X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פוליסות תקניות חדשות לרכוש ודירות תוגבר הביקורת על פוליסות עם סעיפים לא חוקיים לא יאושרו פוליסות בעיתיות נחמה אחת: בוטלה חובת ההנמקה "החברה, השירות על השולחן".
▪  ▪  ▪
המפקח על הביטוח, עודד שריג [צילום: לע"מ]

המפקח על הביטוח עודד שריג יוציא בחדשים הקרובים שורת גזרות והוראות חדשות לחברות הביטוח, בעיקר בתחום האלמנטרי - הודיעה היום (7.4.11) המשנה למפקח, לי דגן. היא דיברה בכינוס הביטוח של "עדיף" שנערך בר"ג.
דגן הודיעה כי בעוד מספר חדשים יפרסם המפקח נוסח חדש של פוליסת ביטוח רכוש לבתי עסק, שתחייב את החברות. כן יפרסם המפקח נוסח חדש לפוליסה התקנית לביטוח דירות. ב-1 ביולי יכנס לתוקף חוזר מחייב חדש לגבי הגשת תביעות של מבוטחים והטיפול בהן, ויהיה לטובת המבוטחים. הפיקוח יערוך סקרים על טיב השירות החברות הביטוח, והם יפורסמו ברבים. דגן: "לכל ההוראות הללו יש משמעות אחת: חבר'ה, השירות נמצא על השולחן ויש להעלות אותו על נס!"
המשנה הודיעה עוד, כי הפיקוח יהדק בשנה הבא את הפיקוח והבקרה על פוליסות ביטוח, שהן כדבריה "מאוד בעיתיות, לא שקופות, לא הוגנות, סותרות את הוצאות החוק. איננו מאשרים פוליסות כאלו, והטיפול בנושא זה יוגבר!"
"פוליסת ניתוחים" שאינה מכסה אישפוז
דגן נתנה את הדוגמאות הבאות לפוליסות עם סעיפים לא חוקיים:
  • "פוליסת ניתוחים" מכסה לכאורה את כל ההוצאות הכרוכות בניתוח, וכך מבין המבוטח. אולם, בדיקת האותיות הקטנות מגלה, שהפוליסה מכסה רק את הניתוח, אך לא את האישפוז והוצאות נלוות.
  • פוליסת ריסק - כיסוי למקרה מוות. בכמה פוליסות נקבע, שהסכום לא ישולם אם המוות הוא תוצאה של מחלה או תאונה. בכך מעקרים כמובן את עיקר הפוליסה. פוליסת ריבק אחרת, בגיל מירבי 55, נמכרת לעתים לבני 60. הם משלמים, ואינם מרגישים שקנו מוצר חסר ערך לגביהם.
  • בשוק נמכרת פוליסה, המבטיחה תשלום נוסף מעל תקרת הכיסוי הנקובה בפוליסה העיקרית . הפיקוח בדק פוליסות רבות כאלו, והתברר שהתשלום המירבי היה 10,000 שקל. הסיבה: סכום הפוליסה מכסה בדרך כלל את כל הנזק. המבוטח משלם פרמיה נוספת על פוליסה משלימה, כמעט ללא ערך.
  • פוליסת ביטוח דירה מכסה תכשיטים, אך כמה חברות דורשות שהתכשיטים יהיו בכםפת בדירה.
  • פוליסת בתי עסק דורשת שמירה ואבטחה 24 שעות ביממה, תנאי שלדעת הפיקוח אינו הוגן.
  • חברות מכרו לתושבי יהודה ושומרון פוליסת ביטוח רכב המכסה שירותי גרירה בכל הארץ, אך לא ביהודה ושומרון עצמם!
  • בפוליסה אחת נכתב: "המבטח רשאי לשלם את גבול האחריות, ויהיה פטור מכל אחריות נוספת". האמירה מנוגדת לסעיף 66 לחוק חוזה הביטוח, הקובע שעל חברת הביטוח לשלם גם שכר טירחת עו"ד והוצאות משפטיות, גם אם הן מעל תקרת הכיסוי.
  • בפוליסה מסוימת נאמר:"על פוליסה זו , בכפוף לתנאי ולהוראותיה, יחול החוק". לדבריה, זהו ניסוח בלתי חוקי, המעמיד את הפוליסה מעל החוק. הניסוח צריך להיות הפוך, כך שיהיה ברור שהחוק עומד מעל הפוליסה.
עם זאת, הודיעה לי דגן על הטבה אחת לחברות ולסוכנים: הוחלט לבטל את "סעיף ההנמקה" בחוזה החדש על טיפול בתביעות. סעיף זה היה אמור לחייב את החברות לנמק מדוע הן דוחות את התביעה. הוא נתקל בהתנגדות עזה של החברות, ועתה הוחלט לבטלו. לדברי דגן הפיקוח מסתפק בפסיקה של בתי המשפט בנושא.

תאריך:  07/04/2011   |   עודכן:  07/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפקח יוציא גזרות והוראות חדשות לחברות הביטוח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מח"ש מצאה ראיות לכך שבר-לב הטריד מינית את אורלי אינס    לפני שזומן בר-לב לשימוע, הוא ביקש "לקבל אחריות מלאה על התנהגותו הבלתי ראויה בהקשר המיני כלפי אינס ולהביע צער על הפגיעה בשמה הטוב"
עופר וולפסון
התשלום - במסגרת הסכם קיבוצי ראשון במפעל, שנועד לעגן את זכויות העובדים לאחר מכירת החברה לחברת תרופות הודית    כל עובד יקבל מענק של 1,000 שקל ועד למקסימום של 15 אלף שקל, עבור כל שנת עבודה
עידן יוסף
ראש הממשלה מתייחס לפרסום בערוץ 10: "זו עליבות של הכפשה. אני מקווה שתבוא התנצלות של אותם גורמים באותו גודל של אותן כותרות מכפישות. אני אופטימי"    היועץ המשפטי לממשלה: כל הפניות ייבחנו בהקדם ויוחלט האם הטיפול בהן יימשך אצל היועמ"ש או בידי מבקר המדינה
עידן יוסף
אוטובוס של המועצה האזורית שדות נגב נפגע מירי מעזה    לפי שעה לא ידוע אם מדובר בטיל נ"ט שטוח מסלול או מרקטה שפגעה באופן אקראי    צה"ל משיב בירי פגזים    הפלשתינים ממשיכים בירי מהרצועה    טיל פגע בבית בחבל אשכול
עופר וולפסון
אשכול רשויות בגליל מערבי יצא במכרז להקמת פאנלים סולאריים על כ-40 גגות במתקני הרשויות המקומיות    באשכול מעריכים כי הפרויקט יניב הכנסה שנתית נוספת של מאות אלפי שקלים לרשויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il