חברות ביטוח חיים ורפואי מסרבות לעתים לשלם למבוטחים סכומים המגיעים להם, ונוקטות לשם כך בתרגילים שונים - אמר היום (7.4.11) יועץ הביטוח הבכיר אורי אורלנד. הוא דיבר בכינוס ביטוח, שנערך בר"ג מטעם "עדיף".
אורלנד סיפר, כי במקרה מסוים סירבה חברת ביטוח לשלם ליורשיו של מבוטח שנפטר את הסכום, הכתוב בפוליסת ביטוח הריסק שלו. הנימוק: "המנוח לא היה שווה כל כך הרבה כסף"... היה דרוש מאחמץ מיוחד כדי להסביר לנציגי החברה, שהסכום המשולם הוא זה שכתוב בפוליסה, בלי שים לה למצבו הכספי או האישי של המנוח.
מקרה אחר נגע למבוטח, שהיה לו ביטוח בריאות המכסה גם הוצאות העברה בין בתי חולים. המבוטח חלה, הגיע לבית החולים תל השומר, והתברר שאין שם הטיפול המתאים לו. בני המשפחה העבירו אותו באמבולנס לבית חולים מתאים, והגישו לחברת הביטוח את החשבון, אלפי שקלים, כולל רכב מלווה. לתדהמתם, סירבה חברת הביטוח לשלם, בטענה שהפוליסה מכסה רק העברות בין בתי חולים פרטיים, ותל השומר הוא כידוע בית חולים ממשלתי.
בני המשפחה בדקו את הפוליסה וגילו שלהד"ם, אין סעיף כזה. הם חזרו לחברה. מנהל מחלקה בחברה - לא נמסרו שמו ושם החברה - הגיב כך: "נכון, רצינו לכתוב את התנאי בחוזה, טעינו ולא כתבנו. אתם רוצים להרויח מהטעויות שלנו?!"
לאור תגובה מדהימה זו, הוסיפו בני המשפחה לעמוד על זכותם החוקית. חברת הביטוח שילמה לבסוף, אך כדי לעקוץ את החולה וקרוביו, כתב ה על ההמחאה כי היא משולמת "לפנים משורת הדין"!
לאחר דברי אורלנד נערך פאנל, שבו נדון נושא השירות שנותנות חברות הביטוח למבוטחים. הדוברים אמרו בין היתר:
"השירות לקוי, הסוכנים מתרוצצים בין החברות" - קובי צרפתי, יו"ר הוועדה לביטוח אלמנטרי בלשכת סוכני ביטוח: "הפיקוח עומד להוציא חוזר ישוב תביעות, והחברות הרויחו אותו ביושר. השירות לקוי, הסוכנים מתרוצצים בין החברות ונאלצים לנצל קשרים, כדי לקבל מידע על תביעת המבוטח".
- אילנה סגיס, כלל ביטוח: "חברתנו משלמת ללא בעיות 95% מהתביעות. גם לאחר הוצאת החוזר, לא נשלם תביעות שאין להן בסיס. החוזר יקצר את לוחות הזמנים".
- גיורא גנות, ראש מערך השירות במגדל: "חברתנו, העובדת בעיקר בענף ביטוח חיים, החליטה לתת רוח גבית לביטוח אלמנטרי. מדי יום יש 5,000 שיחות נכנסות למוקד הטלפוני שלנו. באחרונה, עם שליחת הדוחות הכספיים השנתיים, זינק מספר השיחות ל-10,000 ליום".