X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היקף הקרן כולה יעמוד על כ-200 מיליון דולר, כאשר את שאר סכום ההשקעה, גייסה חברת אורבימד, אשר זכתה במכרז הממשלה ועמה נחתם ההסכם אורבימד תקים נציגות מקומית שתשקיע במו"פ תוך שימת דגש על ענף התרופות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

משרד האוצר ומשרד התמ"ת חתמו (יום ד', 6.4.11) על הסכם להקמת קרן עם אורבימד העולמית, גוף ההשקעות הגדול ביותר בעולם בתחום מדעי החיים, אשר מנהל כיום השקעות בהיקף של למעלה מ-5 מיליארד דולר בחברות שעוסקות בתחומי מדעי החיים.
היקף פעילותה של הקרן הישראלית יעמוד על כ-200 מיליון דולר בשלב הראשוני והוא עשוי לגדול בהמשך.
הקרן תשקיע בתחום מדעי החיים, כאשר חלק ניכר מההשקעות יופנה לתחום הביו-פארמה, אשר זוהה על-ידי המדינה כתחום בעל תשתיות מצוינות בישראל, שאינו מגיע לכלל מיצוי. הקרן שתקום תהיה בין היחידות בארץ שתתמחה בתחום הביו-פארמה.
קבוצת אורבימד נמצאה כשירה להגיש הצעה להקמת הקרן לאחר שעמדה בתנאי הסף הגבוהים שהוצבו לה, ובשלב השני נדרשה לגייס סכום של לפחות 76 מיליון דולר. אורבימד הצליחה לגייס כ-160 מיליון דולר מהשוק הפרטי, יותר מפי שניים מהמינימום שנדרשה לו. סכום גיוס זה ממנף את ההשקעה הממשלתית באופן מקסימלי. במסגרת ההסכם, תשקיע המדינה באורבימד הישראלית כ-40 מיליון דולר. הסכום הכולל שתנהל הקרן, המורכב כאמור מהגיוס של אורבימד והשקעת המדינה, הופך אותה לאחת מקרנות ההון סיכון הגדולות בתעשיה הישראלית.
באוצר אמרו כי כניסתה של אורבימד העולמית לישראל צפויה להגדיל את ההשקעות הבינלאומיות בתעשיית מדעי החיים בישראל בכ-200 מיליון דולר, באמצעות co investment עם קרנות זרות.
בעקבות הזכייה במכרז, פתחה אורבימד העולמית נציגות בישראל ואת פעילותה יובילו שלושה שותפים ישראלים: ד"ר ניסים דרוויש, ארז חימוביץ' וענת נשיץ.
"תנופה משמעותית בתחום מדעי החיים בישראל"
ד"ר ניסים דרוויש, שותף מנהל באורבימד ישראל, ציין כי "הקרן תשקיע בתחום מדעי החיים במגוון רחב של נושאים כמו ציוד רפואי, ביו טק, דיאגנוסטיקה (אבחון) ועוד. הקרן תשקיע בכל שלבי החיים של החברות בתחומים השונים, החל משלב הסיד".
ג'ונתן סילברסטין, שותף מנהל באורבימד העולמית, אמר כי "ההחלטה לפעול בישראל נובעת מההכרה בפוטנציאל הגבוה של ישראל בתחום מדעי החיים בשנים הקרובות. בשנתיים האחרונות אנו רואים תנופה משמעותית בתחום זה בישראל וגידול ניכר במספר החברות הנמצאות בשלבים שונים של ניסויים קליניים. אורבימד בחנה תוכניות ממשלתיות במדינות נוספות בעולם והחליטה כי השילוב בין התוכניות של הממשלה הישראלית יחד עם הפוטנציאל של התעשיה בארץ היה האטרקטיבי ביותר".
החשב הכללי, שוקי אורן, אמר כי "הצורה שבה בנינו את המכרז גרמה לכך שאחת מהקרנות הטובות בעולם החליטו להקים נציגות בישראל בשיתוף עם צוות ישראלי. אני מאמין כי זהו אחד מהמודלים הנכונים להתערבות ממשלתית - שימוש בגורמים פרטיים מתמחים ומשיכת השקעות על-ידי שינוי פרופיל הסיכון של המשקיעים. אני בטוח כי חברות מדעי החיים ותעשיית ההיי-טק יצאו נשכרות מהמהלך".
המדען הראשי במשרד התמ"ת, אבי חסון, מסר כי "מטרת קרנות ההשקעה היא לגשר על פער המימון ולהביא להסרת חסמים בישראל בהשקעות בחברות ביוטכנולוגיה ישראליות. זיהינו זה מכבר את הפוטנציאל של תעשיית הביוטכנולוגיה הישראלית ותרומתה למשק, והקמת הקרן היא גולת הכותרת בשורה ארוכה של צעדים שננקטו על-ידי הלשכה בשנים האחרונות לביסוס והרחבת פעילותן של החברות בתחום זה".

תאריך:  06/04/2011   |   עודכן:  06/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שוקי אורן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה תשקיע 40 מיליון דולר בקרן ביוטק חדשה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הצעות ההחלטה של ממשלת ישראל יוצגו לציבור בכל יום חמישי בטרם יובאו לדיון על שולחן הממשלה בישיבותיה השבועיות ביום ראשון    מזכיר הממשלה האוזר: סטנדרטים מקצועיים חדשים ההולמים דמוקרטיה מתקדמת, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות, כדי להנגיש מידע שעד כה הציבור לא זכה לקבל
יפעת גדות
הכינו רטבים לבשר על בסיס מיץ אננס
מירב ארד
53% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת ובקיום אירועי ספורט    57% תומכים בהפרדת דת מהמדינה    כמחצית מקפידים על פסח כשר
עופר וולפסון
כ-950 עובדי חברת גל "הפצה", האחראית על מערך ההפצה של הגיליון המודפס של מעריב, התאגדו על-מנת להבטיח זכויותיהם במקרה של העברת מערך ההפצה לגורם חיצוני, על-רקע רכישת מעריב על-ידי קונצרן אי.די.בי
יפעת גדות
צריך לזכור שרוב חומרי הניקוי מכילים תרכובות של כימיקלים שונים, אשר עלולים לפגוע בבריאות האדם ובאיכות הסביבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il