיר החייב בפני שוקת שבורה מול האישיות המשפטית 'הקודמת', חדלת הפירעון.
"הן החייב והן המשיבים [בני משפחתו של ליבוביץ וחברה שבבעלותם], לא התמודדו פרטנית עם אותות המרמה שהוצגו על-ידי הנאמן. מאידך, הגרסה שהוצגה על ידם, התאפיינה בחוסר אמינות, מלאכותיות והיתממות, אשר נראה כי עיקר תכליתה למשוך זמן ולעכב הכרעות".

תאריך:  05/04/2011   |   עודכן:  06/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דני צרפתי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברות בבעלות בנו וחתנו של נישום ישלמו את חובו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עמיר דחה את הצעות השב"ס להעבירו לבידוד זוגי ודרש להפסיק כליל את הבידוד    במקביל: שירות בתי הסוהר התיר לראשונה מפגש קצר בין יגאל עמיר לבין אחיו חגי
עופר וולפסון
בעקבות מאמר החרטה שלו על הדוח שהוציא בעקבות מבצע "עופרת יצוקה", הזמין שר הפנים את השופט הדרום אפריקני לביקור בישראל, שבועיים בלבד לאחר ששלח לו מכתב חריף    ישי: "הוא אמר לי שיפעל לביטול הדוח"
איתמר לוין
50 איש הבעירו אש בשמורה, לכלכו את קירות הקניון ואת האבנים, השליכו פסולת רבה והשמיעו מוזיקה בעוצמה גבוהה    שניים מהנאשמים לא טרחו להגיע לדיונים בעניינם
איתמר לוין
ביניש: הענקת העיטורים אינה שוללת בדיקה יסודית של נסיבות הדליקה, ובכללן מותם של צוערי השב"ס    בג"ץ לא חיווה דעתו בשאלה האם המפכ"ל היה צריך להמתין לסיום בדיקת מבקר המדינה
עופר וולפסון
שביתת הרופאים נמשכת לאחר שהצעתו של הממונה על השכר באוצר לפנות להליך הבוררות כחלופה לשביתה נדחתה ע"י הסתדרות הרופאים    גורסת כי ההליך אינו עוסק בבעיות היסודיות אלא רק בנושאי השכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il